Tuesday, April 29, 2008

Bad News

view dari tingkap opis.



yg ada nampak tingkap sket kat ujung sebelah kanan tu, tu bilik Mr TM. yg ada laptop, cawan dan tray 2 tingkat tu le meja aku!!


Aku tgh kesedihan. emosi agak tak menentu. mood pun sama camtu. kepala tgh berserabut. pikir macam2. hari Rabu minggu lepas. yang bertarikh 23 April... pagi2 lagi dah dpt berita tak baik. Mr TM panggil aku dgn Ms S meeting. rupa2 nye company aku ni nak tutup business. sakit hati aku. geram sgt2. bertekak jugak le sket aku bersama sama Ms S melawan Mr TM. ye lah... sbb apa nak end business? stupid reason tau, kalo korang nak tau!! takde org yg akan dtg (dari Japan) utk gantikan tpt Mr TM lepas Mr TM pencen dan balik Japan pada awal JUN nanti?!!reason lain, mmg management (japan side) ada problem!!! final decision kata Mr TM. tutup company.



tu yg masa tu aku dah mmg ada selsema dan demam.. terus makin teruk demam aku..batuk aku. esok nye (khamis)...down habis dan aku amik coti sbb demam. (aku tak pernah dpt MC, walau pun tgh demam teruk p jumpa doktor. agak nye muka aku ni ceria je nampak nye kot?! ekkeke.. MC pun sbb cuti bersalin aje!! aku jenis tak reti la nak mintak2 MC kat doktor tu. kalo tak dpt MC, aku apply aje le annual leave. abis cerita..).



semalam pulak, baru le Mr TM panggil staff bahagian production, naik atas utk meeting. so, dari rabu minggu lepas sampai semlm pagi...aku dgn Ms S kena simpan rahsia pasal bad news tu dari pengetahuan staff lain. sampai le Mr TM kasi tau sendiri dlm meeting pagi semlm. hari ni, secara rasmi nye aku dah fax surat, dan email kpd semua customer dan supplier. bg tau pasal penutupan company ni.



production akan still on sampai end MAY. production staff kena stay sampai end JUNE. aku dgn Ms S kena stay sampai end JULY. then....AUGUST aku dah patut ada keje baru. adoi!! kena cari keje lain loh... sabar je lah.



aku kena kuat utk hadapi semua ini. ni, dugaan besar jugak ni. insya-ALLAH rezqi sentiasa ada di mana mana, bila2 saja selagi kita rajin berusaha, yakin lillaahita'ala. tapi, hati aku mmg pilu je nih....



*sakit hati kat Mr TM pun ada. entah le... aku dan staff sini je yg tahu!

Labels: ,

11 Comments:

At Tue Apr 29, 06:22:00 PM, Blogger *∽ IZAN ∽* said...

Cik Noora,
Banyak2 bersabar. InsyaAllah rezeki ada dimana2 apatah lagi pekerja berdedikasi cam cik noora yg jarang2 MC nih...
Banyak2 la amek gambar buat kenang-kenganan yek. Anyway, jangan sedih2. Izan nak kasi bunga ni.. check it out yeh!!
norizane.fotopages.com

 
At Tue Apr 29, 10:42:00 PM, Blogger KakNi said...

Ini memang satu dugaan yang besar, saya harap umeboshi dapat bersabar dan berdoa dan bertawakal kepada Allah.

Saya sendiri pernah mengalami saat2 begini tapi bukan company tutup, cuma company buat retrenchment (bukan VSS - ni volunteer - yg saya kena tu bkn volunteer tp terpilih untuk di berhentikan tugas)

Setiap satu yang berlaku tu pasti ada hikmah nya...

 
At Wed Apr 30, 04:52:00 PM, Anonymous Anonymous said...

noora,
sabar banyak2 ye.. ada hikmahnya tu.. mana tau rezeki kat tpt lain lagi best ke.. insya-allah..

 
At Thu May 01, 08:34:00 PM, Blogger hanny said...

nora,
ada lagi 3 bulan nak cari kerja lain. ada masuk aleps yahoogroups tak?..kadang-kadang sempai ada bagi iklan kerja kosong kat situ so try lah mintak. Insyallah dipermudahkan segala urusan. Sabar ya...:)

 
At Mon May 05, 09:16:00 AM, Blogger umeboshi said...

izan,
terima kasih. utk bunga tu pun terima kasih eh.. tu la, mmg kena sabar byk2 ni.

k.ahni,
terima kasih ek. ye lah, setiap satu yg berlaku, insya-ALLAH ada hikmah nya. rerupa nya k.ahni pun pernah alami perkara yg mirip macam ni ek.

wawa,
syukran. betul tu. doa2 kan moga sentiasa terbuka luas rezqi utk umeboshi dan kwn2 semua. pasti ada hikmah di sebalik dugaan semua ni..

k.hanny,
arigatou ne. kiter tak masuk pun link aleps tuh. tak terpilih?! ehhe. anyway, k.ija kata..try register dgn JAC. tu la, kore kara ada 3 bln utk try cari keje baru. moga mudah semua urusan. doa2 kan la ek.

 
At Mon May 05, 10:19:00 AM, Blogger Maisya said...

sabarlah, mungkin kerja yg akan dtg ni lebih baik dari yg ni...hubby akak dulu dpt kerja thru JAC jugak. Try le daftar.

 
At Mon May 05, 02:29:00 PM, Blogger Sinaran Xxx! said...

Noora..sabar k..InsyaAllah ada hikmahnya..

 
At Wed May 07, 03:28:00 PM, Anonymous Anonymous said...

compensate takkan tak dpt...anyway...insyaallah ada rezei lain lepas ni...akiramenaide...

 
At Wed May 07, 03:45:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.maisya,
arigatou. doa2kan lah ek.

sinaran xxx,
syukran. yes, moga begitu lah hendaknye. ada hikmah atas semua nye.

nash,
arigatou! compensate..tentu lah ada. tokorode, TQ ek atas kunjungan nash ke sini. jap lagi kiter p jenguk umah 'nash'.

 
At Thu May 08, 03:14:00 PM, Blogger rudy bluehikari said...

noora,
masa kita dlm usrah dulu, ada tak naqibah bagitau... Ketentuan hidup ni semua sudah tertulis di loh mahfuz. Malah, bab rezeki kitapun DIA yang bagi. Jadi, LA TAHZAN (jgnlah bersedih) kerana aku percaya sgt2 Allah akan limpahkan rezeki yg lebih lagi selepas ini. Gambare yo. Tuhankan ada? Kita usaha cari kerja.

 
At Thu May 08, 04:11:00 PM, Blogger umeboshi said...

rudy,
arigatou. betul lah kan...kita ni mesti harus percaya kpd ketentuanNYA. semua nye DIA yg tentukan. kita sebagai hamba mesti kena usaha dan tawakkal. yes, aku kena tabah. kena kuat. ganbaru zo!!!

 

Post a Comment

<< Home