Wednesday, November 05, 2008

Geli

sejak kebelakangan ini, selera makan tak berapa ada. tapi, aku tetap makan la jugak... ikut mood. ikut selera. apa yg ada...kalo ada selera, aku jamah le. tiap hari, selalu dok pikir nak prepare apa utk dinner. maklum le, aku tak berapa kisah sgt nak mkn apa. tapi, memikirkan ada ABANG dan anak2 utk aku sediakan makanan....kena jugak le pikir nak kena ready menu apa. selalu, mmg beli aje le lauk2. balik umah, aku masak nasi aje. time rajin atau afiq khair tak byk ragam, aku masak gak la kekadang tu.

cuma...kalo aku beli lauk2 pun...kekadang rasa geli nak makan. entah kenapa. macam dinner mlm tadi, aku siap2 beli sup ikan dan siput sedut masak lemak cili api. siput sedut masak lemak ni, mmg aku suka. slalu time bulan puasa mmg menu pilihan aku. tapi mlm tadi, payah sgt aku nak sedut mengeluarkan isi siput tu. ada 1 masa tu, aku sedut sikit dan tarik keluarkan isi nye dgn tgn. masa tu aku tgk isi siput tu yg agak pjg dan 'kerinting'...terus tekak jadi geli geleman. tak jadi aku nak jamah dah siput tu. mati selera aku nak menikmati siput sedut kesukaan aku. ikan yg dibeli semalam pun, rasa dan bau agak hanyir. rasa sikit je, terus aku loya tekak. hari tu, amik ayam goreng bahagian kepak (mmg pilihan aku, kalo kepak ni..), tengok gorengan nye kurang garing...terus aku tak lalu nak makan. tapi jamah la jugak sbb dok pikirkan duit aku membayar utk ayam tu. ish ish...dulu, aku tak le berapa kisah pun. ayam goreng yg tak berapa garing ke, agak berminyak ke, byk lemak atau kulit nye ke....semua aku bedal je.

cuma, aku buat masa ni mmg dok pikir suka nak makan telur ayam goreng. tu memang pilihan aku buat masa ni. cuma...tak boleh la hari2 nak makan telur aje. anyway....bergantung gak dgn cara masakan/ gorengan sesuatu lauk tu kot. makin berusia, makin mengengada lak selera aku ni. teruk la. harap2 tak berpanjangan.

Labels:

4 Comments:

At Thu Nov 06, 10:22:00 AM, Blogger aNIe said...

Salam Umeboshi...

Pssstt!! ade aper2 ke?

 
At Thu Nov 06, 11:04:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.anie...
salam jugak! errr...takde apa2 la. tekak dan selera ni aje agak mengengada nih! ;p

 
At Thu Nov 06, 08:47:00 PM, Blogger fireflies said...

heheh Noora kelakar la.. kenkadang (selalu) saya pun cmni.. boring makan nasik la memacam lagi.. malam ni saya rasa nak muntah taktau nak makan apa.. atlast husband keluar beli pizza heheh

 
At Fri Nov 07, 09:21:00 AM, Blogger umeboshi said...

nani,
kan...? bukan nye saja2 buat muak atau geli2 camtu, tapi...nanka, ada masa nye bleh jadi camtu. tu yg kekadang, nasi dgn telur dan kicap aje pun dah ok utk isi perut. tak pun roti cicah milo aje ke. tak pun...yg agak mewah is, pizza la macam nani tu!!! ahahaha..

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home