Thursday, June 26, 2008

Seminggu ni punya cerita

last week, sabtu 21/6/2008..
ABANG janji dgn Pyan (adik ipar aku, husband kpd adikku; Baya)..nak pegi tgk bola kat stadium Shah Alam. perlawanan akhir piala FA antara Kedah dgn Selangor. aku ajak le diorg anak beranak tido aje rumah kami mlm tu. lepas maghrib gitu, ABANG dgn Pyan pegi stadium. masing2 berbaju merah. ehhehe.. aku dgn Baya dan anak2 lepak2 aje kat rumah. nonton bola jugak tapi kat tv le. ish..Selangor kalah le. keputusan 3 gol utk Kedah, 2 gol saja buat Selangor. takpe le..cuba lagi di musim akan dtg, Selangor!!

Ahad 22/6/2008.
aku masak nasi grg utk sarapan. pastu kukus pau segera yg aku borong dari kg. kemudian, roti potong dimkn dgn tuna dlm tin dan daging masak cili padi yg Baya bawak semlm. lepas siap2, Baya sekeluarga balik ke rumah diorg. aku sekeluarga plak, keluar ke Tesco utk bayar duit kereta kat RHB bank, dan pegi IOI -Jusco Puchong. beli brg keperluan.

Isnin 23/6/2008.
sejak bos jopun takde kat opis ni..Ms S, suka2 hati je nak keluar ke mana2 waktu kerja dan balik ke opis pun suka2 hati le pukul berapa pun. keluar lunch pun..awal dari waktu biasa. so, staff2 lain pun ngikut je le. kekadang diorg ni p lepak kat cyber cafe utk layari internet..cari kerja lalu online. aku, jenis tak berani atau tak suka le nak p lepak sana sini sesuka hati pada waktu kerja. tapi, hari Isnin tu..dlm kol 4pm aku dah blah awal. p interview punya pasal. Interview..ok. alhamdulillah. cuma...tunggu je le keputusan nye nanti. sbb, diorg nak pikir, bincang lagi pasal salary nyerr...uhuhuhu..

Selasa 24/6/2008.
sepjg hari duduk aje kat opis. sambung mengemas apa2 yg patut. mlm, sbb Afiq Khair baik2 aje.. tak byk ragam..maka nye aku boleh le masak nasi grg dgn aman utk dinner. ehhehe... Afiq Khair sejak minggu lepas dok gian bertepok-amai. asal duduk aje, mula la bertepok tgn. sambil sengeh2. eiii..geram nye!!! comel sgt! (err..boleh ke puji anak sendiri kat sini? hehhee..lantak le labu. ni 'rumah' aku. suka hati aku le nak mengomel apa pun!! kan..?) Iman lak, sekarang ni asal celik mata je...mulut nyer tak henti2 nak bercakap. tgk tv syok2 pun , mulut nye bising nak bercakap jugak. sambil mkn...sambil 'membuang' kat toilet pun bercakap dan nyanyi2 jugak!!! kadang, rasa penat dan tak terlayan aku dibuatnye. kadang2 tu, aku/ ABANG siap picit2 dan tutup mulut Iman tu dgn tgn kitorg sbb nak soh dia berenti bercakap. letih wo... dgr Iman berborak ntah apa2 ntah...tak henti2. paling geram bila kitorg syok2 tgk berita kat tv..Iman mula le mulutnye berbunyi ntah apa2. kekadang tak tahan sabar...aku/ABANG termarah le jugak Iman..nak suruh dia senyap kejap, sbb kitorg nak tumpukan pendengaran kat tv tu.

Rabu 25/6/2008.
kertas2 yg tak nak guna dah...dah byk yg aku keluarkan dari filing..buku2/majalah/pamplet pun dah siap tersusun...kotak2 pun dah dibukak dan lipat elok2...semua nye ready utk dijual kat pemborong brg2 scrap. bila rasa boring dok kat opis...aku p turun bwh. lepak2 dgn mimi, faisa dan paktam.borak2... sekarang..cuma tinggal 3 org production staff, 2 org (aku dan Ms S) staff opis. senyap sunyi je rasa nye... balik rumah, dari ptg lagi AFiq Khair byk ragam nye. ngamuk tak sudah2. asal je aku angkat punggung nak p cuci tgn ke..p buatkan susu utk Iman ke... mula la Afiq Khair melalak. takmo ditinggalkan dek mama. bila aku duduk tgk tv.. elok je Afiq Khair main2 . tak kisah sgt pun dgn aku.. siap dia p merayap ke sana sini tuh. aku nak ke dapur je, mula melalak lagi. uhuh....letih, mama..nak oi! last2...lepas isi baju2 kotor ke dlm mesin basuh dan biarkan mesin tu berputar... terus le aku bergolek golek dgn Afiq Khair kat depan tv sambil layan Iman study. utk dinner, aku dah siap2 beli kat pasar mlm sebelum p amik anak2 kat neseri. nasi dagang lauk kari kepala ikan tongkol utk ABANG, laksa penang utk aku, kuih ketayap 2 ketul dan nugget ayam utk Iman. dekat kol 10 mlm ABANG baru sampai rumah.
Iman nak periksa dah awal bln 7 ni. tu yg cikgu2 dia bekalkan buku2 latihan yg dibuat kat sekolah, suruh anak2 bawak balik ke rumah utk ulang kaji. Iman pun, tanpa dipaksa atau disuruh, ptg2 sampai je kat rumah...sambil tgk cerita Ezora..dia dok belek2 buku2 nye tu. kekadang membaca..mengira...aku pun sambil tgk2 sekali le buku2 tu. Moga berjaya dgn cemerlang, ye Iman!

Khamis 26/6/2008.
Ms S dok mebebel kat aku. dia marah2 sbb apa aku biarkan aje budak2 bwh (mimi, faisa dan paktam) keluar sesuka hati. pagi ni mimi pegi pejabat pendaftaran negara kat plaza masalam nun. ada hal. aku kasi je le dia nak p. bukan nye mimi pegi bershopping ke hapa... abih tu, yg Ms S selalu p ke mana2 sesuka hati tu..boleh pulak? time org lain buat, dia nak marah2 lak. paktam dgn faisa pun keluar jugak..tu aku tak tau. sbb diorg tak kasi tau kat aku pun!! Ms S ni, tau nak menuduh salah org aje. lantak le situ. aku buat tak tahu aje. bo-layan. kejap je lagi aku kerja dgn dia.. lepas ni..harap2 tak jumpa dah. sabar sket je lagi, cikpuan Ume oi!

Labels: , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home