Tuesday, May 29, 2007

Jgn tidur..

sejak akhir2 ni, aku dan ABANG slalu terlena kat depan TV. lagi2 bila hari kerja gini. mlm, dlm kol 9-10 gitu, mata rasa ngantuk sesangat. tak lama kemudian, memasing pun terlena.

mlm tadi, macam biasa, hari isnin sampai rabu, kol 10 mlm je kami sama2 menonton citer Oshin kat TV9. tapi, itu lah...kejap aje mata bertahan tengok citer tu. ntah ABANG ke, ntah aku ke yg terlena dulu. tapi,aku kejap2 tersedar juga, sambil tu tengok gak la TV. sayang lak kalo tak tengok citer Oshin ni. tapi...kejap2 tu, terlena balik. ehhehe.. Iman aje yg dok tegak, masih bertahan tengok tv sensorang. tapi mlm tadi...kejap2 tu dia dok kejutkan aku, kejutkan ABANG. soh bangun tengok tv. "abah,abah...bangun. jgn la tido. tengokla tv.." sambil tu dia dok tepuk2 lengan ABANG. goyang2kan badan ABANG. then, Iman kejutkan aku plak. "mama, mama.. citer oshin tak abis lagi. bangun la mama. jgn tido ..." gitu la dia, ulang kali kejutkan aku dan ABANG. dan tiap kali bila Iman kejutkan ABANG, aku dgr ABANG jwb, "ok,ok... ni abah tengok je tv. mana ada tido.." kekeke..walhal mata nye pejam!! kesian Iman. mungkin dia rasa tak syok sbb tengok tv sensorang. org lain dah lena...

kesian Iman lagi. at last, Iman sibuk2 mintak susu. ABANG bangun buatkan susu. tak lama minum susu tu, Iman pun terlena.

ABANG citer, masa nak buat susu tu, Iman pun sibuk2 nak bancuh susu sendiri. lambat nak tunggu Iman tuang susu ke dlm botol tu. lagi satu, kalo Iman buat, mesti serbuk susu tu akan ada yg bertabur kat lantai. at last, ABANG malas nak nunggu, ABANG naikkan sket suara, biar ABANG yg buat susu tu. Iman takyah buat. pastu, Iman dok cangkung le kat situ, sambil gosok2 mata. macam slalu bila dia merajuk atau kecik hati gitu. gaya nye macam nak nangis. tapi, bila ABANG tanya, kenapa Iman? Iman kata, masuk habuk. ekkeke... tak tau la kalo betul masuk habuk. ker...Iman nak cover yg dia mmg dah nak nangis...tapi kata mata masuk habuk. ish ish...macam org tua2 la konon. nipu camtu! kesian Iman.

Labels:

2 Comments:

At Wed May 30, 03:38:00 PM, Anonymous ujen said...

SAmalah dgn Haziq..selalunye kantoi masa tgk CSI..sebab dia terpaksa tgk sama..takleh tukar rancangan dia nak...bila kita terlelap terus dia kejut...cepat2 jawab...nak tengok la nie..kekekeke...yappa sekarang tak mcm muda2 dulu..boleh tetsuya tgk tvkan...

 
At Wed May 30, 04:23:00 PM, Blogger umeboshi said...

betul la ujen. sekang ni mmg sungguh tak larat nak berjaga mlm. lepas isya' je...mmg nak tido rasa nye.tanda dah 'tuek' ye? ekeke..

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home