Wednesday, March 03, 2010

Sepet

kisah Afiq Khair yg usia nye yg kalo abis minggu ni genap le 2 tahun 5 bulan.





sabtu baru2 ni..bangun dari tido, aku dan ABANG perasan yg bahagian bawah mata kanan nye ada bengkak sikit. macam kena gigit nyamuk/ semut. balik dari melaka mlm tu, dah mula membengkak lak sekitar mata kanan nye tu.





esok pagi nye (ahad pagi) pulak, laagi bengkak. jadi sepet. hampir tertutup mata kanan nye dek kerana bengkak nye tu. aku cuba tuam2 dgn tuala lembap yg dicelup dlm air suam. masalah nye, bukan nye Afiq Khair mau. payah sungguh nak mengejar dia..sbb dok larikan diri dari ditangkap utk dituam mata nye yg bengkak tu.





ahad mlm, ABANG bawak p klinik. amik ubat. doktor kasi ubat tahan gatal, antibiotik dan ubat utk kurangkan bengkak. tapi, ubat utk kurangkan bengkak tu, jenis pil. bukan nye Afiq Khair nak mkn. pahit! diluahnye balik. aku dok tenyeh2 dlm air kasi hancur dan bagi Afiq Khair minum. diluahnye balik keluar dari mulut! udah nye, kami kasi ubat antibiotik dan ubat tahan gatal aje le.





ptg semalam masa amik dari neseri, bahagian kelopak mata dah surut sikit bengkak nye. bahagian bwh mata masih membengkak. pagi tadi, aku tengok ada le surut sikit. pengasuh kat neseri tu kata, kalo kena camtu, sure dia digigit pijat. binatang kecil, halus yg slalu ada kat tilam/ sofa tu le.. emm...entah le ek.. alhamdulillah Afiq Khair tak merengek sakit ke...gatal ke. biasa je dia. bermain main. bergelak tawa.





harap2 cepat le sembuh. moga takde apa yg membahayakan. amin!!!

Labels: ,

3 Comments:

At Wed Mar 03, 03:44:00 PM, Anonymous ilhamusafir said...

noora, sepet pun comel hehe

 
At Wed Mar 03, 07:27:00 PM, Blogger ~akuni~ said...

Semoga cepat sembuh

 
At Mon Mar 08, 02:41:00 PM, Blogger umeboshi said...

nani, ye ke? comel gak ek? ehehe.. TQ!

k.ahni, amin! alhamdulillah, mata dah tak bengkak. tapi, dok bertahi mata aje ni...dedua belah lak tu.

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home