Wednesday, June 18, 2008

Yang Terbuku Di Hati

You kalau buat apa2 perkara, dan org lain diam tu , jgn ingat diorg tu suka dan setuju dgn apa yg you buat. better sebelum buat apa2, tanya lah pendpt org dulu. lebih2 lagi kalo dlm kerja berkumpulan, dok kerja dlm opis yg ada beberapa org staff lain, atau pun tinggal dlm kawasan perumahan. bukan nye ada salah pun, kalo you tanyakan pendpt org. itu lah cara nye you menghargai kewujudan org lain dlm kehidupan you. betul tak,kawan-kawan?

kita ni pulak...kalo tak suka dgn apa yg org buat, sebaik baik nye menegur dia dgn cara yg berhemah. macam mana menegur cara berhemah tu? emm...aku pun tak tahu nak buat. tu yg, aku byk berdiam diri aje bila tak suka dgn apa yg org lain buat. takut kalo2 tersilap cara tegur..nanti jadi bermusuh pulak. tapi, kena tahan sabar le. byk2 bersabar. sgt2 bersabar!! yg kekadang menahan sakit hati..walhal org yg kita terasa sakit hati tu, tak tau pun yg kita ni bengkerk kat dia. teruk, kan? takpe lah... aku masih boleh bersabar.

dgn itu....aku rasa bersyukur, ada jugak hikmah nye company aku ni TUTUP! p cari kerja tempat lain. walau pun perit kenyataan ini..nak kena kenal kwn baru..nak kena belajar perkara baru.. nak kena menyesuaikan diri dgn semua benda baru. tapi, sememang nye semua ini pasti ada hikmah di sebalik nye.

semlm, pegi SIM shuushoku fair anjuran JACTIM. kat Grand Millenium Hotel,KL. mintak adik aku; Ida temankan sbb aku tak confident hotel tu kat mana..kalo2 terpaksa naik teksi, aku tak berani nak naik teksi sorang2. tu yg ajak Ida. alhamdulillah senang je cari tempat nye. naik kereta sampai shah alam komuter. naik komuter sampai kl sentral(rm2.50 sehala). naik monorel (rm2.10 sehala) dan turun kat Bukit Bintang station. turun dari station..jln keluar sket, dah nampak 1 bangunan yg sgt2 tinggi. tertulis nama hotel yg aku nak pergi tu. alhamdulillah. dan...masa kat situ, ada jumpa sempai.. k.isma, sempai maiden (husband suzi), sempai x-yamaguchi-dai; En.Riza (aaj batch 8 kot..). so, ada hikmah nye lah. kebetulan time aku tgh perlu cari kerja baru..ada Jactim shuushoku fair nih. lepas tu, dpt jumpa x-sempai... dpt naik monorel utk kali pertama nye seumur hidup aku.. dpt kenal macam2 company dan product/service diorg. itte yokatta! Thanks to ALEPS sbb kasi info pasal shuushoku fair ni. at least bersemangat le aku dlm usaha pencarian kerja baru nih. moga aku dpt kerja baru yg betul2 sesuai dgn jiwa aku..kerja yg terbaik buat agama, kehidupan, keluarga dan diri aku sendiri. insya-ALLAH.

hujung minggu baru2 ni..balik kg. kenduri arwah kat kg ABANG, sekali dgn kenduri sempena nyambut baby baru Cik Jura. Iman seronok kalo dpt balik kg..sbb dpt jumpa dan main2 dgn sepupu2 nye. syok betul!

Labels: , ,

5 Comments:

At Wed Jun 18, 04:26:00 PM, Blogger Qaseh Bidadari said...

semoga ume dpt keje baru ye!

 
At Wed Jun 18, 08:40:00 PM, Blogger KakNi said...

Semoga Umeboshi tabah menghadapi saat-saat jobless ni kan... dan semoga dapat keje baru secepat mungkin...

 
At Wed Jun 18, 09:56:00 PM, Anonymous Anonymous said...

syuukatsu gambattekudasai...ouen surukara...

 
At Thu Jun 19, 09:50:00 AM, Blogger Maisya said...

syuusyoku katsudou, ganbattene !

 
At Thu Jun 19, 11:50:00 AM, Blogger umeboshi said...

mama ranggie,
terima kasih!

k.ahni,
terima kasih. tu lah...cepat confirm dpt keje.. lega sket hati ini. insya-ALLAH.

nash,
arigatou. terasa sungguh oen nye sampai ke sini. kekke.. yossh! ganbarou!

k.maisya,
arigatou. ganbaru zo!

 

Post a Comment

<< Home