Thursday, March 27, 2008

Ke Kulim, Kedah



Agak terlewat, tapi...aku nak ucapkan juga SALAM MAULIDURRASUL buat semua muslim. amik masa kejap, mari kita sama2 bersolawat ke atas Nabi...

alhamdulillah.
ok, aku nak cerita pasal coti aku yg 4 hari pada minggu lepas. aku bercoti sejak khamis 20/3/2008 sampai ahad 23/3/2008. hari Khamis tu...tak ke mana. aku dan anak2 dok umah aje. dari pagi..aku& ABANG tungkus lumus kemas2 umah, cuci kain baju sambil layan anak2 dan nonton tv. agak tgh hari lepas zuhor gitu, ABANG p bawak kereta wira utk service. maklum le, esok hari nye (jumaat) kitorg nak p travel jauh. ke kulim sbb ada majlis kenduri kawin member kitorg; Buih aka Asrulnizam.

Jumaat, 21/3/2008.
janji dgn satu lagi family (cici aka shahasnur) utk bertolak konvoi sama2. dlm kol 10 setgh...diorg sampai umah aku dari seremban. mkn2 mihun grg yg aku masak utk breakfast pagi tu. lepas siap segala, kami bertolak sama2 dlm kol 11am. kat highway Guthrie.. tiba2 temperature kereta wira tu naik tinggi. terus kitorg berenti kat tepi jln tu. time tu keluar asap (wap) dah dari bonet depan tu. bila ABANG dan cici check, ada belt putus rerupa nye. tak bleh jadi ni. wira tu tak bleh jln la dah. bahaya. terus tepon insurans company mintak toe kereta wira tu. cici sekeluarga sanggup hantar aku & anak2 ke rumah sementara ABANG tunggu kereta utk ditarik. dah la time tu tgh hari..panas terik. kesian ABANG. aku & anak2 serta cici sekeluarga lepak kat rumah aku dulu. dlm kol 2 setgh ptg, lepas cici balik solat dari masjid, ABANG tepon kata dia dah kat workshop yg dekat2 dgn umah tu. cici p amik ABANG. lepas kami mkn ala kadar..ABANG dan cici p check kereta kancil biru kitorg tu..siap2 dan bertolak ke Kulim semula hampir kol 4pm. aku sekeluarga naik kancil.. harap2 selamat semua nye. alhamdulillah sampai kat Hotel Seri Malaysia Kulim dlm kol 10 setgh. Iman excited sgt sbb dah beberapa kali dia berangan nak tido hotel. mlm tu, aku dan Afiq Khair dah terlena dulu.. Iman masih main2 lagi.

Sabtu, 22/3/2008.
lepas sarapan kat hotel, kitorg p ziarah k.mayzatt kat Taman Rambai,Kulim. belakang stadium taman keladi. Iman lak seronok dpt sekotak biskut choco with royal icing. k.mayzatt kasi sempena b'day Iman yg ke4 pada 23/3/2008. kebetulan sama b'day dgn k.mayzatt... terima kasih k.mayzatt atas present tu dan juga atas ingatan akak tu. iman suka sgt2 dgn choco tuh!! sedap dan sgt comel biskut nye. ehehhe.. lepas tu, kitorg p umah k.aiza lak kat lunas. k.aiza ni aku nyer sempai (senior) masa kat yamaguchi-dai. dia baru je lepas bersalin baby ke4. nampak sihat dan ceria je k.aiza. seronok dpt jumpa k.mayzatt dan k.aiza. tapi tak sempat nak borak pjg sbb mengejar masa. ehehe...insya-ALLAH, kalo pjg umur...kita jumpa lagi. lepas tu, baru le bertolak p umah Buih. just follow husband k.aiza (abang badrul hisyam) sbb dia pun nak ke sana. kat sana..jumpa le ramai kwn2 , sempai2. tapi, aku mmg tak dpt nak borak pjg dgn semua sbb time tu Iman pun bad mood, Afiq Khair pun dok meragam sbb ngantuk dan lapar kot. so, aku byk lepak kat dlm umah je.. yg aku perasan, ada zali& pakcik serta anak2, aza &mat serta afif, sempai jali(x-yamadai), dan selebih nye ramai geng2 Toyohashi. time nak balik tu baru le k.mayzatt dan family sampai situ. so, aku sekeluarga dgn cici sekeluarga keluar dari kulim dlm kol 4.45pm... berhenti solat, mkn2 kat tapah. lepas tu terus balik ke shah alam. alhamdulillah , kol 11 mlm lebih gitu aku sampai umah. anak2 dah tertidur kepenatan.

Ahad, 23/3/2008.
hari ni b'day Iman. tapi aku & ABANG mmg belum plan apa2 pun utk sambut b'day Iman ni.

dlm kol 8am..bertolak keluar umah menuju Institut Integrasi Malaysia kat Jln Duta,KL. company ABANG buat family day. utk parents, ada sessi ceramah. anak2 pulak ada game kat dewan ground floor tu. tapi Iman tanak ditinggalkan bersendirian kat situ. at last, aku dgn Afiq Khair pun lepak sama2 kat tempat kanak2 tu. tapi, Iman tanak jugak join anak2 lain bermain. dia main sendiri kat belakang. dah lama sket, baru le dia main dgn anak2 lain yg tak join games. lepas lunch segala...dlm kol 2pm baru kami bertolak balik umah. aduih..rasa letih sgt. ptg tu masing2 tido aje le. ingat nak p jenguk parents turin kat umah turin sbb tgh hari tu diorg ada buat majlis doa selamat sbb parents turin nak p umrah. tapi, sbb keletihan yg amat...langsung aku tak terpergi pun umah turin. ehehhe.. insya-ALLAH ujung minggu depan kami p ziarah ke rumah turin sebelum diorg p ke Makkah. ahad mlm tu, utk dinner...just mkn kat restoran dpn rumah je le. aku pun dah malas nak masak2...

*utk tengok gambar kenduri buih (dan ada gak la gambar2 lain..), sila le jenguk ke website aku yg lagi satu tu...

Labels:

3 Comments:

At Fri Mar 28, 10:10:00 AM, Blogger Maisya said...

alhamdulillah sampai jugak ke kulim ni ye...

 
At Fri Mar 28, 12:06:00 PM, Blogger hanny said...

kak aiza anak dah 4 ker?...lama tak dengar cerita dia...dia kerja kat mana sekarang nih?..

 
At Fri Mar 28, 12:22:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.maisya,
alhamdulillah. selamat pegi dan balik. yg teruja tu, dpt jumpa k.maisya dan anak2 tuh :D

k.hanny,
a ah, anak k.aiza tu dah masuk 4. tapi, ni k.aiza zainudin..yg kg nye kat alor setar... sama batch dgn k.aizah abas yg org johor tu, yg dari hiro-dai dan sambung master kat yama-dai. k.aiza zainudin tu sekang ni jadi sensei maths kat sekolah rendah kat area kulim. k.aizah abas tu jadi sensei nihongo kat uniten shah alam kalo tak silap. k.hanny kenal dua-dua k.aiza/k.aizah ?

 

Post a Comment

<< Home