Thursday, June 21, 2007

macam2 cerita lagik..

Sabtu,16/06/2007.
mlm tadi rerupa nye ABANG tak tido kat bilik atas. ABANG kan demam, muntah2. terus terusan ABANG berjaga kat bawah sambil ngadap tv. ABANG kata, sbb nak kena mkn sikit2. harap2 dah tak muntah2. aku dah siap2kan potong buah2 epal dan betik. sebelum tido, aku panaskan susu segar utk ABANG minum.



awal2 pagi lepas subuh ABANG dah keluar. p beli sarapan. ABANG lapar. maklum le sehari semlm, mkn dan minum nye tak keruan. pagi ni, ABANG dah ok. demam sikit2...dgn batuk dan selsema aje. Iman lak, dtg balik demamnye. anyway, pagi ni kena p jumpa doctor. follow up check up Iman. kencing kotor dah ok. but, buah pinggang belah kanan lak nampak kat ultra sound tu, macam ada hole kat situ. bulat jek...mungkin dari situ yg menyebabkan virus dan kencing kotor tu. tak dpt dipastikan itu hole apa. anyway, iman still kena sambung mkn antibiotik. lepas 2 bulan nanti kena jumpa doctor lagi...kena buat test lagi.emmmm... lepas tu, ingatkan nak p Giant kat sec 13 sbb kat sana ada RHB bank. nak p bayo duit keta. tapi Iman dah sibuk2 nak balik. kesian la pulak. penat kot Iman. so...kami cancel aje le nak p giant. just p lunch kat restoran Ani Sup ,kat sec 9 kot. ABANG nak mkn sup tulang. tapi sup tulang belum ada. then, ABANG amik sup daging je le. aku amik hot plate yee mee. Iman tanak mkn apa2 pun. dia baring landing kat kerusi tu. lepas mkn2...kami terus balik umah.



Ahad, 17/06/2007.
pagi ni kitorg pegi Giant sbb nak bayo duit keta kat rhb bank kat sana tu. then...terus le p shopping kat sana. Iman ajak p jusco sbb dia ingat, kat Jusco aje le ada jual CD!! woh kat giant pun ada. suka la dia. terus Iman nak mintak belikan cd otromen. maklum le, cd yg baru dibelikan last week dah rosak. then...kami pun sambar le 1 cd ultraman Tiga. puas hati le Iman. bila dah dpt cd tu, sibuk la pulak dia ajak balik. nak cepat balik...tak sabo2 nak tgk cd tu kot. emm.. lepas shopping segala, kitorg pun balik. yg best nye dok shopping hari minggu gini kat giant ni, byk jenama mkn dan minuman yg dok buat promo. kita bleh taste minum atau mkn. bleh rasa sikit2 gitu. hehehe..

sampai2 umah je, dah mendung. sampai la ke ptg, hujan je. kitorg pun sedap landing je le kat umah tu. mlm, utk dinner aku buat kimchi nabe/steambot dgn rasa kimchi. sekali sekala mkn gini, best gak. rasa sihat jek...



Isnin, 18/06/2007.
pagi ni agak busy kat opis. byk problem happened. sabo je le. yg best nye, kak pb (pulutbakar.blogspot.com) sms dok ajak jumpa mlm ni. aku tanya ABANG. dpt lampu hijau dari ABANG. ABANG pun mungkin balik lambat sbb ada main futsal. then, ok la. set temujanji dgn kak pb. kat Mc D....yg dekat aje dgn opis aku ni. balik umah lepas keje, kena layan Iman la pulak...Iman nak tgk cd otromen. lepas maghrib...tunggu abis citer otromen tu dulu, baru le aku dgn Iman keluar. sampai kat Mc D, kak pb dah tunggu kat sana dgn anak dara nye yg comel, Nurin. hehhee.. ni le 1st time jumpa bertentang mata gituk dgn kak pb. selama ni di alam maya je. anyway, tak macam baru 1st time jumpa. aku rasa macam dah kenal lama. kak pb mmg peramah. aku yg mmg pemalu ni..(cheh chehwah...) tak kekok nak borak2. hehhee.. patutnye minnie (itukahaku.blogspot.com) pun join. tapi minnie tak jadi lak. so...aku dan kak pb je le layan citer memasing. cam tak caya je kak pb yg betul2 nampak awet muda tu dah ada anak dara 4 org yg besar dan boleh diharap tolong buat keje umah. syoknye .. Iman dgn Nurin pun dah bleh main sama2. heheh.. melayan permainan The Cat yg dpt dgn happy meal set tu. alahai. rasa kejap sgt masa berlalu. byk lagi yg aku nak borakkan dgn kak pb. tapi jam pun dah kol 10pm, so kitorg pun chow le. terima kasih kak pb for everything. len kali kita set date lagik. insya-ALLAH.

mlm tu balik umah, ABANG dah ada kat umah. ABANG tak jadi main futsal sbb ada keje urgent kena settle kat branch Padang Jawa. tu yg balik awal sket dari waktu yg dijangka.

