Friday, July 27, 2007

Weekend minggu lepas.

Last week....Jumaat tu, yg aku kena demam tu, ptg lepas keje, ABANG bawak aku p klinik. amik ubat. Iman pun amik ubat tapi kat klinik lain yg dekat2 situ jugak. mlm tu tak berapa berselera aku nak mkn. beli bubur isi ketam aje kat pasar mlm. lepas mkn ubat, terus aku baring...terlena.

Bangun pagi, Sabtu 21/07/2007 tu....aku dah rasa lega sikit. ABANG pegi training kat KL. aku pulak sibuk kemas2 umah, mandikan Iman, siap2kan sarapan utk Baya sekeluarga. Aku jadi nak balik kg, ikut Baya. so...dlm kol 8 setgh gitu, baya dah sampai. lepas depa mkn2 ,kitorg pun bertolak balik kg. Iman seronok. dlm keta takmo diam. dok la bergusti dan main2 dgn nabil, anak sulong baya yg sebaya Iman tu. sambil tu, Iman dok main cak-cak dgn najah... anak baya yg 2nd. dah setahun umur najah 17 july hari tu. tapi si comel tu belum boleh jalan. dia macam takut2. takpe le....pelan2 ek najah. singgah jeram, amik dikyah pulak. penuh keta tu...ehhee.. sampai kg, dlm kol 12. Abah, Ida dgn diba tgh siap2 nak kuar umah dah. nak p kenduri kat umah angah aloi kat pasir pjg. mak mmg dah kat sana sejak mlm tadi...dok gejobos(nolong buat keje apa2 yg patut...). so, kami semua terus aje le ke sana. sampai sana, mkn2 dulu. nasi putih, ada ayam percik, btg keladi masak asam pedas, gulai daging lembu, dan paling best ada sambal tempoyak, pastu ada agar2 merah. lain2...tak ingat lak aku. ehhehe... tapi paling best tu lah....sambal tempoyak tu. sedap sgt!! lepas mkn, kami dok kat dlm umah. lepak2 dgn mak dan sedara mara yg ada kat situ. kol 1 kot pengantin sampai. amik gambo sikit2, pastu aku joint baya sekeluarga balik umah. rasa letih sgt dah aku. kat umah... lepas solat zuhor... iman pun main sikit2 dgn nabil...terus terlena. mlm, masak simple2 je utk dinner. pastu kami dok berlonggok kat depan tv reramai...borak2. aku dgn iman tido dgn Ida kat depan tv, kat dapur tu. dok hampar toto kat situ.... emmm...syok nye tido!!

ahad, 22/07/2007. takde apa2 special program pun. iman dah bangun awal pagi. lepas sarapan, mandi2...iman minum susu terus tertido lagik!! aku lepas siang ikan, p jln ke umah nenek. jenguk nenek dan borak2 jap kat sana. then balik umah semula...sambung lepak dan borak2 lagi. sambil tu memasak masak gak la utk lunch. lepas zuhor.... abah hantar diba balik asrama. then, aku dgn dikyah numpang baya utk balik ke destinasi memasing. aku sampai umah nak dekat kol 5pm. alhamdulillah selamat sampai. yg aku ingat, Iman seronok betul main2 dgn nabil dan najah. kat kg tu, iman dok lepak dgn diorg aje...tak kisah sgt dgn aku dah. pastu, dia tak sibuk2 nak ajak balik umah kitorg, dan tak sibuk2 tanya pasal abah dia.

Labels: , ,

4 Comments:

At Mon Jul 30, 06:35:00 AM, Blogger hanny said...

ume..awat satu family asyik demam ajer...kesian baca entry...so baby samne?..bila due date?

 
At Mon Jul 30, 09:01:00 AM, Blogger umeboshi said...

ye lah k.hanny. hari tu baru je memasing kena demam. ni kena lagik. tapi alhamdulillah, kali ni kena kejap aje.cuma, memasing tinggal selsema dgn batuk2 je lagi ni. sekang kat sini tgh musim ujan le. anak2 kat school Iman pun, lepas sorang...sorang kena demam. berjangkit la tuh.

baby alhamdulillah. sihat kot sbb terlalu aktif rasa nye dia kat dlm tuh! ehhee.. due nye insya-ALLAH 19 oct. lepas coti raya...

 
At Mon Jul 30, 12:09:00 PM, Blogger minnie said...

Salam Kak Ume...
Wah seronok Iman balik kg yea... kali ni siap bleh terlupa abah plak...

Menu yang akak sebutkan tu menariknya...

 
At Mon Jul 30, 01:47:00 PM, Blogger umeboshi said...

salam buat minnie.
balik kg mmg syok! kali ni,mungkin sbb ada sepupu2 dia, dan makcik2 dia pun ramai yg berkumpul kat kg, tu yg Iman syok main2. ramai yg melayan...

mmg sedap dan menarik tau minnie, menu tu semua. ehehhe..

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home