Monday, January 19, 2009

Makan2 Lagik

B'day ABANG pada 9 Jan lepas. ptg tu aku beli cheese cake kat secret recipe. hari tu ABANG balik lambat. kol 12 mlm baru sampai umah. Iman excited soh aku pasangkan lilin. aku sibuk2
nak pasang lilin kat atas kek tu, Afiq Khair pun sibuk2 nak cabut lilin tu dari atas kek. sabo je la. (Jumaat, dan hari2 yg esoknye hari coti, aku tak kisah sgt kalo anak2 tido lewat. Afiq Khair lak, selalu nye lepas maghrib dia akan terlena kejap. kang dlm kol 9 ke, kol 10 gitu dia terjaga.)








sabtu 10hb tu...aku ajak ABANG p Sunway Pyramid. Sekrg ni aku suka sgt nak ronda2 kat sana. cuci2 mata. bukan nye nak shopping sgt pun!! so, hari tu, sempena b'day ABANG...aku belanja makan2 kat Sushi Zanmai Restaurant kat Sunway Pyramid tu. restoran ni, bukan nye kat dlm Sunway Pyramid...tapi, dia terletak kat bahagian luar. masuk kat Parkson...kuar lalu Parkson dan naik tangga ke tingkat atas. So, Sushi Zanmai ni ada kat area situ...bersetentang dgn ZEN japanese restaurant. memacam yg kami order..yg kami mkn. seafood segar2. sushi dan sashimi tu, mmg harus le kami order. Iman pun awal2 mmg sashimi le jadi pilihan dia. Afiq Khair suka betul mkn nasi jepun tu. mkn kosong gitu sahaja pun, dia ngappp jugak. paling best ialah Unagi-dofu dan Shio-yaki Sanma. oishikatta (sedap!). alhamdulillah...kami sekeluarga enjoy dan happy mkn dan meluangkan masa bersama pada hari itu. HAPPY BIRTHDAY, MY DEAR ABANG!!








pasal pot-luck lunch bersama opis mate on last Friday.. aku just order mihun grg dari restoran yg dekat2 opis ni. hari tu, ada spagety (k.isma masak dan bwk dari umah), pizza, lasagna, garlic bread, Sushi (our boss beli dari Sakae Sushi), kek, jelly, snacks, buah honey dew, tembikai, biskut, etc...aku just rasa sikit2 utk setiap jenis tu. tak lalu nak mkn la pulak masa tu. ish ish..
ps: gambar2 makanan masa pot-luck ni, diambil dgn kamera K.isma dan Momo-chan. tenkiu kpd mereka :)

Labels: , , , , , ,

6 Comments:

At Mon Jan 19, 07:53:00 PM, Blogger aNIe said...

Nampak sedap sushi yang di order oleh boss umeboshi tu...

Dah lama tak makan sushi...hmmm...rindu dah...

 
At Tue Jan 20, 08:13:00 AM, Blogger KakNi said...

Amboi amboi amboi makan sakan dia org nih... heheheh... bila lak kita nak gi mkn2, duduk dekat jer ni....

 
At Tue Jan 20, 09:42:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.anie,
kan? nampak sedap kan..sushi tu? tapi ume just jamah seketul je sbb mmg tak lalu nak mkn sgt hari tu. ada balance, ume tapau beberapa ketul utk ABANG mkn dinner hari tu :)

k.ahni,
a ah! mkn sakan le :) heheh.. jom la. bebila kita p mkn2 eh?

 
At Tue Jan 20, 05:16:00 PM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

Sushi zanmaiii..! selalu gak surf kat internett.. harus ku pergi nihh!!! huhuhuh

 
At Tue Jan 20, 08:56:00 PM, Blogger en_me said...

hepi besday wat abang akak..

 
At Thu Jan 22, 04:13:00 PM, Blogger umeboshi said...

Izan,
harus kau pergi ;p
pueh hati lah..hehehe..

en_me,
terima kasih eh :)

 

Post a Comment

<< Home