Wednesday, August 08, 2007

Weekend hari tu...

ala...dah basi.tapi nak story story gak la kat sini.

sabtu, 4/08/2007
aku keje. cam biasa ABANG anto aku ke opis. kitorg sarapan dulu kat restoran haji omar. lepas mkn baru p opis. Iman lak tetiba nak ikut aku. "nak ikut mama keje.." kata nye. aku dgn ABANG kata tak boleh. tapi Iman beria nak ikut. muka dah masam..mata dah berair nak nangis. ala cian nye anak mama.

dlm kol 9 lebih, aku sms ABANG. tanya Iman macam mana. ABANG kata, Iman merajuk gak kejap tadi. pastu tertido dlm keta. sampai umah...mood Iman dah ok. wuh, lega aku. tgh hari, ABANG sms kata nak p Bangi. join mak,abah dan adik2 ipar p lawat Aida, adik bongsu ABANG kat asrama. ptg.....time aku abis keje, ABANG masih kat bangi. rerupa nye depa p umah Cik-Da (adik mak) dan shopping sikit2. tu yg lambat. aku malas nak nunggu ABANG sampai opis. sbb hari sabtu ,lengang je kawasan sini. seram gak. so, aku balik naik bas sampai alam megah. then nunggu ABANG kat bus stop kat situ. kejap je aku nunggu, tak lama tu ABANG pun sampai. Iman tgh tido kat keta. sampai umah pun tido lagi dia.

bila Iman bangun, aku tegur2 Iman pun, dia buat donno jek. masam2 muka dan cebik2 bibir. aku cuit2 Iman, dia dok tolak2 aku. merajuk lagi la tu... hehehe... aku dok tunjuk2 mainan kfc dia, tunjuk2 cd "ULTRAMAN FOREVER" yg baru dibeli siang tu dgn ABANG, baru le Iman nak senyum dan dekat2 aku. ish ish...pandai merajuk la Iman sekarang.

mlm, lepas maghrib, aku,ABANG dan Iman dok lepak layan CD otromen yg baru dibeli tu. 2 kali ulang tengok. sampai tertido tido aku dibuatnye. huhuhu..

Ahad, 5/08/2007.
hari ni ada jemputan kenduri kawin kwn ABANG masa kat mrsm dulu; Lan. kenduri kat putrajaya presint 8, kat dewan. kol 11.30 pagi...kitorg kuar, p shopping kat Giant Puchong dulu. nak beli hadiah kawin la. ehehe.. lepas tu baru le bertolak ke putrajaya. dlm kol 1.30pm baru sampai sana. time tu mak ai...ramai nye org. nak masuk dewan pun dok berbaris reramai. pastu nak amik makanan pun berbaris gak. mmg tgh ramai masa tu. tema majlis, kaler hijau. makanan nye sedap2 lor... nasi beriani, ayam masak merah, dalca sayur, daging rendang, kopok papedom, acar buah, baulu, buah tembikai susu. air nye...air bandung, dgn air mineral. kenyang perut aku anak beranak. ekekkeke.. kek pengantin pun cantik la. nak dekat kol 2.30pm, lepas bergambar dan salam2 dgn pengantin, kitorg pun kuar dari dewan. p solat zuhor kat surau yg terletak kat bangunan pasar, sebelah dewan tu aje. surau tu kat tingkat atas. kat atas tu, best je. angin bertiup, rasa nyaman sungguh. Iman pun dok lari2 dan ulang2 sebut, "best la tempat ni mama." hihihi... ye lah,Iman.

sebelum mkn,possing dulu.



kek nye cantik.teleng2kan la kepala ek.tak reti aku nak pusing2kan gambo nih.



kenangan dgn pengantin Lan...


lepas tu, ABANG tanya aku nak p mana2 ke. aku pun jwb le, nak lepak2 sat kat tasik...kat wetland putrajaya tu. then...kitorg pun ke sana la. Iman siap tertido gak tu on d'way nak ke wetland. bila sampai sana, aku kejutkan Iman..."Iman,jom turun. kita tengok air... tengok bot". Iman cepat2 bangun.. "kat mana ni? kat kemeron (cameron highland) ke mama?" ish ish...

lepak2 sat kat tepi tasik. amik gambo. jln2 kat area tu. Iman seronok sgt. dia beria ajak naik bot. tapi, aku malas le. lain kali je le. best je lepak kat situ. dgn ada nye tiupan angin tuh... lepas kol 3 setgh gitu, kitorg pun beredar balik.sampai umah , Iman dah mmg tertido sejak dlm keta lagi.

gambo suka2 kat wetland tuh!!


mlm, utk pertama kali nye kitorg p jamu selera kat RESTORAN PLANET , yg letaknye betul2 kat depan umah kitorg tu. ekkeke... menapak je le ke situ. dinner kitorg mlm tu...aku amik mee bandung, ABANG amik nasi goreng ikan bilis. memasing air sirap limau ais, air teh-o limau ais. semua nye rm10.60.... ok gak food nye. sedap gak!

dlm kol 10.30pm gitu, kak ayu (akak ke-2 ABANG) dtg umah. pulangkan keta kancil yg dia pinjam sejak jumaat mlm hari tu. aisey...bersih berkilat aku rasa keta tu. K.ayu siap p anto cuci ke, keta ni. dlm pun bersih... tayar pun berkilat. minyak pun full tank. ish ish... malu lak aku. huhuhu...

weekend akan dtg, 11&12 ogos.... apa plan lak ek? yg pasti, ahad 12hb tu ada geder2 (gathering) dgn kwn2 sekolej masa kat UM dulu2. tunggu.......!!

**UPDATED (boh gambo). 24/08/2007.

Labels: ,

4 Comments:

At Thu Aug 09, 06:09:00 AM, Anonymous Anonymous said...

sedapnye menu-menu yang disebutkan tu...teringin...terliur dah ni...

 
At Thu Aug 09, 01:49:00 PM, Blogger umeboshi said...

HE, mmg sedap....lazat...enak... kekkek...

 
At Sat Aug 25, 09:41:00 PM, Blogger Maisya said...

eh! akak dah pernah tengok kek tu kat fotopages org yg buat kek tu( alahai, ayat berbelit le plak)....memang cantik kek tu...dpt makan tak?

 
At Mon Aug 27, 09:11:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.maisya,kiter dah jwb pasal kek tu kat entry Program di Hujung minggu, kat komen box nye ek. ehhee...

 

Post a Comment

<< Home