Selasa, 19/06/2007.
Ms S, dah masuk opis dari bercoti kawin. hampir 2 minggu coti dia. pagi2 aku tegur "hai,pengantin" kat dia. tapi Ms S masam aje muka. tanpa pandang muka aku, dia macam nak tanak je jwb "hai" balik kat aku. aku terus tersentap! sakit hati. lepas tu, pagi ni...ntah apa2 halnye...ada aje yg tak kena, pantang silap sikit...semua org mesti kena 'bebel' dgn Ms S. aku pun kena gak. pasal dia cari document tak jumpa2...pastu dia salahkan aku. kata aku tak pulangkan document tu balik kat dia. wuh...aku tau, aku tak salah. aku dah laaama kasi kat dia benda tu. last2...aku buat tak tau aje. dia pun diam terus. sure dia dah termalu sendiri..dia yg salah letak kat mana ntah. sabo je le. mmg hangin semua org satu hari ni. kes bengang dgn Ms S. Ms S lak, mentang2 bos takde kat opis....amik kesempatan dok bergayut tepon aje. wuh...macam tgh gaduh besar! ada ke logiknye...baru lepas coti kawin, masuk opis dgn muka sememeh , masam2 muka dan marah2 gitu? pelik kan?

dlm kol 10 pagi, aku dpt bungkusan. baju2 kaftan yg aku order dari k.nor/mrs.nor WMDC punya geng. lawo2 baju tuh. balik umah tunjuk kat Iman, Iman pun kata "lawa nye baju...." hehehe.. ABANG balik lambat le mlm ni. lepas keje, ada training futsal kata nye. sempena nak nyambut hari sukan drb hicom, puspakom weekend ni. aku buat maki-zushi utk dinner mlm ni. balance nye aku pack siap2 utk bento(bekalan) esok ke opis. sedapnyeeee maki-zushi!

Rabu, 20/06/2007.
eh eh...pagi ni Ms S agak ceria. emmm..ok la tu. tapi kitorg semua buat2 malas layan kat dia. ehhee.. hari ni, dpt bungkusan dari Puan Rosnita geng WMDC jugak. brg2 adikbijak.com yg aku order last week dah sampai! suka nye. sila2 lah korang jenguk www.adikbijak.com. bagus2 jugak produk dia. sejak kebelakangan ni, aku senang bersopping dgn cara online gini. ehhehe..

balik umah, Iman nampak macam tak sihat. baring aje dia. batuk2 dan selsema masih ada lagi. mlm ni aku masak nasi dgn lauk ikan cencaru,ikan kembung grg. pastu kobis+fish ball+chikuwa+potato+carrot masak lemak pedas. pastu ada sambal belacan dgn sambal kicap. belum kol 9pm lagi, Iman dah terlena. cian nye dia..

++++waduh2 waduh. selalu aku buat entry sekaligus gini. utk cerita2 tertunggak yg dah berhari hari berlalu tu. ehhehe..jadi pjg berjela la entry aku kan. emm... aku rindu sgt nak balik kg. dah hampir 2 bln tak jejak kaki ke kg. gara2 tetiap weekend aje, mesti ada hal yg nak kena settle. tu yg asyik lah tertangguh je hajat nak balik kg tu. rindu sesgt dgn mak dan abah serta adik2 aku. sampai mlm tadi, time nak tido tu...tak leh tahan rindu aku tu sampai nangis2 aku dibuatnye. aku nangis sorang2...senyap2 jek. syyyy.....

Labels:

5 Comments:

At Thu Jun 21, 10:02:00 PM, Anonymous Anonymous said...

hikhikhkk.. bab nangis sorang2 tuh biasa tuh.lain macamkan kalo dh lama tak blk kg jmpa mak abah tp skrg kalo blk takde sape plak,lagik sedih uwaaaaaaaaaaaaa

 
At Thu Jun 21, 10:39:00 PM, Blogger KakNi said...

Asalamualaikum.
Alahai Ume jgn le nangis....

 
At Fri Jun 22, 10:08:00 AM, Blogger umeboshi said...

tini, alahai...balik kg pun kalo takde sesapa lagi dah, laaagi la sedih kan.. anyway, sabo bebyk je la kan.

k.ahni, wa'alaikumussalam.. ala, sekali sekala je nangis. dah lama tak nangis gitu. hehehe..

 
At Sun Jun 24, 11:34:00 PM, Blogger Mrs.A said...

Salam..
Wah.. kenapa ye dgn Ms. S tu.. ingatkan dah kahwin berubah la sikit.. awal-awal masuk office dah tunjuk angin.. tensionnya...

Selalu yea si Iman tak sihat... Risau nak dapat adik kot... Hehehe

 
At Mon Jun 25, 09:49:00 AM, Blogger umeboshi said...

salam minnie.
ms s tu, mmg camtu la minnie. selalu hangin! pastu tak pasal2 org lain yg takde kena mengena pun kena tempiasnye. sabo je le!

ye lah.. iman sekang ni kejap2 demam+selsema. kang baru je baik beberapa hari, kena lagi demam. risau nak dpt adik? ehhee.. ntah la ek. idak kot?!!

 

Post a Comment

<< Home