Tuesday, December 21, 2010

Patut ke

emm...aku rasa macam nak Remove someone from my FB friend list. seseorang yg bukan le dah menyakitkan hati aku, atau dah buat onar kat aku atau family. cuma nye, aku termalu sendiri bila terbaca coretan2 kat Wall FB dia tu. selalu lah dia dok update status atau boh komen yg secara tak langsung dah membuka aib orang lain...dan juga aib dia sendiri...serta family dia. owh, malu le as friend. tapi, aku benar2 kutuk diri aku sendiri sbb tak begitu berani nak tegur perbuatan dia tu. just tegur gitu2, agak ringan sekadar ingatan yg biasa2. aduhh..ya ALLAH, ampunkan le kelemahan aku ini. aku mohon moga Engkau bukakan hati "seseorang itu" utk benar2 insaf, sedar, bertaubat dgn apa yg dia dah lakukan. aku mohon moga Engkau peliharalah aku dan keluarga ku drpd perkara2 keji dan mungkar.

kawan2...jangan senang2 update status/ boh komen kat wall FB tentang sesuatu yg mengaibkan diri sendiri atau org lain...atau family...atau sesapa aje le. kita pun bukannye complete sgt as hamba NYA. so...sedar2 la diri, kan???

err...aku nak remove ke tak...nak remove ke tak...remove ke tak...hehehe..
apa2 la aku ni. dulu aku pun dah membebel pasal hal yg sama. tak suka kat org2 yg terlalu OPEN di alam maya gituk.. tapi hari ni, mmg rasa terbeban lak bila terbaca kenyataan2 seseorang itu kat FB dia...

Labels: ,

6 Comments:

At Tue Dec 21, 05:26:00 PM, Blogger Fith said...

kalau tanya fith,fith cakap remove je kak.fith pun dah banyak remove kawan2 yg mcm tu,even dulu baik dgn dia tp sbb tak suka dgn status2nya,no choice,dari menambah dosa dok menyampah dan kutuk2 dia,baik fith lgsg tak 'tgk' dia,hehe.

 
At Wed Dec 22, 01:14:00 PM, Blogger produk ococ said...

no komen..remove blh, x remove pun blh, hehe

 
At Wed Dec 22, 01:22:00 PM, Blogger umeboshi said...

thanks Fith..kasi opinion gitu. mmg nyampah kalo saikin baca Wall dia. huuhu

 
At Wed Dec 22, 02:28:00 PM, Blogger umeboshi said...

cik nuyin2u, heheh..syukran. takpe..saja je. semalam dah sampai tahap nyampah dan nak termuntah bila terbaca Wall "seseorang itu". tu yg bantai luah perasaan sendiri lak kat blog. owh...owh..

 
At Wed Dec 29, 10:43:00 PM, Anonymous yanzzz said...

che ume..kalu remove pun bukannya 'dia' perasan kita remove dia..kecuali 'dia' selalu baca FB che ume tu..dia akan perasan awalla..hihi.

 
At Thu Dec 30, 11:06:00 AM, Blogger umeboshi said...

tu le yann...mungkin dia x perasan le kot, kan..? eheheh..

 

Post a Comment

<< Home