Friday, August 15, 2008

Welcome Party?!

owh...hari ni lunch aku pjg. 12 setgh tgh hari sampai dekat kol 4 pm baru masuk opis. eheh..
member opis (pompuan sahaja) belanja aku mkn kat Ogawa Restaurant...kat Taipan nun. USJ 10. P mkn dgn kak isma, Momo-chan dan Shiho-chan. depa siap2 dpt permission dari boss jopun tu. Mr T.U. meraikan aku sebagai new staff kat sini le kononnye. aku amik menu Zaru-soba-tenpura. aku punya menu tu..lebih kurang rm28++ kot?! utk lunch.. semua dpt mkn aiskrim secedok. ehehe..aku amik strawberry aiskrim. ok la mkn situ. not bad. yokatta! (nasib baik/ bagus?!!)

biasa la aku. tiap kali mkn japanese food ni, mesti teringat kat ABANG. ada hati nak ajak ABANG mkn kat situ pulak. kalo mkn ala2 malaysian food yg sedap2 tu, especially yg buffet gituk.. aku mesti teringin nak bawak mak abah dan adik2 mkn sama. maklum le, mak abah aku ni... kalo makanan pelik2 sket, bukan nye depa nak mkn sgt. takut2 je nak rasa. macam pizza ke, mc donald tu ke...mak abah aku tak reti nak pulun. sekadar rasa sket jek. ekkke.. tekak melayu tak bleh nak ubah. tingin gak nak bawak depa mkn kat F1 restaurant yg ala2 western tu. agak nye tak berapa nak kenyang kot depa mkn situ. hikhikhik..entah le! mkn nasi gak yg sedap, kan?!

anyway, aku berterima kasih kat kak isma, Shiho-chan dan Momo-chan sbb bawak aku mkn kat Ogawa rest tu. kat my boss..Mr T.U pun tenkiu la jugak sbb dia kasi chance kitorg berlama lama lunch hari ni. eheheh... dah le hari ni opis-mate yg sama dgn aku; s.wah tak masuk opis. byk keje sebenar nye aku ni..

kpd teman2 yg kasi award kat aku, terima kasih byk2. kang bila agak free aku tayangkan le award tu semua kat blog ni eh. (macam le byk sgt dpt award nye..). heheh..

ok, selamat berhujung minggu kpd semua. aku mlm ni bertolak balik kg. dah laaaama aku tak berpeluang balik kg le. esok ada kenduri kat umah mbah Pandi (pak sedara kpd mak ABANG).
ok minna (semua), take care eh!

ps: Japanese Kitchen Ogawa, 4B, Jalan USJ 10/1J, 47620 UEP, Subang Jaya.
Tel: 03-80237476

Labels: , ,

7 Comments:

At Sat Aug 16, 05:34:00 PM, Blogger Sinaran Xxx! said...

happy weekend cik ume!
Kalo kat sunway pyramid tu ada ke restauran Jopun yang halal?..tengok macam susah je nak carik yang halal..

ps: thanxla translatekan bahse nihongo tu ye..;)

 
At Sun Aug 17, 09:39:00 AM, Blogger KakNi said...

Kita orang (me & hubby) memang tak rajin mencuba, kalau ada occasion dan terpaksa pergi tempat makan yg bkn western & melayu - barulah kita org pegi... kalau saja2 nak pegi mmg tak pernah... kolot gak kita org nih... heheheh

 
At Mon Aug 18, 10:44:00 AM, Blogger umeboshi said...

sinaran,
sunway piramid..tak pasti la pulak. sebenarnye, susah gak depa nak dpt status halal selagi diorg ada serve alcohol drink, sake (arak) kat situ.
itu le, bila sampai tang menyebut nihongo nyer words, tingat terus kat Yan. nak kena translate gituk. eeheh.

k.ahni,
ok la tu k.ahni. bukan nye kolot lah! ehehe.. ume dan suami mmg suka mencuba. tapi, depends gak le dgn food, suasana tempat nye..etc. ehhhe..

 
At Mon Aug 18, 04:57:00 PM, Blogger Fauziah said...

hi noora... ada blog rupa nyer.. huhuhu...

 
At Mon Aug 18, 05:11:00 PM, Blogger umeboshi said...

chilun,
hai hai.. chilun pun berblog eh. nanti kiter add chilun nyer blog ke link kiter eh..

 
At Tue Aug 19, 08:37:00 AM, Anonymous Anonymous said...

maccha tu tak taruk susu pun..dah manis sendiri .kira instant punya la

 
At Thu Aug 21, 04:21:00 PM, Blogger umeboshi said...

owh...ye ke linda?!! hihi..tenkiu for the info.

 

Post a Comment

<< Home