Monday, April 06, 2009

Sambutan B'day Iman


tahun ni, 23 March lalu masuk le umur Iman 5 tahun. mmg aku bercadang nak buat sikit sambutan b'day Iman yg ke5 ini. ABANG pun OK aje. Bukan nye apa..susah benar nak berentikan Iman dari nyusu dgn botol. so, kena promise le dgn dia...b'day yg ke5 tahun ni, Iman nak apa? dia kata nak kek BEN 10. aku kata, boleh..tapi, Iman kena promise, dah takyah minum susu dgn botol. minum dgn cawan biasa saja. dia pun OK!

so, kami plan utk buat majlis nye tu pada Sabtu, 4 April (malam)..memandangkan tarikh tu je la yg agak free buat aku dan ABANG. risau gak aku nak masak2 ni. dah lama tak masak2 utk mkn reramai gini. jemputan kami cuma mak abah aku dan mak abah ABANG, serta adik beradik kami aje. then, jemput gak la family makcik ABANG yg umah nye kat Alam Megah tu...dekat sgt dgn umah ni. pastu, 1 keluarga jiran sebelah umah kami ni...melayu. tu je le. tu pun...total dewasa, dlm 25 org kot. kanak2 just 7 org je le, sepupu2 Iman belah aku dan belah ABANG.

Menu yg aku masak...nasi impit segera, rendang daging, mee bandung ayam (tak tau le mee bandung ke, mee rebus ke...hahhahaha), pastu goreng nugget ayam dan sosej ayam ber-cheese, buat dadih perisa coklat dan durian serta potong2 buah betik utk pencuci mulut. utk kek b'day, aku order kek BEN 10 dari kwn lama aku masa kat MRSM Jasin dulu...Lili. order gak choco chip muffin dan choco fudge cup cake. ABANG lak, order sate ayam/daging dari kwn dia. sate mmg sedap. 50 sen sebatang. kuah sate nye pun lazat!!! kek dan muffin serta cup cake yg aku order dari Lili pun mmg marvellous. lain2, Kakak (k.long ABANG) ada bawak triffle, kuih kasuwi yg amat lazat serta kek pisang yg sedap jugak!!! then, adik beradik dan jiran aku tu pun memasing dtg bawak makanan jugak. ada kerepek pisang, buah anggur, apple, pear, oren, dan jajan2.

penat gak la nak sediakan segala nye ni. alhamdulillah dan lega sesangat sbb adik2 aku; Ida dan Misa dtg membantu sejak tgh hari Sabtu tu. ada la yg boleh aku harapkan utk tolong cuci2 pinggan. bukan itu saja, diorg tolong kemas umah, cuci sinki kat dapur serta cuci toilet!!! terharu!!! tenkiu..tenkiu...my sist! moga murah rezeqi dan beroleh kesenangan la diorg ni. amin!

Iman lak, sangat seronok la dia. dapat hadiah macam2. kebetulan most of them kasi hadiah dgn tema BEN 10. heheheh..lagi, dia dpt kereta control yg jadi idaman nye sejak dulu2 lagi. cuma aku dan ABANG mmg tak pernah nak belikan. malam tu, puas sunguh Iman dan Afiq Khair bermain main dan bergurau dgn semua sepupu nye tu. riuh rendah rumah.

alhamdulillah, aku rasa semua nye berjalan lancar. lepas Isya' gitu...semua yg dijemput pun dah berkumpul, so..majlis dimulai dgn bacaan doa selamat oleh abah ABANG. (mak abah aku tak dpt dtg sbb ada kenduri kat kg. ) lepas doa makan, semua org makan2 la...sambil berborak dan amik2 gambo. lepas makan yg berat2 tu...baru le reramai nyanyi lagu happy b'day dan Iman pun memotong kek BEN 10 nyer tu.

gambar2 nanti le bila free aku upload. hehehe.. owh ye, ni website kwn aku..Lili yg berbisnes kek tu. http://chocncheezz.com/

misi utk berentikan Iman dari nyusu dgn botol alhamdulillah terlaksana. actually, sejak 23 Mar hari tu, dah cuba2 kasi dia minum susu dgn cawan biasa aje. then....sampai sekarang, mmg Iman dah tak membotol. yeyyyyy!! good boy, Iman.

Labels: , , ,

8 Comments:

At Tue Apr 07, 05:52:00 PM, Blogger aNIe said...

Umeboshi...banyak jugak makanan masa majlis tu...akak paling suka kalau ade nasi impit & rendang...feveret tu...

Dah big boy iman sekarang ye...semoga Iman membesar menjadi anak yang soleh...dan membanggakan umeboshi

 
At Wed Apr 08, 11:17:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.anie,
tu le..bila dah susun2 atas meja tu, mmg nampak byk je. ehehhe..
ye, dah besar le anak bujang ume tu. amin!! terima kasih atas doa k.anie tu. moga dimaqbulkan ALLAH.

 
At Thu Apr 09, 03:18:00 PM, Blogger Mrs.A said...

salam kak ume... yeay!!!!! seronoknya dapat balik ke sini... tatau cemana nak mai sini sebab url dah hilang.... sedap2 semua makanan tuh.... beshnya....

 
At Fri Apr 10, 11:27:00 AM, Blogger umeboshi said...

Minnie,
salam Minnie. lorr...selama ni kehilangan jejak la ni ek? eheheh.. emm, tak le sesedap mana. tapi yg best nye, sate yg hubby akak tempah kat kwn dia tu, mmg sedap. besar2 lak tu. puas hati mkn!!

 
At Tue Apr 14, 10:38:00 AM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

Happy bufday Iman!!
Semoga jadi anak yg cemerlang dunia akhirat! Oo cenggitu ekk nak suh Iman stop minum botol.. seb baik iman ingat janji hehehehhe
Sonott nyer Iman dapat hadiah ben 10! huhuhuh

 
At Tue Apr 14, 10:39:00 AM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

Happy bufday Iman!!
Semoga jadi anak yg cemerlang dunia akhirat! Oo cenggitu ekk nak suh Iman stop minum botol.. seb baik iman ingat janji hehehehhe
Sonott nyer Iman dapat hadiah ben 10! huhuhuh

 
At Tue Apr 14, 11:41:00 AM, Blogger umeboshi said...

Izan,
amin! tenkiu for the b'day wish utk Iman tu. tu le, susah sgt nak stop-kan dia dari membotol. sudah nye, kena le buat perjanjian. alang2 macam tu, siap buat makan reramai sekali le supaya dia ingat janji nye tu. mueheheh..anyway, sebelum kek BEN10 dtg pun, dia dah mau minum susu dgn cawan jek. then..ok la. no problem! tahun ni mmg tema Ben10.

 
At Fri Apr 17, 03:21:00 PM, Blogger Sinaran Xxx! said...

Wahh..Iman dapat kek febret..so skang tak minum susu botol la yer? baiknyerr Iman ni..bertuah mama dan abahnya yer..

 

Post a Comment

<< Home