Wednesday, December 03, 2008

Afiq Khair Dah OK!

alhamdulillah...Afiq Khair dah sihat. demam pun dah takde. chickenpox nye pun dah kering dan mula terkopak. mood dia pun dah OK. so, lepas dari Jumaat minggu lepas hingga semalam aku dok monitor Afiq Khair...baru hari ni aku masuk opis semula. anak2 dah boleh hantar neseri. alhamdulillah!

paling teruk...hari jumaat mlm sabtu lepas le...masa tu dah naik menggelembung cacar air nye kat seluruh badan..kepala...muka..saiz nye agak halus2 gitu..mungkin masa tu le yg rasa gatal amat sangat. afiq khair langsung tak boleh tido. sepjg mlm aku dgn ABANG dok berjaga melayan Afiq Khair yg kegatalan seluruh tubuh. merengek, menangis tak sudah. nak boh ubat sapu pun dia tak nak. at last...ABANG soh sapukan bedak sejuk. aku pun bancuh le ubat sejuk dgn air suam dan boh garam sikit!!! ahhahaha... terus sapu ke seluruh tubuh, kepala, muka dan segenap ceruk badan yg ada chickenpox tu. melalak lalak Afiq Khair. mungkin rasa agak pedih kot sbb mama dia 'kejam' dok bubuh garam sekali. tapi, bila bedak sejuk mula kering...mood afiq khair dah ok. ABANG layan dia bermain main. muka nye pun dah ceria. aku layan tido kejap sbb ngantuk yg amat. kol 4 setgh pagi baru aku nak landing. then, kol 5 setgh aku bangun. bergilir, soh ABANG lak tido. aku lak jaga Afiq Khair. time tu, aku saja je masukkan Afiq Khair ke dlm buai dan enjut sesikit....terus dia terlena. alhamdulillah. maka nye...sepjg hari Sabtu tu, kami sekeluarga dok layan mata je. tidur sokmo!

Labels:

6 Comments:

At Wed Dec 03, 11:32:00 AM, Blogger aNIe said...

Umeboshi memang kejam...hehehe...

Anak2 kalau kene chickenpox memang tak tidur kita dibuatnya...alhamdulillah afiq khair dah ok...

 
At Wed Dec 03, 12:05:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.anie,
hehehe...kejam,kan?! tapi dok pikir kejap je pedih nye...lepas nye sure rasa agak lega, so kuatkan gak semangat boh garam tu.

 
At Wed Dec 03, 02:08:00 PM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

alhamdulillah dah OK. Kena kecik2 tak apa.. tak tinggal parut
cuma mak ayah nyer la tak lena tidurr hu hu! Danish dulu pun 8 bulan dah kenaaa...

 
At Wed Dec 03, 02:15:00 PM, Blogger umeboshi said...

tu la...tang nak berjaga tuh yg kena sabar bebanyak. si kecik tu mmg meragam, menangis aje... siap nak berbogel aje, sebab gatal2 tu.

 
At Wed Dec 03, 10:53:00 PM, Blogger KakNi said...

Umi, sedikit petua dari my late FIL, kalau kena demam campak tu kan, tumbuk sayur manis dan sapu kat kulit, tak pedih tapi amat cooling. Try next time kalau ada org lain kena...

 
At Thu Dec 04, 01:57:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.ahni,
terima kasih for the petua. tapi, sayur manis tu macam mana rupa nye? pucuk manis tu eh?

 

Post a Comment

<< Home