Wednesday, August 01, 2007

Sakit Lagi

Semlm tgh hari, henset aku 'kiok'. ala....henset aku ni mmg camtu. selalu sgt 'kiok' walaupun batery nye masih ok. masih full. kekadang tanpa disedari, ada panggilan masuk. baru je sekali ringing, terus henset tu ter'off'. ntah apa2 ntah. nak tukar henset baru...nanti lah.

so, mungkin sbb call henset aku, tak dpt...pihak school Iman call ABANG pulak. ABANG pulak, sbb tak dpt contact henset aku...terus call opis aku. kata nye, Iman kat school lemah aje. demam, dan asyik ke toilet berak2. sbb risau ,tu yg depa call kitorg tu. aku kebetulan pulak sekarang ni mmg tgh busy. semlm lagi la...kena settle memacam hal. tak bleh nak lari balik amik Iman. So, ABANG lepas lunch gitu call aku...kata dia on d'way p amik Iman kat school. Lepas tu ABANG bawak Iman p DEMC.

memula tu, doktor kata nak soh Iman admit jek kat spital sbb tengok Iman terlalu lemah dan pucat. Tapi, lepas check serba sikit...kata doctor, mungkin kena jangkitan kuman kat usus Iman tu. kalo mkn antibiotik selalu nye ok. then, dikasi nye ubat je dulu. ada 5 jenis ubat utk mkn termasuk ubat demam. kalo mkn ubat pun masih keadaan nye teruk, baru le admit. aku semlm ptg balik keje pun, tengok Iman mmg pucat betul. Iman, kejap2 nak p toilet. cirit birit tuh! kesian betul. Iman pun asyik dok mengadu sakit perut. at last, kitorg pakaikan aje Iman pampers. dah la tu, Iman takmo mkn, takmo minum susu. just minum air putih dan air suam aje. tu pun, aku ada gak kasi sesudu madu.

mlm tadi kitorg tak leh nak tido lena. iman pun sepjg mlm dok cirit birit je...kat pampers. then, dlm kol 2am kot, Iman muntah2. kesian betul. kitorg cuba kasi Iman minum air suam sikit2. ye lah kan, dah byk muntah2, buang air ..so, kena la paksa jugak Iman minum sikit2 tapi byk kali gituk.

hari ni, aku gagahkan jugak diri pegi kerja. ABANG amik coti utk jaga Iman kat umah. tgh hari tadi call ABANG, kata nye Iman dah tak panas badan nye. cirit birit pun kurang dan dah tak muntah2. harap2 Iman ok2 aje. cepat lah sembuh, sihat ek Iman... mama dgn abah risau sesgt. tak best rasa nye kalo Iman lemah aje. selalu kalo Iman sihat tu, mulut dia tak henti2 bercakap. memacam yg dia nak celotehkan.

tak sabo nak balik umah. nak tengok keadaan Iman.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home