Monday, August 27, 2007

Aku Kena Tagged Lagi!

Tagged 1: oleh minnie comel. http://itukahaku.blogspot.com/2007/08/tag-sue-purple.html
8 Things About Me
err...minnie, kak ume bantai je le ek. ekkee...

1. suka mkn pecal, ulam2 terutama ulam raja & timun. aku,kalo dah kenyang pun, tapi time tu ada pecal ....isi2 perut aku cam bergerak kasi ruang utk aku boh pecal ke dlm perut ni. ehhehe..

2. bab cuci pakaian, aku tak kisah utk settle kan. (tunggu je le mesin basuh tu berputar...ehehhe) . tapi, paaaling tak suka utk sidai pakaian kat ampai dan melipat nye bila dah kering. alhamdulillah ABANG sentiasa ringan tulang bab settle hal pakaian ni. TQ ABANG. :D

3. aku ni sensitif tapi pemaaf org nye. kalo org buat silap ke, nyakitkan hati ke, mmg aku cepat terasa. tapi, dgn segera aku bleh maafkan org tu kalo dia mohon maaf. even dlm hati susah sgt nak maafkan dia...tapi, aku jenis tak suka nak bermasam muka sampai bila2. biar lah ALLAH saja yg tahu apa ada dlm hati aku ni. lama2....hati aku sejuk jugak. (errr..aku jenis kuat merajuk gak. tapi mudah dipujuk kot....)

4. suka tengok langit dan apa yg ada kat langit tuh. dulu, masa sekolah dok asrama, dan masa dok kat nihon(jepon), kalo tersangat rindu kat family aku, aku akan tenung langit tuh. utk ubati rindu, dan selalu nye hati aku akan jadi tenang gituk.

5. aku kuat jugak daya ingatan dlm bab2 mengingati tarikh2 penting, tarikh b'day sahabat2/ family/ org2 tertentu...

6. takut dan geli sgt2 dgn lipas.

7. suka simpan brg2 lama dan brg2 yg byk kenangan nye kat aku. lagi2 brg/hadiah yg org kasi. kalo ikut mak aku.... kadang2 brg tu dah patut dibuang. contohnye botol bedak yg dah kosong. aku ada 1 botol bedak yg aku simpan sampai sekarang. dah bertahun aku simpan. bedak tu pemberian arwah nenek aku dulu. aku pernah mengamuk dulu2, sbb adik aku dok main2kan botol tu dan dia letak ntah kat mana2 aje. alhamdulillah jumpa balik.

8. aku benci dgn si penipu. benci sgt2...

ok tak minnie? ok la kot kan... lebih kurang gitu la k. ume nih. hehhe... tapi, k.ume mintak maaf sbb tanak pjg kan tag ni kat org lain. kpd kwn2 yg rajin tu, sila2 la buat ek.


Tagged 2: oleh K.Hani yg rajin memasak sedap2. http://puterihani.jugem.jp/?eid=309
10 Things I Want For My Kitchen
sorry k.hani, dah lama sgt kiter perap 'homework' ni. hari ni baru leh luangkan masa nak berfikir fikir. ekkeke... 10 brg ni, byk gak kena fikir. ok...cuba la dulu kiter senaraikan ek.

1. kitchen cabinet yg boleh muat semua perkakas dapur yg cikpuan ume ada tu. siap dgn sinki yg besar dan dapur masak serta hub nyer. sekali dgn counter table dan kerusi nyer utk 2 org. sesekali bleh dating mkn berdua dgn ABANG kat meja tuh.

2. bread maker machine.

3. mesin pencuci pinggan mangkuk. woh, senang nye keje...takyah berdiri lama utk cuci pinggan2 kotor.

4. peti ais yg besar. bleh isi macam2 ais krim, puding,kek dan buah2 kegemaran kitorg sekeluarga.

5. mesin pembancuh pelbagai jenis kopi. cappucino ke, moccha ke...memacam. tingat masa keje kat v***rce, kat bangunan HLA, KL. masa tu kat sana ada mesin ni. just letak cawan, tekan punat kat memana jenis kopi yg kita nak. senang dan lazat sgt!! hehe..

6. oven pembakar yg besar, yg siap ada pemanas makanan (microwave) sekali tuh.

7. acuan kuih lompang dan muffin. sekarang ni aku belum ada lagi brg2 ni...

8. talam bulat yg selalu kat kg org dok hidang lauk2, isi dlm talam ni. sesekali boleh mkn sama2 dgn ABANG dan keluarga , mkn dlm talam. takyah guna pinggan. ni kan cara2 utk eratkan hubungan kekeluargaan. dulu masa aku dok kat umah mak abah, paling ingat masa zaman sekolah rendah dan sekolah menengah, selalu jugak kitorg sekeluarga mkn guna talam. seronok sgt. kalo p kenduri umah org jawa...kalo menu nasi ambeng, mmg mkn pakai talam. meriah je aku rasa. lauk simple mana pun, rasa sedap aje.

9. kipas angin. hehhe...sekang selalu aku masak2 kat dapur tu, sampai berpeluh peluh sbb kepanasan. kalo ada kipas, nyaman sket.

10. set cawan, gelas, pinggan mangkuk yg comel2 dan cantik. 1 set seragam gituk...nampak menarik je.

ok tak k.hani? hehhee... kiter tak tag kat org la ek. tak reti dah nak tag kat sapa. hehe..

Labels: ,

4 Comments:

At Tue Aug 28, 04:09:00 PM, Blogger Mrs.A said...

hehe... sayang kak ume... rajin la kak ume ni...

 
At Tue Aug 28, 04:47:00 PM, Blogger umeboshi said...

sbb sayang minnie gak la ni yg k.ume jadik rajin nih. ehhehe..

 
At Tue Aug 28, 06:15:00 PM, Blogger aNIe said...

Umeboshi...no. 1, 5, 6 & 7 tu sama ngan kak lady...heheheh...suka ulam2...takut lipas...suka simpan barang lama...heheheh.

 
At Wed Aug 29, 10:28:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.lady, ye ke akak. ada gak yg sama ek kita nih.heheh..

 

Post a Comment

<< Home