Monday, August 13, 2007

Program di Hujung Minggu

sebelum cerita pasal hari coti sabtu dan ahad, aku nak citer pasal kejadian hari Jumaat lepas, 10/08/2007. errr..takde apa2 sgt. jumaat pagi tu, aku tak pasan yg henpon aku sudah low batery dan ABANG pun ada tepon byk kali tapi henpon sudah off. sampai2 opis, sbb tengok henpon pun dah takleh nak on, aku pun charge le batery nye kejap. nak dekat kol 8.20am, on henpon dan ada missed call dari ABANG dan jugak sms nyer. alahai....kitorg lupa nak masukkan susu ke dlm beg school Iman. so, nanti Iman takde susu le kat school.

aku terus siap2kan keje yg urgent, then dlm kol 8 setgh am, aku mintak izin kat Mr TM, aku ada hal nak kuar sat. OK! so, cepat2 le aku drive balik umah. isi susu Iman dlm bekas dan hantar ke school. kat school, aku kasi salam, Iman dari dlm walaupun tak nampak lagi muka aku, dah dgr dan kenal suara aku cepat2 dia jerit, "mama...mama" dan berlari ke pintu. kekeke... grill pintu tak bukak lagi pun, Iman dah hulur2 tgn dan peluk2 aku serta kissing aku. hamboi. terharu aku dibuatnye. bila dah bukak grill pintu, terus Iman sambut susu utk dibawa ke dapur. ish ish... sejak bgn tido sampai kol 9am Iman belum minum susu. kesian anak mama. Then, bila aku nak blah p keje semula, ulang2 kali Iman babai2 kat aku sambil layangkan flying kiss nyer tu. saaaayang Iman.


Sabtu, 11/08/2007.
pagi ni memacam plan aku dan ABANG. memula p ziarah kwn kitorg;Turin yg dok dekat2 je dgn umah kitorg. dia baru bersalin anak ke-3, dlm 3 minggu gitu la dah. baby Hazim. comel sgt2!! Iman pun geram dan kiss beberapa kali pipi baby tu.

lepas tu p Giant shah alam yg dekat dgn stadium tu. actually nak bayo duit keta kat RHB bank situ dan nak bukak akaun bersama (aku dgn ABANG nyer..). tapi, byk songeh la pulak diorg ni sbb ABANG dah ada personal account dgn RHB. diorg kalo boleh takmo kasi org yg sama bukak byk2 akaun kat RHB ni. ish ish... so, hari tu belum boleh lagi kitorg nak bukak akaun bersama .

settle kat bank, kitorg masuk shopping kat giant tu. beli brg2 dapur, brg2 umah. sambil shopping, tetiba terserempak dgn kwn lama kitorg. suzi dgn hubby nye dan anak2. depa dah ada anak yg bakal naik darjah 1 next year. huhuhu. tahniah le. Iman lak, dah tgh hari gitu, jadi mengantuk la tu, terus terlena kat troli giant tu. kekeke... kesian nye. sambil nak balik ke kereta, aku dan ABANG benti sat kat kedai CD kat dlm giant tu. ABANG sempat belikan 1 CD utk Iman. Masked Rider.


Balik umah, perut dah lapo. masa tu dah nak kol 2pm. terus aku panaskan lauk dan nasi. pagi2 tadi aku dah siap2 masak. sbb balik jln2 gini, dah penat mesti aku malas masak dah. sbb tu aku masak awal2...balik tinggal hangatkan apa yg perlu dan mkn!! lauk simple je. udang masak lemak tempoyak dan boh kentang sket. then goreng bilis dgn iwak gereh(tu bahasa jowo. melayu nye ikan kering ....). ulamkan dgn timun dan tomato comel, serta sambal belacan. elok je lepas mkn, cik Jin (paman nye ABANG) sekeluarga nak dtg umah. diorg ada jemputan kenduri kat area putra heights tu, sbb dah dekat dgn umah kitorg, tu yg diorg nak dtg ziarah2.

ptg, lepas asar, ABANG ajak keluar. nak p beli batery baru utk henset aku tu. kot2 le dgn tukar batery, henset tu ok. rm39 jugak le rege batery tu. dpt diskaun....so, aku just bayo rm30 gituk. lepas tu p cosway sbb nak belikan brg2 yg kwn aku pesan. then, p singgah ke kedai perabot dekat2 cosway tu jugak. kitorg berhajat nak belikan almari pakaian utk Iman. sbb pakaian Iman dah makin byk. selama ni,sejak Iman baby...pakaian Iman semua nye boh kat dlm bakul plastik jek. termasuk tuala, lap2, sapu tgn, songkok, topi dia! ni dah melimpah ruah, tu yg better kita belikan almari khas utk dia. then, bakul tu nanti buat isi pakaian baby pulak. insya-ALLAH. :D

almari pakaian Iman ada sticker gambo spiderman. suka la Iman. mlm tu jugak ABANG nak pasang siapkan almari nye. tapi bila buka je packing, ada 1 papan nye dah patah. wuh, kecewa. takleh nak pasang dulu. esok kena p tukar le kat kedai tu semula. (rege almari tu rm89)


