Thursday, October 14, 2010

Ragam

aku tgh agak bengang. tu yg bleh buat entry ke-2 utk hari ni. nyampah tau. byk customer, mmg byk la kerenah mereka, kan? byk hal. sengal betuuul!

1 customer ni, slalu bikin sakit jiwa. company dari Philippines. byk songeh. tiap tahun time nak renew contract, mmg depa ni memacam hal nye. service mesti nak kena tip top dan tepati masa. tapi, bayo duit, hampeh! nak kena follow up byk2 kali. pastu, bab contract lak...memacam nak kena soal jwb. kekadang, benda yg sama jugak depa tanya. pastu every year, benda yg sama gak aku ulang balik jwb kat depa. through email tau! depa bleh check balik apa...email2 dahulu kala. itu pun kalo tak di delete le. itu pun nak kena rajin la korek balik email2 dahulu kala.

belum lagi dgn pe'el person in charge diorg tu. tak sudah2 nak melencong je bila dok bertalipon. aku kalau tak pikir dia tu wakil kpd customer kitorg, dah tentu mau naik suara dan hempas je tepon tu. (baran jugak aku nih!!!! mmg hot!!!). selama ni, semua benda settle lalu email aje. mana ada nak talipon2 pun. buang duit. tapi yg dia ni, sikit2 nak talipon. kekadang takde le penting sgt pun. pastu sibuk nak borak hal2 personal. ada aku kisah hal dia? cepat2 aku mesti kata babai and pesan soh email aje kalo ada apa2. tapi dia tak mkn saman. penyibuk nomo satu!

takpe le. sabar je lah. bab urus niaga ni, sudah semesti nye customer didahulukan/ diutamakan...sudah tentu semua customer je betul..huhu!!!

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home