Wednesday, January 30, 2008

Iklan sket OK?!!

ish ish.. lapo lak perut. walhal pagi tadi dah mkn mi grg kat restoran haji omar tu. ekekke.. pastu, la ni le t'ingat nak mkn McD. sabo je lah!

entry aku semlm...(tajuk aku vs siti), ada cerita gak pasal aktiviti aku ahad lepas. then, secara kebetulan lepas baca komen dari K.Ahni baru ku sedar, entry ku itu macam nak buat iklan/promosi TUPPERWARE la pulak. ahahhaha... sebenarnye tak t'lintas pun ek. tapi, kalo antara korang mmg ada yg b'minat nak beli periuk tu, apa salahnye. nak order dari aku( aku order kat k.ayu je nanti..) pun boleh! rege meh kita pakat mintak kurang. ahaks! amacam? berminat? bleh email kat aku. aku pun sebenarnye bukan ahli tupperware. malas nak join masuk ahli2 ni...kalo minat, aku beli aje. order dari sepupu/ kwn2/ kenalan/ adik beradik yg jadi ahli. aku sekadar ahli cosway pun cukup le. beli brg utk kegunaan sendiri. dan tolong belikan utk kwn2 opis. (kang k.ahni kata aku nak promosi COSWAY lak...ahahhahaa... tidakkkkkk!!!)

awal2 pagi tadi, sebelum masuk subuh lagi, ABANG dah kuar umah. hari ni out station ke batu pahat. dah la mlm tadi ntah kol baper ABANG balik umah. langsung tak sedar sbb aku dan anak2 dah lena!! kesian kat Iman la...mlm tadi nak tido tak nampak muka abah dia. dan bangun pagi ni pun tak nampak abah dia. tapi, dia tak tanya langsung pun "mana abah?". selalu tu, kalo sampai time dia nak tido mlm dan abah nye tak balik umah lagi, dia sibuk2 soh call abah la. tanya2 mana abah? kalo bangun pagi dan tengok abah takde kat dlm bilik, dia sibuk2 tanya mana abah. tapi mlm tadi dan pagi tadi...selamba je dia.

sekarang ni Afiq Khair dah pandai mengamuk dan nangis dgn suara nye yg kuat. baru je pandai nangis! selama ni...susah beno nak dgr suara dia. merengek sket2 jek. hekhekhek gitu. sejak dah pandai nangis ni, amboi...bukan main lagik. pantang ditinggalkan sendirian, cepat je Afiq Khair sedar dia takde teman...dan mula le dia menangis. ish ish...ptg semlm, mmg tak bleh nak berenggang dgn aku. balik umah lepas keje, lepas amik anak2 kat neseri, baru je aku nak ke dapur utk minum, Afiq Khair dah mula meraung. memula ingat nak masak utk dinner. terus cancel sbb aku pun dah tak larat kejap dok berkejar sana sini. then, aku dinner express jek. minum milo panas+oat+madu asli. (selalu nye boh susu tepung nestle yg khas utk wanita dan ibu2. tapi, hasil p jenguk menu minuman kesihatan Ludi, aku cuba gantikan susu tu dgn madu. then, rasa nye ok lah. boleh diminum ;p).

Labels: , , ,

8 Comments:

At Wed Jan 30, 04:35:00 PM, Blogger Qaseh Bidadari said...

budak kalo dah pandai nanes..abislah...

 
At Thu Jan 31, 09:07:00 AM, Blogger umeboshi said...

mama ranggie,
mmg le...sejak dah pandai menangis dgn keluar suara ni, bukan main lagi dia. asal ditinggalkan sorang2, mesti nangis!

 
At Fri Feb 01, 09:49:00 PM, Blogger aNIe said...

Ume...kak lady baca ni baru teringat nak call ipar akak pasal periuk tu...


Anak kak lady sikecik tu pandai jugak mengamuk...tapi kalau akak angkat suara tinggi dari dia...dia senyap le...

 
At Sat Feb 02, 08:20:00 AM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

pstt..pstttt.. nak tanya sket la.. camne nak buat link ke mana2 w0rd yg kita type kat dlm bl0g ekk.. ajar skettt..hehehehe

 
At Sat Feb 02, 02:15:00 PM, Blogger umeboshi said...

This comment has been removed by the author.

 
At Sat Feb 02, 02:20:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.lady,
a ah..p la tepon adik ipar k.lady. cuba tanya2 dia. sbb kak ipar ume kata, offer rege yg agak murah ni sampai 6hb ni je kot. pastu, lepas 10hb lak rege dah masuk rm200 lebey.

ehehe..anak k.lady yg kecik tu dah paham cakap org. ok la nak marah ke, nak warning ke.. eheh..

Izan,
kalo rajin surf kat blogger help, mmg ada note nyer camne nak buat link camtu. nanti ciknoora try explain kat next entry. insya-ALLAH.

 
At Sat Feb 02, 03:02:00 PM, Blogger KakNi said...

Nak tanya jugak, Iman sihat ke? Harap dia sihat sejak dah dapat adik ni.

 
At Sat Feb 02, 03:57:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.ahni,
alhamdulillah..Iman sihat. suka sgt dia kacau dan kiss adik dia, lebih2 lagi kalo si adik tgh tido!!

 

Post a Comment

<< Home