Ahad, 12/08/2007.
dlm kol 5 setgh am aku dah bangun. siap2 nak masak mee grg, nak buat sandwich telur+mayo+sarada. hari ni ada geder2 (gathering) dgn kwn2 lama yg sama2 dok 1 kolej masa kat UM 10 thn lalu. (1995~1997) . gathering dgn pot-luck style gituk. sedia2kan bahan2 dulu. lepas solat subuh baru le mulakan masak2. lepas tu packing apa2 yg perlu. kitorg bawak sandwich, mee grg, kuih tart(beli dgn Azie wmc), kek buah (beli dgn aziemy wmc), air wuron-cha, jajan double decker,kacang. dlm kol 9 setgh Wah dtg umah sbb Wah akan naik keta sekali dgn kitorg. then, pegi amik Gee dulu kat umah abg dia kat Bandar Bukit Puchong. Gee baru je sampai dari japan..bercuti musim panas kat malaysia. memula Gee takleh join sbb gee ada janji lain. tapi last minute, pagi ni gee tepon wah, kata janji dia tu cancel. so, wah cadangkan kita p amik gee utk join geder2 kat tasik titiwangsa KL.

dlm kol 10 setgh am, naa tepon rerupa nye naa sekeluarga dah sampai kat tempat geder2 tu. aisey... kitorg lewat la nih. ye la kan...janji kol 10 setgh gitu kumpul kat car park Restoran Nelayan, tasik Titiwangsa KL. sorry ne naa. memula pun naa kata, mungkin dia tak leh join geder2 ni sbb naa pun ada janji lain. tapi, last minute jugak janji dia cancel dan naa bleh join kitorg. ok la tu. bertambah meriah la geder2...sbb awal2 lagi hari tu ramai yg kata takleh join. aku pun dah rasa sedih sbb last minute jugak ramai yg tak jadi join sbb ada hal lain. bertambah ramai lak yg tak leh join. kang ntah berapa org je le yg dpt join...aku dok pikir2 gitu. anyway, syukur le... last minute gitu jugak, ada beberapa org bleh jadi join pulak. yatta!

sampai kat sana, dlm kol 11 suku. dah ada naa sekeluarga, astrid sekeluarga. terus la kitorg p cari pot utk lepak2. lepak2 kat tepi sebuah pondok rehat, yg tak jauh dari car park tu. kitorg hampar tikar kat bwh pokok dan mula hidang2. tak lama tu, bilangan geng pun bertambah dan makanan, minuman pun bertambah jugak. ada roti dgn jem kaya, mihun grg, satey daging& ayam, kopok leko dgn sosnye, snack,ais batu,kfc , dan makanan yg aku&ABANG bawak. seronok sungguh dpt sesekali kumpul reramai gitu. dah lama kitorg tak jumpa sesama sendiri. ada yg dah 10 thn (sejak keluar UM dan p Japan..) tak jumpa. huhuhu...memacam yg nak diborakkan. tak cukup masa gituk. sbb ada yg kena balik awal. puas mkn..puas bergambar...tak puas borak2.... hehe.. Iman pun ok je mood nye. yokatta! (good).

around 2pm aku sekeluarga, dgn wah & gee serta astrid sekeluarga pun berangkat pulang. org lain dah beredar balik masa tu... dan alhamdulillah, lepas je kitorg masuk keta...hujan turun. huhuhu... syukur le masa kitorg lepak2 bwh pokok tu, tak hujan lagi. pastu, ada 1 lagi kesyukuran...lepas kitorg semua kemas2 dan gulung tikar dan lepak2 kat bwh pondok rehat tu, tak lama lepas tu angin agak kuat bertiup dan 1 pelepah kelapa jatuh betul2 kat tempat kitorg lepak2 sebelum tu. huhuhu... lucky kitorg dah bangun masa tu. alhamdulillah acara geder2 ni selamat berlangsung walaupun tak semua geng dpt berkumpul. insya-ALLAH bebila bleh jumpa lagik dan moga teman2 lain pun bleh join gak masa tu nanti. terima kasih kpd teman2 yg sudi & dpt hadir dan sama2 menjayakan geder2 kita tuh kali ni; wah, gee, naa sekeluarga, astrid sekeluarga, suswan, fauzi sekeluarga, aini sekeluarga...




lepas anto gee ke rumah abang dia kat puchong, kitorg terus balik umah. Wah lepak2 dan solat kat umah aku. sementara tu, ABANG p bawak papan utk almari Iman yg patah tu ke kedai. alhamdulillah dpt tukar tanpa taukeh tu byk songeh pun. aku dgn wah lepak2 kat bwh sambil borak2, minum2. tak lama lepas asar gituk, wah balik. aku pun naik atas, tengok ABANG pun dah hampir siap memasang almari Iman. suka betul Iman tengok almari spiderman nye tu.

mlm tu, sbb memasing rasa agak kenyang, so aku pun takyah prepare apa2 utk dinner. mee grg ada balance sket lagi. kitorg mkn mee tu je le.

gambo2 time geder2 tu, ada. tapi kang bebila free akan aku tepekkan .


