Wednesday, July 28, 2010

Honeybiru

hari ini mmg tahap kritikal. kelam kabut memikirkan mana yg patut aku dahulukan buat. sambil dok surf internet, cari bahan bukti, cari sumber rujukan dan sewaktu dgn nye, sempat aku jeling2 kejap ke Buku Muka. dan melalui Buku Muka kwn x-classmate masa kat AAJ-UM dulu, ludi aka rudy fukushima, aku jumpa Honeybiru. eh, baru aku perasan, hari tu aku pernah juga terjumpa Buku Muka Sera Bagus kat kwn x-mrsmj aku (norhayati che soh). aku yakin yg Sera Bagus dan Honeybiru tu sure le org yg sama...kan?

aku sejak belum kenal blog lagi, aku dah meminati penulisan Honeybiru. suka sgt dgn lenggok gaya penulisan dan luahan hati nye di alam maya ni. dia seorg wanita yg tabah aku rasa. pelbagai dugaan yg dtg dlm hidupnye. sejak usia kecil entah berapa thn, belum masuk sekolah lagi kalo tak silap aku, dia dah kehilangan ibu tercinta. membesar tanpa ibu kandung... kerap sgt merindui ibu nye yg telah lama kembali ke rahmatullah itu. sering depressed. tapi, dia tak mudah mengalah. lepas 10 thn ambl SPM pun, dia tetap tabah teruskan usaha sambung belajar sampai dpt degree. lepas 10 thn ambil SPM tu!! mmg seorg yg gigih. aku respect sungguh dgn "kekuatan" sera itu. moga boleh diteladani kegigihan nye itu.

moga sera akan lebih tabah dan lebih berjaya pada hari ini dan hari2 yg akan dtg. ganbare sera (good luck sera!!). sera/ honeybiru : http://www.honeybiru.org/

owh, hampir terlupa seketika tang bebanan kerja aku yg bertimbun tu. happy tak terkata dek terjumpa semula dgn Honeybiru ni... alhamdulillah.. diizinkan semula utk aku menatap entry2 sera...

Labels: , ,

2 Comments:

At Tue Nov 16, 02:08:00 PM, Anonymous Sera said...

I am.. speechless!

 
At Fri Nov 19, 01:20:00 PM, Blogger umeboshi said...

Sera....thanks dtg jejak "umah" ni...salam ukhuwah!

 

Post a Comment

<< Home