Friday, July 06, 2007

Kerana keterlupaan ku itu..

Hari ni...entah kenapa...aku terlupa bawak handbag p keje. bukannye terkocoh kocoh pun masa kuar umah pagi tadi. kuar pun awal jugak. tapi...lepas letak tabung air, plastik berisi bekalan roti cheese dan majalah SAJI ke dlm kereta, aku pun hidupkan enjin keta...bukak gate depan umah dan salam2 dgn Iman terus terlupa dgn handbag aku. lagipun, ABANG yg tolong kuncikan pintu rumah dan grill nye tu. selalu nye aku yg buat. tu yg menambahkan lagi keterlupaanku kot?!

aduh...dah sampai depan opis, baru aku perasan yg aku tak bawak handbag. udah la dlm tu ada dompet berisi duit+kad pengenalan+lesen mandu etc... ada kunci pintu opis dan kad utk access masuk factory. ..ada buku nota...ada payung...oh, cadangnye nak isi minyak keta masa balik keje ptg nanti sbb tanki dah nak kering wo. termenung jap pagi tadi. ast last aku sms mimi (alhamdulillah henset aku tak lupa. sbb siap2 masuk dlm kocek baju masa bersiap pagi tadi). nak pinjam duit rm15. ohohoho.... rm10 buat isi minyak keta ptg ni, rm5 buat spare utk belanja lunch . alhamdulillah mimi ok. mimi mmg baik hati.

sbb aku takde kad access utk masuk factory ikut pintu utama tu, maka nye terpaksa la aku tekan loceng pingpongpingpong....mintak boss Mr TM bukakan pintu. lunch tadi pulak, mintak mimi tunggu aku kat factory dulu. aku lak p bergegas beli nasi kat gerai depan tu. Mr TM takde sbb dah keluar p amik ubat kat spital, so nanti takde sapa yg boleh tolong bukakan pintu utama utk aku nanti. tu yg mintak mimi tunggu dulu kat factory...nanti boleh dia bukakan pintu.lepas tu baru mimi bleh p merewang ke courts mammoth dgn sepupu dia. ehhehe..

beli nasi putih, lauk ulam silom, sayur apa ntah masak bening, telur grg dimasak sambal tumis, sikit sambal belacan. aku nak amik lauk ayam ke, ikan ke...terpaksa dibatalkan aje hasrat hatiku itu...just amik lauk telur aje le. sbb takut belanja over budget. masa aku tanya makcik tu berapa rege, makcik tu 2,3 kali pandang muka aku sambil sengeh2 sumbing...pastu dia cakap (ker...bertanya ntah...) "lauk telur je..?" aku angguk. "ye ke ni?" dia tanya lagi. ish...dlm hati aku dah geram. apa salah nye kalo lauk telur aje pun? aku jwb " a ah, iye cik. itu je le...berapa rege?" seketul seketul perkataan aku jwb dgn jelas nyata dan terang. tak puas hati kot dia aku just angguk2 je tadi. "2 ringgit je le." emm...alhamdulillah! kira murah la tuh.

aku cepat2 berjln balik ke factory. bila aku sampai depan pintu, ready nak masuk, mimi dah siap sedia nak keluar pulak. then babai babai je le kat dia. aku pun masuk dan menuju ke opis. aisey! pintu opis berkunci? ms s ni,tak pernah2 nak kunci pintu opis ni time lunch..apesal lak hari ni dia kunci? ms s dah selamat pegi ke mana ntah dgn laki dia. ditinggalnye pintu opis ni berkunci. geram nye... selalu tu tak pulak dia sibuk2 nak kunci. bukan dia tak tau, aku selalu lepak kat dlm opis time lunch gini. kalo p keluar pun, just kejap aje utk beli makanan dan akan tapau mkn kat opis. bukan dia tak tau pasal tu. ish ish....apa pasal ntah dia ni. udah mati kutu aku dibuatnye. hari ni hari jumaat. lunch hour lama wo...2 jam. 12.30 sampai 2.30. apa aku nak buat? aku pun lepak la kat depan factory. dok kat luar sambil sedut udara luar tu. alhamdulillah suasana berangin dan nyaman. reda sket perasaan geram aku ni.

hampir kol 1.40pm...baru le Mr TM sampai. aku pun ngikut je le dia p naik opis. lega hati aku. ehhee... so, lepak la aku kat conference room sambil menikmati lunch aku yg rege rm2 tu. sambil rehat2, baca majalah SAJI yg cover depan gambo anita sarawak tu...pastu solat zuhor. dan abis le lunch hour aku tu...kol 2.30pm tadi.

harap2, jgn la pulak time nak balik keje kang ada polis ke...jpj ke...dok jaga2 kat jalan dan periksa lesen atau ic pemandu2 yg lalu kat situ. kalo idak, abis la aku... hohoho..

