Friday, June 08, 2007

Mat Rempit!

Mlm tadi, aku sibuk2 kat dapur nak siapkan dinner. ABANG lak baru balik dari keje, lepak2 kat depan tv sambil melayan Iman. Iman leka main apa ntah. Tapi, aku terdengar Iman dok jerit2 menyebut "mat lempit. mat lempit" pastu ABANG dok jerit ulang balik kata2 Iman tu, "hah? mat rempit?" Iman ulang lagi, "mat lempit". Iman p berlari ke dapur. "mama, mama...mat lempit. bum bum bum...." Iman dok angkat tgn ke depan, separas bahu, jari2 digenggam dan sambil dipusing2kan macam press minyak moto, dan bergaya macam bawak moto tu. amboi mak! mana Iman tau perkataan MAT REMPIT nih? terkejut aku dan ABANG. penangan kwn2 kat school nye la tu kot. pastu, ABANG dok warning...jgn sebut2 dah perkataan mat rempit tu. Nasihat kat Iman, jgn jadik mat rempit...biar Iman jadi org baik2 aje. ntah Iman paham ke idak ntah... hihihi... memacam lah Iman ni.

++++
sekarang ni, Iman slalu mintak nak cakap dgn 'baby'. sambil pegang2 perut aku. mulut dia mula lah mengomel ntah apa2. kang Iman mintak aku tolong sambungkan, soh cakap2 kat 'baby' tu. hihihi... aku pun numpang seronok. moga Iman jadi anak, jadi abang yg baik dan boleh diharap ek..

Labels:

2 Comments:

At Fri Jun 08, 08:01:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

salam ume chan,
Mungkin zaman bertukar dan bila Iman dah besar, gara-gara M rempit hilang, insyaAllah.

 
At Sat Jun 09, 10:08:00 AM, Blogger umeboshi said...

salam K.Lela.
ye lah kan...zaman berubah nanti, mungkin kisah mat rempit akan hilang.insya-ALLAH.

 

Post a Comment

<< Home