Wednesday, May 30, 2007

Iman & 'Baby'

sejak tau aku pregnant, aku & ABANG slalu cakap2 dgn Iman pasal kewujudan baby dlm perut ini. slalu kata kat Iman, yg Iman akan jadi abang, dan bakal ada adik... ntah Iman paham ke idak ntah. sbb bila ABANG panggil dia dgn nama 'abang Iman', Iman akan tarik muka. "bukan abang Iman la, Iman!! Iman!!". bila org tanya nak adik ke tak, Iman geleng2 kepala. bila tanya Iman nak baby tak, Iman geleng2 jugak.

Tapi, kalo dgn baby org lain tu...contohnya, baby2 yg ada dlm jagaan kat school dia, ataupun dgn baby Najah (anak sedara aku, adik kpd my sist-Baya), Iman suka nak main2 dgn baby2 tu. lebih2 lagi kalo baby tu tembam2, dan berisi org nye. baru2 ni pegi PD dgn kwn2 aku, Iman berkenan sungguh dgn baby Amna, anak nye Zali. baby Amna tersangat lah semangat badan dia. comel! sampai dah balik dari PD, beberapa hari lepas tu pun dia dok sebut2 nama baby Amna tu. ehhehe...

beberapa hari kebelakangan ni, Iman macam dah paham yg dlm perut aku ni ada baby. Jumaat, 25/05/2007 hari tu kami pegi jumpa doctor utk monthly check up. kali ni, doctor buat scan, dan kami tunjuk lah kat Iman soh tengok kat skrin mesin tu, bleh tengok imbasan baby. nampak kepala dia, tgn dia, siku dia, kaki dia, jari jemari dia, tulang belakang dia, lutut dia, punggung dia. mungkin dgn itu, Iman macam bleh paham yg dlm perut aku mmg ada baby. tak tipu punya! ehehhe... then, lepas2 tu...kalo tgh main2 ke, tgh diam2 nonton tv ke, tiba2 aje Iman bleh dtg kat aku. Iman tepuk2 perut aku. kuat pulak tu pukul nye. kekadang dia tumbuk2 nye perut aku. terkejut dibuat nye aku! kadang2 tu, terjerit jerit jugak aku sbb kesakitan. ada 1 masa tu, ptg Ahad, sambil tengok TV, Iman tumbuk perut aku. "iyah, bunuh dia..bunuh dia.." ewah ewah Iman...

mlm tadi pulak. aku tgh berbaring, Iman dtg cium2 perut aku. "kiter sayang baby..." huhuhu... terharu aku mendengar nye. pastu, Iman jerit kat perut aku,"babyyyyyy, cepat kuaaaaarrr!!" ahahhaa... "kita main otomen!" ahahhahahahahahhahahaha... aku dgn ABANG gelak sakan. mlm tadi Iman yasashi(baik hati) la pulak. kejap2 tu, dia dok usap2 perut aku. dgn lembut gituk. Iman...Iman... geli hati pun ada bila mengingatkan nye.

baby yg kat dlm ni pulak, yg aku perasan, bila dgr suara Iman je, 'dia' mula gerak2 kat dlm tu. lagi la kalo Iman menyanyi nyanyi... 'dia' yg kat dlm tu macam berdansa la pulak.

kebelakangan ni jugak, dari pinggang ke punggung rasa sakit2 betul. lebih2 lagi yg belah kanan ni. nak berjalan tu, amboi mak....rasa sengal2 gitu. macam tulang belulang ni dah reput gituk! aduhai...kalo dah baring, kemudian nak bangun...mmg sakit! sekarang ni, kalo tido, tak cukup dgn sebiji bantal kat kepala tu. berbiji biji. ehehe... 1 letak kat pinggang belah kanan, 1 kat pinggang belah kiri, 1 bantal golek kena letak kat bawah kaki, dekat2 lutut dan peha. baru rasa lega pinggang dan punggung aku.

Labels: ,

6 Comments:

At Wed May 30, 09:39:00 PM, Blogger KakNi said...

Ume, memang macam tu lah kan demi untuk zuriat, ibu sanggup bersusah payah demi untuk anaknya yang belum lahir tu pun.

 
At Thu May 31, 10:21:00 AM, Blogger umeboshi said...

betul la kan, k.ahni. camni la kot ibu kita rasa masa ngandungkan kita. sabar byk2 atas segala ketidakselesaan,kesakitan dan kesusahan yg dialami. moga Ume lebih kuat..insya-ALLAH.doakan la ek.

 
At Sun Jun 03, 07:36:00 AM, Anonymous Anonymous said...

tahniah...kerana Iman akan dapat adik.... selamat menjamu selra la ye...lepas ni nak kena berpantang plak.. hehehe

 
At Sun Jun 03, 07:37:00 AM, Anonymous Anonymous said...

tahniah kerana bakal mendapat cahayamata baru..

 
At Wed Jun 06, 10:23:00 AM, Blogger pB said...

Bila di Uuuu ??

 
At Wed Jun 06, 11:34:00 AM, Blogger umeboshi said...

he, TQ ek. itu la, dok pikir takut masa sambut raya nanti, Ume tgh berpantang. tu yg sekang ni dok mkn rendang aje. beli punya le. eheh..

kak pb, Ume due nye insya-ALLAH tgh bulan sepuluh ni.

 

Post a Comment

<< Home