Thursday, August 07, 2008

Kerja Baru

1 Ogos, aku dah mula kerja baru. 9am masuk opis, 5 setgh ptg tepat aku dah boleh keluar.
buat masa ni belum ada kerja sgt. sikit2 tu ada le. tgh dlm minggu2 'study' le. byk benda baru
kena hafal. member2 opis, team-mate..semua OK. most of them bleh berbahasa Jepun. ada
chinese, malay dan japanese. byk lelaki drpd pompuan. aku pun belum kenal sgt lagi dgn
semua org.

hari tu, 31 july ,last day kat company lama. bertungkus lumus dok settle kan macam2.
sampai sekarang pun, aku still kena contact dek ms s atau staff dari Japan HQ. pening.
tak cukup tido kot...mlm lepas isya' gitu aku dah lena. sambil nyusukan Afiq Khair. kang
tgh2 mlm aku bangun utk settle kan document utk machines shipment. machines akan
dihantar balik ke Japan dan ada jugak akan hantar ke Philippines sbb customer beli. 31 july
yg last day aku kat company lama, Mr FF belanja dinner. aku dgn ms s dan mr FF.
mkn kat Grand Blue Wave hotel. Semarak restaurant. kol 6 setgh ptg kitorg dah kat
sana. dlm kol 8 setgh mlm aku dah blah. dok teringat kat anak2 kat neseri tu. ABANG kan
out station masa tu. masa aku siap2 nak blah, hubby ms s dtg join kitorg. masa tu, buffet.
rm54++ per person. ok la.

ok, doa2kan la moga aku OK sentiasa dgn keje baru ni. insya-ALLAH.

Labels: ,

12 Comments:

At Thu Aug 07, 01:58:00 PM, Blogger Maisya said...

semoga cepat dapat menyesuaikan diri dengan suasana baru

 
At Thu Aug 07, 08:22:00 PM, Blogger KakNi said...

Semoga sukses di tempat kerja baru...

 
At Fri Aug 08, 07:45:00 AM, Blogger Nor Ramli said...

all d best..!! :)

 
At Fri Aug 08, 09:34:00 AM, Anonymous Anonymous said...

gambattekudasai...ouen surukara...

 
At Fri Aug 08, 10:51:00 AM, Blogger Maisya said...

nanti bila-bile free datang blog akak ambik hadiah ye..

 
At Fri Aug 08, 12:45:00 PM, Blogger Sinaran Xxx! said...

Semoga dipermudahkan segala urusan. Good Luck!

 
At Fri Aug 08, 02:15:00 PM, Blogger MamaFaMi said...

All the best kat tempat baru...

 
At Sat Aug 09, 11:30:00 PM, Anonymous Anonymous said...

syok la ye..dpt kwn baru..anyway..dtg la ke blog kami...ambik award...n keep up your good works

 
At Tue Aug 12, 12:14:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.maisya,
tenkiu. tgh menyesuaikan diri le nih. eheh. woh, nanti bebila kiter p amik hadiah tu kat blog akak eh.

k.ahni,
amin! syukran!

epelijau,
thanks ya!

nash,
arigatou. owh, dpt award ek? tq. nanti bebila kiter p amik. eheh..

sinaran x,
amin! thanks. ehhe...

mamafami,
terima kasih. amin!

 
At Tue Aug 12, 08:28:00 PM, Anonymous Anonymous said...

teringat zaman muda2..rajin apply keja baru.gambatte ne

 
At Thu Aug 14, 09:39:00 AM, Anonymous Anonymous said...

ume....sila dtg ke blog kami dan ambil award tu...keep blogging...(award ke-2)

 
At Fri Aug 15, 04:53:00 PM, Blogger umeboshi said...

linda,
ahahha.. masa muda2 mmg bersemangat nak cari keje baru. rasa tak best je keje tu, mula le godek2 jobstreet. ni, kiter dah jadi ala2 makcik..bila masuk keje baru ni, terasa kekok sesangat. kalo tak terpaksa cari keje baru, mungkin ume takde le nak tukar2 keje ni.

nash,
terima kasih. dpt award lagi Ume ni eh? tenkiu..tenkiu!eheheh

 

Post a Comment

<< Home