Tuesday, March 23, 2010

Pesta Buku Antarabangsa KL



Masa on the way pegi PWTC. tengok le tu...muka Iman yg cengkung!!!


alhamdulillah hajat aku utk ke pesta buku tahun ini tertunai. sabtu baru2 ni, 20 mac, pagi2 aku dan ABANG menyiapkan anak2. mula2 tu, nak tinggalkan aje semua anak kat neseri. sementara aku dan ABANG je yg pegi pesta buku tu. tapi Iman sibuk nak ikut. kalo Iman ikut, Afiq Khair sure meragam nanti kat neseri kalau dia tak nampak abang dia kat neseri tu. maka nye, kami angkut sekali Iman dgn Afiq Khair ke sana. Asha Zahra je ditinggalkan kat neseri.






pukul 10 setgh pagi kami dah sampai PWTC. masa tu pun org dah ramai. seronok nak memborong buku. letih dok berpusu dgn org ramai. terutama kat karangkraf. adui...sesak sungguh kat situ. konon nak p jumpa k.sri diah. tapi...tak dpt jumpa le. staff kat kaunter bayaran kata, hari tu k.sri tak dtg kot. yg sebenarnye, k.sri ada tapi dia byk berlegar kat luar dewan jek. tu pun aku tau bila balik dari pwtc dan baca status kat facebook.






byk beli buku2 utk Iman kot. buku bacaan dia Peter n Jane...sampai 8 buah buku kami beli. sebuah rege nye RM7.90. selalu tu, kami beli kat MPH SACC mall, rege nye RM9.90. so...puas hati le dpt RM2 lebih murah. seronok nengok buku. rasa macam nak beli semua. tapi, memikirkan yg aku bukan jutawan...harus le aku sedar diri. hehhe..tu pun, aku tak puas hati, senarai buku yg aku dah tulis utk dibeli...semua nye aku tak terbeli. ada yg aku tak terjumpa pun buku nye. pastu, malas nak telek lama2 kat rak2 buku tu...ramai beno manusia kat sana. at last, aku capai 3 novel utk aku dan ABANG. (kami peminat novel Ramlee Awang Murshid!!!).






Afiq Khair siap boleh tertido dlm dukungan ABANG. Iman pun sebenarnye tak berapa sihat. tapi bila sampai pwtc...ronda tengok buku2...dia terus jadi sihat. panas badan pun berkurang. dlm pukul 1pm, kitorg beredar keluar dari sana. masuk kereta je, aku dok terbayang 1 buku yg aku nak sgt beli tapi tak terbeli. buku pasal kraf terbitan Alaf21. ABANG kata..pegi la lagi pada hari bekerja dlm minggu ni. kena amik coti. emmm..takpe la.






========================



buku yg aku nak!!!!
TAJUK
: KOLEKSI KRAF KERTAS
PENULIS
: Jasmine Her
HARGA
: RM8.00
HaLAMAN
: 80
ISBN
: 978-983-124-491-3
===================






naik kereta on the way balik putra heights, mula2 tu Iman dgn Afiq Khair dok berebut nak nengok buku2 yg dibeli. sibuk nak membaca. tak lama tu, Iman jadi tak sihat semula. siap muntah2 pulak tu. aku le jadi tukang tadah muntah dia. (tadah guna plastik le...). then, aku suruh Iman tido. terlena la dia sampai neseri, amik Asha Zahra.






seronok sgt dpt p pesta buku. aku suka membaca. Iman ngan Afiq Khair pun asyik le dok belek2 buku yg dibeli tu. sampai nak tido mlm tu pun...masing2 sibuk nak "baca" buku.


kitorang shopping dgn beg bawak sendiri dari rumah. takyah amik plastik bag. jimat plastik bag peniaga. serta we love our environment!!! selagi boleh, kami p shopping mmg bawak beg sendiri sentiasa. bawak bekas makanan sendiri selalu..nak kurangkan penggunaan beg plastik punya pasal. Insya-ALLAH!











Buku2 yg dibeli. sempat gak membeli senarai nama2 ALLAH dan Cara berwudhu' & Solat serta bacaan dlm solat.


PS: birthday Iman yg ke6. Happy Birthday Iman!!!! Mama ngan Abah love you so much. sayang sangat2. moga jadi anak yg soleh, yg baik, yg berguna...yg sayang mama n abah sesungguh hati. sayang adik2 sepenuh hati. Taatkan ALLAH sentiasa...sihat, sejahtera dan dirahmati ALLAH selalu. amin!!!

Labels: , , , ,

8 Comments:

At Wed Mar 24, 12:01:00 AM, Blogger produk ococ said...

apa makna umeboshi wa tebatai tu...jejak bloging kita...

 
At Wed Mar 24, 10:08:00 AM, Blogger Maisya said...

Akak dah baca Mikhail tu....adik akak rajin beli buku RAM ni so tumpang baca.

 
At Wed Mar 24, 11:01:00 AM, Blogger umeboshi said...

Ju owh ju!!! Umeboshi wo tabetai= i want to eat pickled plum. umeboshi=pickled plum. tabetai=nak makan!! ahhaha..belajar nihongo (bahasa jepun) kita :-)

k.maisya, my hubby tgh baca buku Mikhail tu sekrg. kitorg mmg rajin beli n baca buku2 RAM!!

 
At Thu Mar 25, 01:30:00 PM, Blogger Mama Liena said...

Salam ..Noora ..

Kenkadang rajin gak baca ,, tapi x tinggalkan komen ..

Blog saya ni byk merapu jer lebih :)

 
At Sat Mar 27, 02:35:00 PM, Blogger produk ococ said...

ooo like that...baru paham..

 
At Mon Mar 29, 09:46:00 AM, Blogger umeboshi said...

Me, Bee N Kids...ni Lina ek? TQ sudi jejak sini n ningalkan jejak nye :-) merapu pun, hasil tulisan sendri gak. tak salah pun selagi tak sentuh bab2 sensitif (agama, politikus etc!!). ehehe..saya pun slalu merapu,kan?

JMY, ahahhah..yes, like that :-)

 
At Thu Apr 08, 03:34:00 PM, Blogger Name: Wah said...

Tahun ni frust gak tak dpt p pesta buku. Baby kecik belum bole nak tinggalkan. Tapi mengenangkan ade lagi buku yg tak terbaca..sabor jgk lah. hahaha.. Geram kan tgk buku dan majalah byk tu.. murah pulak.

 
At Thu Apr 08, 03:45:00 PM, Blogger umeboshi said...

wah, takpe le. next time/ next year harap2 ada lagi. buleh p memborong buku/majalah sesuka hati. mmg geram. rasa semua nak beli!!

 

Post a Comment

<< Home