Friday, February 22, 2008

r_patina kembali kepada ku!

kepada semua yg prihatin dan kasi some tips, some advises...terima kasih banyak2. syukur alhamdulillah, sejak selasa 19hb hari tu, aku dah dpt semula account r_patina aku tuh. suka sgt! nak tau macam mana aku boleh dpt balik account kesayangan aku tu?

ehehe..cerita nye macam ni. aku terlalu sayang dgn account r_patina tu sbb kat dlm tu ada email lama2 , ada email tertentu yg aku sayang nak delete. aku biarkan aje email2 tu dlm account email aku. pastu, yg penting...baaanyak sgt resepi2 yg kwn2 (especially ujen dan mealtime menus friends) aku dok forward melalui email r_patina tu, aku simpan dlm folder khas email tuh. dgn itu, aku mengarang 'surat' mintak tolong kat yahoo account customer care bahagian security...mintak diorg tolong aku dapatkan balik account r_patina tu. aku ceritakan apa yg terjadi dan aku attached jugak email 'si penipu' yg dia hantar kpd kwn2 dan semua yg ada dlm email address book aku tu..email yg kata aku tersadai kat LONDON dan nak pinjam duit tuh. beberapa kali dan beberapa hari gak la aku dok berbalas balasan email dgn yahoo CC tu. yahoo mesti nak make sure kan yg aku ni adalah p'guna/pemilik sebenar account r_patina. so, diorg tanya macam2....tapi, soalan2 diorg tu berdasarkan kepada details yg kita kasi masa create account tu dulu. tapi, dia takde le tanya pasal password. yg penting, kita kena ingat secret/security question bersama answer nye le, masa kita create account tu dulu. aku pun ingat2 lupa. maklum le... aku create account r_patina tu dulu, dlm thn 1999 kot. masa study 3rd year kat japan. huhuhu...

dan, alhamdulillah...aku dibagi new password, dan kemudiannye aku dah boleh log in ke account r_patina tu semula!! syukur...email account aku tu, sono mama. seperti asal, takde yg berubah. email2 yg aku sayang, resepi2 aku pun..masih ada.

anyway, now onwards...aku akan lebih byk menggunakan email baru aku. tapi, email r_patina@yahoo.com tu..still aku akan jenguk jugak. aku masih boleh dihubungi dgn email lama tu, atau pun yg baru ni. ok, kawan2... semua kena beringat sentiasa. masa create email account atau apa2 account le, kena isi details kita dgn betul2 dan mudah diingat. supaya, kalo terjadi apa2 in future...macam kes aku ni ke... nanti boleh usaha utk dptkan balik account kita tu. insya-ALLAH. tu, kalo ada hati nak dptkan balik le account tu. kalo tak, suka hati le....

*****
baru je ni my bos, Mr TM mengadu..dia baru dpt call dari anak dia kat japan tu. kata nye rumah dia kena masuk dorobo! (pencuri). abis semua barang kemas wife dan anak pompuan dia, cash money, buku bank, telefon rumah kena curi. sekang ni, polis tgh siasat rumah dia..check ada kesan cap jari ke tak.. pastu, wife dan anak dia tgh check lagi kot2 ada brg lain yg hilang. kesian nye... Mr TM tgh tak tenang tu. selama ni... lebih 8 thn diorg biarkan rumah tu kosong sbb Mr TM suami isteri dok kat malaysia, anak2 pulak keje dan study kat tokyo.. tak pernah pun dorobo masuk. ni, wife dia dah balik ke japan semula sbb nak jaga anak pompuan dia yg sakit kat spital, kadang2 je wife dia akan balik umah tu... time ni le pulak dorobo masuk. Mr TM pun, bulan 7 thn ni akan pencen dan akan kembali ke japan... emm...tak sangka gituk!

Labels: ,

2 Comments:

At Sun Feb 24, 11:45:00 AM, Anonymous Anonymous said...

heeee...yokatta..

takutnya dorobo masuk...kat Malaysia memacam ye...culik budak pun ramaikan...

 
At Tue Feb 26, 11:57:00 AM, Blogger umeboshi said...

HE,
mmg yokatta dpt balik email tu.

itu le..dorobo amik brg, tanpa ada nyawa melayang..ok la. mana2 pun, kena berhati-hati la kan...kita2 ni!

 

Post a Comment

<< Home