Friday, July 20, 2007

20/07/2007

cuba tengok tarikh hari ni. cantik kan...susunan nye. 20/07/2007. anyway, hari ni aku diserang demam. actually, sejak ptg semlm, dah mula sakit2 tekak dan kepala pun berdenyut denyut gituk. mlm tadi pun tak lena tido sbb hidung tersumbat. berjangkit dari Iman ke....entah le. Iman sejak masuk minggu ni, asyik berhingus aje. tido pun, dengar dia nak bernafas macam seksa aje. hidung tersumbat. harap2 kitorg tak la melarat teruk. cepat lah sembuh. nanti banyak keje umah kena berharap kat ABANG aje. kesian ABANG.

hari ni ABANG amik coti. saja je sbb nak settle memacam bayaran bil. tadi pagi ABANG sms...p bayo bil cukai kat MPSJ...pastu, kat sana...setiap 1 bil kita bleh amik 1 anak pokok. ada pokok mangga, pokok rambutan, pokok bunga puding dan pokok jarum. ABANG amik pokok mangga. ok la tu. alhamdulillah.

hari ni, bangun pagi tadi mmg tak larat sungguh. ABANG pun nasihatkan agar rehat2 aje kat umah. amik ubat dan surat mc. tapi aku tanak sbb dok ingat kat opis ni byk keje kena settle hari ni. terpaksa gak la aku gagahi ke opis. ABANG anto Iman ke school dan aku ke opis. singgah beli nasi grg. tapi aku langsung tak lalu nak mkn. breakfast tadi pun sekeping roti di boh jem strawberry yg kami beli dari ladang strawberry KHM, cameron highland(CH). woh, aku tak buat entry lagi pasal jln2 kitorg ke CH last weekend. nanti la...bila ada kesempatan ek. eh, citer pasal breakfast tadi kan....just roti sekeping bersama jem dgn secawan air horlick panas. tu pun aku dah rasa muak dan perut rasa sebu. aku rasa...perut aku sgt lah penuh!! mkn sikit aje pun dah rasa tersangat penuh. woh...mungkin baby dah semakin membesar kat dlm ni. cepat benar aku rasa mengah.

sepjg pagi...mr TM dgn ms s ada kerja luar. so, tinggal aku je le kat opis ni. aku just duduk rehat2. waktu lunch tadi...aku layan tido puas2. tu pun aku masih rasa ngantuk sekarang ni. mata rasa panas, bernafas pun ikut mulut sbb hidung tersumbat. tekak mmg perit. aku dok pulun minum air panas aje ni. moga2 aku cepat sihat.

esok cadangnye nak ikut adik aku, baya sekeluarga balik kg sbb sepupu kawin. ABANG ada training sepjg sabtu ahad ni. so...better la aku dan Iman lepak kat kg aje. tapi..ntah la. tengok keadaan. dgn keadaan aku macam ni....larat ke nak mengharungi perjalanan balik kg , dan larat ke nak join kenduri kawin tu? tapi,kalo dok umah pun...aku takut tak larat nak layan Iman sensorg. emmm...tengok la macam mana.

ok la. selamat berhujung minggu kat semua...

Labels:

4 Comments:

At Tue Jul 24, 10:47:00 PM, Anonymous Anonymous said...

rindunya nak gi Cameron Highland... teringin nak lepak-lepak sambil menegok kektus..

 
At Wed Jul 25, 02:17:00 PM, Blogger umeboshi said...

seronok pegi cameron!! ada hati nak pegi lagi nih. heheh..

 
At Thu Jul 26, 04:25:00 PM, Blogger Mrs.A said...

salam kak ume...
Dah sihat ke.. lambat mengomen posting akak... Harap akak dah ok yea..

 
At Thu Jul 26, 05:19:00 PM, Blogger umeboshi said...

salam minnie. terima kasih. alhamdulillah kak ume ok dah. tinggal selsema dan batuk sikit2 je lagi ni. :D

 

Post a Comment

<< Home