Friday, June 27, 2008

Org Yg Bermusafir....

Hari ni kan Jumaat. company aku kalo Jumaat mmg waktu lunch nyer lama. sbb solat Jumaat la kan.. So, aku amik kesempatan le...pergi shopping dgn Mimi ke Giant sec 18 sana. Aku mmg ada tujuan..nak beli drypers Afiq Khair dan susu anak2.

Lepas bayar duit parking..aku nak p letak tiket kat dlm kereta..tetiba ada pakcik tu bagi salam. aku jwb le salam nyer. pastu dia dok kata...bermusafir dari Pakistan......pastu dia tunjuk kat aku CD yg ada tulisan ayat2 Quran kat atas nye...yg slalu org gantung kat kereta, kat dinding rumah gitu. aku kata, aku takmau. pastu pakcik tu kata...bukan jual nih, kami kasi sebagai hadiah. tak mintak apa2 balasan pun kata nye! aku pun, ok lah...kalo hadiah, amik je la kan...tak salah..kan? bila aku amik, tetiba dia hulur tgn, kasi la sedekah utk pemusafir ni..moga dpt barakah dan pahala yg besar, kata pakcik tu!!! emmm..aku pun dah konpius. maksudnye, kalo amik CD tu...kena gak la kasi duit eh? aku masa tu dah le ada sekeping duit rm50 dan kat dlm bekas coins...cuma ada beberapa sen aje!! tak kan le nak kasi sekeping rm50 tu? aku bukannye kaya mana. bukan nye berkira sgt pun..tapi, tak salahkan, aku berpikiran gitu..."sayang nye duit rm50.." ye lah, kalo betul2 tak mampu, nampak miskin dan tak sihat gitu...aku tak kisah sgt le nak kasi rm50 tu. aku pun bleh p withdraw money lagi kat atm yg bukan nye jauh dari situ. tapi, aku rasa tak patut le dgn cara pakcik tu. dtg...bawak CD yg kata nye utk hadiah...tapi bila org terima CD tu..selagi tak dibagi duit..pakcik tu dok menadah je tgn dia. ish!! aku pun...dgn rasa serba salah...korek2 le duit syiling kat dlm dompet aku dan letak kat tgn dia. sambil tu, pakcik tu dok baca2 ayat suci quran dan berdoa.

emmm..teruk sgt ke aku ni? kedekut sgt ke aku ni? tapi, aku betul2 rasa tak selesa dan tak suka dgn cara pakcik pakistan tuh!!!

lepas beli brg2 keperluan kat Giant, aku dgn Mimi pegi lunch kat restoran yg kat bwh Court Mamoth (betul ke eja nye nih..?). mkn mee kari yg sedap dan cendol yg murah dan lazat. hehehe..

esok pagi2 ABANG nak berangkat ke Kuching. Sabtu Ahad ni ada kerja kena settle kat Sibu dan Kuching..kata ABANG. Kalo ABANG takde kat sini, lagi2 hari coti gitu, aku terasa sgt sunyi dan boring. so, better le aku dgn anak2 dan ajak adik aku; Ida balik kg. tak lah rasa rindu dan teringat ingat kat ABANG sgt nanti. chehwah!! bukan apa, yg sebenarnye...Iman kalo kat rumah, abah dia pegi kerja...asyik le Iman bertanya...bila abah nak balik ni? lambatnye abah nak balik!! so, kalo Iman asyik sebut2 "abah..abah...abah.." aje, aku pun jadi rimas dan mula le terikut ikut rasa rindu nye. ekekke..

so, kepada semua...have a nice weekend! doa2kan moga cepat2 le aku confirm dpt kerja baru. senang dan lega hati aku nih. kpd kwn2, sempai dan kohai, kenalan dan sesiapa yg sms, email dan tepon kasi info pasal kerja kosong tu...terima kasih byk2. baru aku tau, ada gak la member2 yg prihatin..ingat..kat aku. huhuhu...moga kita sama2 sentiasa dimurahkan rezqi dan diberkati NYA, ye. insya-ALLAH!

Labels: , , , ,

8 Comments:

At Sun Jun 29, 02:26:00 PM, Anonymous Anonymous said...

you've been tagged...jwb jgn tak jwb..."tak busy" kan..huhu

 
At Mon Jun 30, 09:54:00 AM, Blogger umeboshi said...

kiter kena tagged ke, nash.. eheheh.. tenkiu le. tak busy dah, ekekeke..

 
At Mon Jun 30, 01:01:00 PM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

Aku pun tak setuju orang2 macam ni.. tak zalim pun rasanyer perbuatan cik Noraa.. sebab dah dikira pakcik tu menipu pun ada.. putar belit ayat. Kira Cik Noora dah bagi tu OK la tu..he he
Tokorode, Nonem rajin tul di outstation yek

 
At Tue Jul 01, 10:40:00 AM, Blogger umeboshi said...

kan, izan kan..? mmg masa tu rasa tertipu. huhuhu... bukan nye rajin, tapi mmg Nonem kena pergi O/S . dah tanggungjwb nyer..

 
At Wed Jul 02, 01:52:00 PM, Blogger pB said...

datang seksyen 18 , tak bagitahu ketua kampung dulu nyer


hi hi hi

 
At Wed Jul 02, 11:12:00 PM, Blogger KakNi said...

Lenkali jangan layan dia org tu sbb sy pernah kena tau, dia cuit-cuit nya tangan saya sebab nak suruh beli - saya jerit la marah kan dia - eh mana tahu kan, silap2 haribulan di-pukau nya kita... bahaya tuh... be careful tau...

 
At Thu Jul 03, 09:48:00 AM, Blogger umeboshi said...

k.ahni,
owh, akak pun dah pernah kena ek? tu lah, ume pun takut gak kena pukau ke hapa... huhuhu... berani sungguh org tu dok cuit cuit k.ahni eh? kasi silat sama dia lah! ahaks!

 
At Thu Jul 03, 09:50:00 AM, Blogger umeboshi said...

kak pb, sorry. ingatkan ketua kg sec 18 tu, tgh dok busy. maklum le.. skarang byk keje ke luar kawasan..kan? ekekke... tak nyempat nak calling2 le... len kali eh?

 

Post a Comment

<< Home