Friday, August 24, 2007

Memacam cerita

hari ni, cam selalu kalo Jumaat je...aku rajin sket utk keluar p beli makanan lunch. hari ni, berjalan agak jauh sket.beli nasi kat gerai akak tu...yg ada memacam kat situ. nasi campur, buah2, air minuman, kuih muih. aku selalu beli buah,air dan kuih2 je kat situ. hari ni 1st time beli nasi kat situ. alhamdulillah..sedap gak nasi campur dia. rege pun mmg murah kalo nak bandingkan dgn restoran Haji Omar. tadi aku amik nasi putih, lauk ikan jaket masak sambal, sup sayur (sawi, carrot, kobis), sambal belacan sket dan sebungkus buah jambu batu. semua tu rm3.50 jek!! buah yg sebungkus tu, dah sure rm1, then...nasi dgn lauk2 tu just rm2.50 gituk. murah kan? kalo kat haji omar...nasi campur gitu je, (takde buah...) dah rege rm4 tau. moga akak tu bertambah murah lagi rezeqi nye.

nak cerita pasal last weekend la pulak.
sabtu, 18/08/2007.
pagi ni ABANG dah p tempat training, kat Hulu Langat kot. aku kat umah sarapan roti dgn telur grg dan boh sayur kobis+mayo+sos cili. lepas tu kemas2 umah sket, dan layan Iman tengok CD masked rider. dlm kol 11, ABANG balik umah. kitorg siap2 nak p pejabat pos sbb nak amik bungkusan poslaju yg member wmc kirim kat aku.lepas tu p lunch kat Restoran Kiwi, kat Plaza Masalam (ker...plaza shah alam ek....). kat restoran tu aku amik chicken grilled set, ABANG lak lamb cutlet set. setiap set rege antara rm27~29 gituk. then, setiap set, selain lamb/chicken , kita ada jagung bakar, mashed potato, sarada, jus buah2 yg diperah segar (aku amik jus kiwi, ABANG lak jus carrot +susu), mushroom soup, garlic bread, dan sepotong kek. mmg sedap! aku rasa berbaloi la dgn rege nye tuh. kat pintu depan tu ada tergantung sign "Jalan Jalan Cari Makan" , ala rancangan tv3 yg popular dgn pengacara nye yg makin comel/montel (maria) tuh..hehehe... sesekali kalo korang nak tukar2 selera ke, sila la mkn kat situ. mmg recommended! hehee.. selain western food, makanan/masakan melayu pun ada gak. kalo nak buat party harijadi ke..kat situ pun boleh gak. masa mkn2 kat situ, Iman 2 kali ajak p toilet nak kencing. ish ish...
(err..tak reti la cikpuan ume nak perbetulkan gambo air minuman ni kasi tegak..huhu)

lepas mkn, terus je kitorg balik umah. on d'way tu, singgah kedai perabot kat sec 27 sat. kitorg mmg dok cari kabinet utk dapur dan kabinet utk boh buku2...agar nampak kemas sket umah kitorg tu. nak panggil org buatkan kabinet, kena sedia bajet yg cukup. so, kemudian hari la bila duit betul2 cukup utk itu. ehhee... buat masa ni, beli je le dulu kabinet kecik dgn rege yg mampu kami byr masa tu jugak. lepas kol 4pm diorg dtg hantar kabinet2 tu. dan aku dgn ABANG pun bersemangat ngemas brg2 boh dlm kabinet tu. sampai ke mlm... hehehe.. syok sket tengok umah yg nampak agak kemas tersusun tuh. (pada mata aku le... kekeke..)

Ahad, 19/08/2007
dlm kol 5am aku dah bangun. siap2 sbb hari ni kuar awal. janji dgn Imah dan lain2 nak jumpa kat highway. kita nak p kenduri kawin anak biknah dgn paman zaid kat muar. sempat gak la aku dgn ABANG breakfast sket kat umah. Iman takmo bangun bila aku dgn ABANG kejutkan dia. ngantuk lagi la tu. mandikan dia pun, meraung raung nangisnye. macam kena dera. kesian Iman. hehehe...dlm keta Iman tido lagik. kitorg stop kat R&R seremban. yg naik keta Imah, ada mak abah, pana dgn peah. mak dan adik2 tu bawak bekal bihun grg dgn sandwich tuna. lepas mkn2, kita sambung perjalanan. Peah naik keta aku dgn ABANG lak. sampai kat umah kenduri dlm kol 11 gak la.

menu nye...nasi minyak, ayam masak merah, daging masak kicap, pajeri nanas, dalca sayur, acar buah, dan makanan sampingan nye ada tapai pulut, buah oren dan kuih2/kerepek lain. Iman, memula tu bad mood jek. ajak balik aje. lepas mkn2, kitorg lepak kat dlm umah. Iman terus berbaring dan minum susu. terus mood Iman ok. amboi....mungkin kat dlm umah tu dah selesa...dgn kipas angin berpusing gitu. nyaman dan tak panas. pastu, entah dgn anak sesapa ntah, yg ada kat situ...Iman jadi geng lak. main sama2 kat dlm umah tu. ehhee..kol 2pm gitu...pengantin baru sampai. tema kenduri hari ni...kaler hijau. tak lama lepas pengantin duduk2 kat pelamin tu, kitorg pun beredar nak balik.

on d'way, singgah pekan Tangkak. nak shopping kain. mak dgn adik2 tu, byk gak memborong kain. aku just beli bedsheet set jek. lepas tu, singgah kat gerai2 tepi jln...beli durian. wui, besar2 durian tu. isi nye pun nampak nice. 3 biji, beratnye 9kg. rege rm49 kot. singgah kat R&R ayer keroh. solat dan rehat2 kejap. sambil tu, kitorg kopak sebiji durian dan mkn kat situ gak! ehhe.. teruskan perjalanan, dgn peah pindah ke keta Imah, mak abah lak naik keta kitorg. kitorg nak anto mak abah ke umah Kakak (kak long kpd ABANG) kat puncak alam terus. sampai sana dlm kol 6pm lebih gituk. mandi2, solat dan dinner kat situ. baru le aku, ABANG dan Iman balik umah. dekat kol 10pm baru sampai umah. wui...letih nye!! sengal2 jadi nye badan aku.

Esok. Sabtu. 25/08/2007.
aku ada check up kat klinik family sec 27.
esok gak, adik aku (misa) bakal konvo kat UTM, johor. mak abah bertolak dari kg mlm ni. pegi dgn pakcik uhud. Misa dah p johor sejak mlm tadi...dgn Ida yg menemankan. naik bas dari puduraya. aku rasa terkilan gak sbb tak dpt join ke sana. mmg nak pegi. tapi dgn keadaan aku yg dah sarat macam ni, tak larat le. last week yg pegi muar tu pun, dah lenguh2 badan dan kebas2 kaki aku. sakit pinggang wo! aku doakan aje le, moga selamat semua nye. Selamat Berkonvo ek Misa. moga peroleh lebih kecemerlangan, kebahagiaan, kesenangan dan keberkatan NYA ek. insya-ALLAH.

**aku dah boh gambo utk entry "Program di hujung minggu"(13/08/2007) dgn "Weekend Hari Tu"(8/8/2007)

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home