++++
mlm tadi ABANG ajak aku&Iman p umah Imah dan Peah sbb mak abah mentua aku ada kat sana. Pana pun ada. so, kami berkumpul la kat umah Imah mlm tadi. siap dinner kat sana jugak. aku bawak kek longan. beli punya le. sedap gak kek ni. mak masak ikan masak asam pedas. berselera aku mkn. sedap sgt! dah lama aku tak mkn ikan masak asam pedas yg sedap gitu. dah lama tak mkn masakan mak mentua aku. maklum le...dah lama tak balik kg sabak.

++++
esok,sabtu...ABANG mungkin sibuk dari pagi sbb joint nak menguruskan forum perdana kat putra heights sec.9 tu. forum perdana nye hari sabtu mlm ahad (mlm esok la ni..)

ahad ni pulak, ada jemputan kenduri kawin kat Rawang. kwn aku; Mala, punya adik yg akan kawin. kira nye family Mala ni merupakan family angkat aku sejak zaman sekolah menengah dulu. citer nye gini, masa form 2 , cuti semester nak naik form 3, aku dgn kwn2 sedorm buat plan utk p jln2 ke KL. aku,Fai,Yati, sama2 dari kg kat area sabak bernam...akan p ke KL. aku dgn Yati stay kat umah Mala (dulu family Mala umah nye kat area batu Caves gitu), Fai lak kat umah Amy(kat kepong). sejak tu, hubungan aku dgn family mala alhamdulillah tak putus. sentiasa berhubungan terutama sekali time nak raya. kami akan berbalas balas kad raya. dulu2, masa aku masih sekolah dan belajar lagi (even aku dah kat Jepun pun), family Mala akan sertakan duit raya bersama kad raya. aku harap, hubungan ini akan kekal sampai bila2... insya-ALLAH.

++++
got this from Astrid, seorg teman yg rajin contact aku, dok fwd sms atau email kat kwn2...

when it rains
you don't see the sun
but it's there.

hope we can be like that
we don't see each other
but we'll always
remember each other.

ps: arigatou ne astrid, and also all of my friends in the world!! :D

Labels: , ,

6 Comments:

At Mon Jul 09, 11:39:00 AM, Blogger Mrs.A said...

Salam...
Waduh... Kak Ume punya menu tu mencabar perut saya la.. cemana ni... Tolong...

Cian akak... Terlupa bawa handbag.. Kalau saya la... nak aje balik dan ambil handbag.. tapi itu kerja sia-sia kan... hm.... akak kerja kat mana ek???

 
At Mon Jul 09, 12:06:00 PM, Blogger umeboshi said...

salam minnie.
menu yg mana yg m'cabar perut minnie tu? ehehekhekehk.. jap lagi lunch kan? sabo deh.

mmg kesal jugak hari tu sbb terlupa bawak handbag. :( nak patah balik amik, mmg kak ume takkan buat le. ehhe.. kerja kat sec 26, dekat f&n coca cola ni jek.

 
At Thu Jul 12, 09:45:00 AM, Blogger pB said...

rm 2 ...

murah tu ...

kat sini , mee hoon dgn kerang pun dah 2.50

 
At Thu Jul 12, 12:19:00 PM, Blogger Mrs.A said...

Oh.. kat mcd tu kan.. kita selalu g makan kat situ...

 
At Fri Jul 13, 04:55:00 PM, Blogger umeboshi said...

kak pb, itu meehoon dgn kerang kena rm2.50. tapi kalo amik nasi putih dgn kerang kena berapa agaknye ek? dpt rm2 kot?!!hehe..

 
At Fri Jul 13, 04:56:00 PM, Blogger umeboshi said...

minnie, a ah...dekat je dgn mc D tu. kat mc D tu le kak ume geder2 dgn kak pb. heheh...

 

Post a Comment

<< Home