Wednesday, October 06, 2010

Jimat

Obentou (bekal) aku hari ni utk lunch.




time to save money.


ops...bukan le baru sekrg baru aku sedar..tapi sedari dulu2 lagi..yg kita ni hendak lah hidup berjimat cermat. (bukan kedekut). tapi, dulu2, sedar cenggitu je la. tapi, shopping, tetap shopping dan membeli ikut suka aku le jugak. duit sentiasa ada dlm account, kan...

tapi, la ni terasa macam duit dlm account bank aku tu makin surut. surut. surut dan surut. ish..tak bleh jadi ni. lagi2 lepas raya ni. terasa le sgt! pulak tu, kena bayo duit tiket kapal terbang nak ke sabah awal thn dpn. kenduri kawin adikku dgn org sabah. insya-ALLAH. p sabah aje pun, macam p luar negara la. tiket flight mahal. lagi la utk aku 5 beranak ni. belum lagi penginapan, makan dan travel kat sana nanti.

adus. dok mengeluh lebih2 pun bukannye duit akan turun segabak dari langit masuk dlm account bank, tak pun masuk dlm poket aku pun kan? so, kore kara (dari sekrg) kena berjimat cermat la. kalo buleh mmg nak ikut je kehendak anak2. depa nak mkn apa, nak beli apa..nak aje aku penuhi nye. tapi, kena ajar gak diorg ni susah senang nye nak cari duit. kalo ikut tekak dan nafsu aku pun, selalu nak mkn yg sedap2. masuk minggu ni, mmg sungguh2 nak berazam nih. beli apa yg perlu je. tak bleh selalu nak layan nafsu yg tak menentu ni.

sabar!

Labels: ,

6 Comments:

At Wed Oct 06, 03:16:00 PM, Blogger Nor Ramli said...

samalah kita cik puan ume...
byk betul ygg due...so bawak bekal...limitkan belanja mingguan. bekal pun ok je..apa2 yg tak abes for dinner tapaukan aje...kat opis ada microwave...panaskan and it's good to eat already...

 
At Wed Oct 06, 04:15:00 PM, Blogger umeboshi said...

cikpuan epelijau, itu le. nak kena istiqomah ni. belanja seada nye je. bwk bekal mmg save juga. mmg la, kiter pun bwk yg belen dinner mlm tu je selalu nye..

 
At Wed Oct 06, 05:28:00 PM, Blogger Fith said...

wahhh kak noora,sugoi yo!siap bawa bekal gi ofis,mmg semangat betul.gambatte ne!insyaAllah boleh jimat byk nanti...

 
At Thu Oct 07, 09:21:00 AM, Blogger umeboshi said...

Fith, itu le...ganbatteru ni. ehhe..

 
At Thu Oct 07, 05:51:00 PM, Blogger sitiezahim said...

kene beli tambang murah masa promosi..dapat la murah sket..hehe..seronok la g sabah leh beli pearl..bracelet sumer tuh..hihi

 
At Fri Oct 08, 09:41:00 AM, Blogger umeboshi said...

hajar, tak silap, kitorg beli tiket airasia ke KK tu masa promosi 21-26 sept hari tu le. tapi tiket yg murah2 cepat je abis. bikin geram! ni 1st time k.noora nak ke sabah. huhu..bwk anak 3 org, boleh ke shopping dgn aman. ahahha...

 

Post a Comment

<< Home