**UPDATED (boh gambo). 24/08/2007!!

Labels: , ,

11 Comments:

At Fri Aug 17, 10:18:00 PM, Blogger Maisya said...

bestnya dapat kumpul balik ramai-ramai cam tu...tak sabar nak tengok gambar. Kalau akak dok dekat boleh jugak join.

 
At Fri Aug 17, 10:22:00 PM, Blogger Maisya said...

lupa plak nak tanya, suzi dgn maideen dok kat mana skrg? Masa akak nak balik msia thn 2003, jumpa diaorg kat airport nagoya...diorg hantar kohai balik. Masa tu pun anak dia yg sulung tu dah besar dah.

 
At Sat Aug 18, 08:44:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Mmg best gathering ari tu. Maklum le ade yg bertahun tak jumpe, bila jumpa dah bedua, bertiga. Alhamdulillah ramai jgk le yg datang sampai tak ckp tpt duduk rasanya. Hope lain kali boleh buat lagi..
Jgn lupe tempek gambo yek..

//wah.

 
At Mon Aug 20, 09:09:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.maisya,
best!!hehe..dah jumpa reramai camtu, sampai tak cukup2 masa utk beborak. tokoro de, k.maisya dok kat mana ek sekarang? penang kana?

suzi sekang dok kat sunway kayangan ke apa ntah nama tpt tu, tapi dekat2 puncak alam& shah alam ni jugak.

//wah,
best kan geder2 hari tu. harap2 len kali bleh buat lagi dgn geng yg lagi ramai. ehhe..

 
At Mon Aug 20, 01:26:00 PM, Blogger Maisya said...

akak dok kat kedah la....kat Kulim, tapi dekat jer dgn Penang sebenarnya...

 
At Mon Aug 20, 03:49:00 PM, Blogger umeboshi said...

woh woh..k.maisya dok kat kulim ek. sempai2 yamaguchi-dai pun ada gak yg dok kat kulim tu. ehhe.. k.maisya kalo ada chance dtg kl, selangor ni, contact2 le kiter ne.

 
At Thu Aug 23, 04:18:00 PM, Blogger Maisya said...

kat kulim ni kan byk gak kilang jepun so ramai le jugak bebudak grad jepun ada kat sini...sempai nora tu kerja kat kilang mana? Kot sama tempat dgn hubby akak

akak jaaaarang sangat nak turun kl/selangor tu walaupun ada 2 org )kakak dok kat sana( sorang kat shah alam, sorang kat batu caves)

 
At Thu Aug 23, 05:27:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.maisya..sempai2 noora tu ramai yg keje kat TOYO MEMORY. dulu, masa kilang tu mula beroperasi, mmg depa amik ramai sempai dari yamaguchi-dai. tapi la ni, ada gak sempai2 tu yg dah resign...keje company lain, dan ada yg jadik cikgu amik KPLI.

ye la, kalo ada chance turun sini, contact le kiter. kiter pun dok dekat2 shah alam jek..hheeheh..

 
At Sat Aug 25, 09:43:00 PM, Blogger Maisya said...

kesiannya iman, sampai terlena atas troli.

alah sikitnyer gambo ...he..he..

 
At Sat Aug 25, 09:56:00 PM, Blogger Love Sweet Recipes said...

noora...aini dah balik malaysia ke?

 
At Mon Aug 27, 09:05:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.maisya, lawa kan kek tu? eh, org yg buat kek tu ada fotopages ek? k.maisya kasi kiter add dia..hehe. bleh cuci mata. kiter tak rasa pun kek tu. dlm nye kek coklat to omou. tu, kiter amik gambo dari depan. kek nye masih lawo. kat belah belakang dah rompong2 gara2 dah kena potong dan cuit2 oleh pengantin & family nye.

tu la. cian iman, sampai tertido nunggu mama &abah nye shopping. eheheh.. kiter ada fwd gambo2 geder2 tu kat email girls3rd. tak tau la kalo k.maisya ada ke tak dlm link tu. hehe..

ryuhana, aini sekang ni dok bercuti sebulan kat malaysia. dari 1 ogos hari tu. kang 31 ogos dia sekeluarga balik ke nihon semula. dia sibuk uruskan hal nak tolong bos dia set up company kat cyberjaya.

 

Post a Comment

<< Home