Monday, June 11, 2007

Hujung Minggu

Sabtu,9/06/2007. aku keje. ABANG dgn Iman kat rumah. macam selalu, kalo aku keje hari sabtu, ABANG akan hantar dan amik aku kat opis. keje hari sabtu, agak bosan. kilang2 dan opis2 kat kawasan opis aku ni, byk yg coti hari sabtu. kalo keje hari sabtu pun, just half day. so, sunyi aje kawasan sekitar ni. Ms S dah mula coti pjg nye. coti kawin sampai 18hb ni. dia ada gak jemput aku dan Mimi ke majlis dinner dia sempena wedding dia...esok mlm. tapi, aku mmg takmo pegi. ye lah...majlis dari kol 7pm sampai 12am. aku pun tak biasa la p majlis kawin besar2 gitu kat dewan/hotel.lagi2 la majlis non-muslim yg bukan nye kamcing pun dgn aku. emm...memacam la yg aku rasa tak selesa. so, better takyah la aku pegi. dok umah diam2 dgn Iman, dgn ABANG lagi bagus. keje hari ni, tak byk hal nak kena settle. ptg, time balik gitu, hujan la pulak. aku dah janji dgn ABANG, balik keje ni sesama p Cosway. nak amik brg2 yg member pesan. utk dinner, just larat masak nasi dgn buat sup ayam+sayur kentang dgn sawi+fish ball je le. hari sabtu mlm selalu nye aku suka layan cerekarama tv3. tapi mlm tu, citer ntah bila2 tu...diulang tayang la pulak. aku pun malas nak tengok citer tu. tv channel lain pun takde citer best. nak tgk cd ke, takde citer baru yg kami beli. so...memasing layan mata je le. lena kat depan tv. hehehe..

Ahad, 10/06/2007. ABANG macam selalu...kalo hari2 coti ni mmg rajin keluar pepagi p jogging kat area dekat2 dgn umah. aku dok layan Iman kat umah. dah berapa minggu ni, kalo hari coti, atau weekend gini kami slalu sarapan ringkas aje. susu segar dipanaskan, then boh quaker oat +kismis, kalo ada roti...buat roti bakar atau mkn roti gitu aje, then buat le jugak air milo/teh o/ nescafe. utk kesihatan, kata ABANG. mak dgn abah aku kat kg pun sekarang dok amalkan mkn quaker oat. pastu adik2 aku.... Baya&family, serta Dikyah pun amalkan mkn quaker oat jugak. bagus nih! tapi, semlm...aku ingin nak mkn nasi lemak. so, bila ABANG dah balik ke rumah dari jogging...aku &Iman dah siap2 mandi. terus aku ajak ABANG keluar p tapau nasi lemak dari gerai abang tu, yg letaknye setentang dgn kuil dan dekat2 traffic light nak masuk jln putra heights dari alam megah. nasi lemak dia mmg sedap. sambal nye sedap. tapi, kalo mihun grg dia...kureng sedap le. hehehe.. semlm, aku beli nasi lemak dgn lauk sotong sambal. ABANG lak nasi lemak lauk kerang sambal. semua2 tu rm4.50. kami mkn kat umah. Iman pun mkn nasi lemak tapi tanpa sambal. kasik lauk bilis dgn kacang grg jek. lepas mkn2, tgk tv sambil baca surat kabo, lepak2 sat...ABANG ajak keluar p KL. ABANG nak survey jln p business center kat Mont Kiara. Selasa dgn Rabu ni ABANG ada training kat sana. tu yg nak survey jln. balik dari mont kiara, kami singgah Midvalley. just nak p Jusco kat sana jek. nak shopping kemeja utk ABANG, then sempat gakle sambar CD otromen utk Iman dan dvd citer Mukhsin utk aku & ABANG. dlm keta, dari umah lagi Iman dah tido. sbb kat umah sebelum keluar tu, Iman dah p kencing...so, aku taklah pakaikan pampers kat Iman masa dia tido ni. slalu nye...time Iman tido, mmg kena pakaikan pampers sbb takut 'bocor'. semlm tu, dah masuk parking area kat midvalley, Iman terjaga dlm keadaan terkejut gitu. rerupa nye Iman dah terkencing. abis basah pakaian Iman. keta kancil tu pun basah gakla! aku punya baju dan seluar pun basah sket. ish ish ish. haru jek. utk Iman syukur le kami ada bawak spare baju. tukarkan je le baju dgn seluar Iman tu. emm...aku punya pakaian takla basah lecun. lembap2 sket kat area pinggang aku tu. so...biar je le. lepas shopping, kami p lunch kat food court midvalley. aku amik nasi putih,lauk sayur kailan,tauhu jepun,ikan grg...ini aje pun dah rm6.83 (termasuk tax 5%). nak solat zuhor kat surau jusco, tapi kami cancel je le sbb pakaian aku tak suci dek kena kencing Iman tu. so, kami terus je le balik umah. lepas sampai je umah dan kami solat zuhor...Iman tak abis2 dok layan cd otromen yg baru tu. Ultraman Tiga& Ultraman Dyna movie. 2 kali dok ulang tengok. aku dgn ABANG siap terlena dah. huhuhu.... ptg semlm, udah la hujan jek...kami sedap le layan bantal. dan bermalas malasan kat umah. tapi, ABANG ok lagi. rajin!! tolong settle cuci + sidai pakaian, cucikan keta kancil yg bekas kena kencing Iman tu, kemudian grg nugget ayam+kopok ikan dan buat air teh o utk minum ptg. emm...terharu nye... arigatou ne ABANG sayang. saaaayang sgt kat ABANG. mlm, lepas maghrib gitu...kononnye nak dinner kat luar. mkn mi bandung. tapi sbb dah kenyang, kami just p beli roti dgn susu segar je le kat kedai. mlm sebelum tido...aku just minum susu tu segelas. alhamdulillah..

Labels:

3 Comments:

At Mon Jun 11, 05:21:00 PM, Blogger pB said...

Salam...

minum susu jer belum tido???

Da yet ker nir??

 
At Tue Jun 12, 10:54:00 PM, Anonymous Anonymous said...

hai noora

lame sy tak jenguk sini. sronok lak bace citer orang. kekekeke..
dok minum susu segar yek skang.
sy minum anmum choklat. sedap mcm milo...
ok. sesama kita jg kandungan ye. moga slamat semernye.

//wah

 
At Wed Jun 13, 08:54:00 AM, Blogger umeboshi said...

salam kak pb. ala kak pb, taklah diet pun. mlm tu je sbb dah kekenyangan dgn minum +mkn kopok dgn nugget ptg tu. tu yg minum susu jek mlm nye. ehhehe.. kenapa? tak percaya ke?

hai wah.. sejak kawin ni mmg kitorg amalkan minum susu segar. sentiasa simpan stock kat umah. selalu nye susu low fat, dutch lady punya. woh,susu anmum coklat tu sedap ek? harus saya cuba minum bebila nanti. heehhe..otagaisama. moga selamat semua nye ek.

 

Post a Comment

<< Home