Wednesday, April 16, 2008

Musim Demam

Hari ni, tak senang aku nak pegi kerja.

Iman, sejak ptg Sabtu hari tu dah kena demam, selsema dan batuk2. Afiq Khair pun masa tu kena selsema jugak. hari Ahad, Iman masih demam lagi. Tapi, Isnin pagi tu, demam dah kurang dan Iman nampak sihat..maka nye hari Isnin tu Iman pegi jugak ke sekolah. Ptg Isnin tu, masa ambik Afiq Khair dari neseri..badan dia dah rasa agak panas. tapi, Afiq Khair masih bergagah, main2 jugak. alhamdulillah Iman dah ok. tinggal batuk2 dan selsema. tapi, mlm nye Iman ikut jugak ABANG ke klinik. ambik ubat. ABANG pun kena selsema.

semalam ptg, masa amik anak2 kat neseri..Afiq Khair demam lagi. nampak lemah je dia. tak mau main2 macam selalu. asyik nak menyusu dgn aku aje. pantang kita angkat punggung tinggalkan kejap dia sendiri, mula lah Afiq Khair nangis melalak. sepjg mlm aku dok lapai kepala dan badan nye dgn kain tuala yg lembap utk turunkan panas badan nye. pagi tadi, alhamdulillah..panas badan dah turun dari 39 darjah C kpd 36.5 darjah C. aku ingat, kalo demam tak surut, aku amik cuti je lah utk jaga Afiq Khair kat rumah. tapi, demam pun dah kurang dan aku pun dok ingat keje opis yg berlambak...maka pagi tadi aku letak jugak le anak2 kat neseri.

masa hantar Afiq Khair ke neseri, borak2 le dgn Ila (salah sorang baby sitter kat neseri tu). kata nye semlm, Afiq Khair berak2. aku pun teringat gak la, mlm tadi masa tukarkan pampers, ada gak le najis sket kat situ. pastu tgh2 mlm dlm kol 3-4am, Afiq Khair berak. pagi tadi pun berak jugak. macam cirit birit gituk. risau gak aku . tapi, aku pegi jugak keje. dan, rasa2 nye nak amik cuti le ptg nanti. half day gituk. tapi, bos belum sign lagi form cuti aku tu... :(

doa2kan le, moga anak2 aku ni sihat cepat, ceria macam selalu. amin!

*aku pun tgh sakit tekak ni. perit je rasa nye. pagi tadi sambar ubat sakit tekak ABANG sket.

Labels: ,

5 Comments:

At Thu Apr 17, 05:08:00 PM, Blogger hanny said...

moga cepat sembuh semuanya ya...

 
At Fri Apr 18, 01:30:00 PM, Blogger Name: Kitty said...

salam. moga dah sembuh hendaknya cik ume sefamily. kesiannye kalo tgk anak2 ni tak sihat.

 
At Mon Apr 21, 09:38:00 AM, Blogger pB said...

salam

memang musim demam sekarang ni
cuaca tak menentu

tersilap makan pun boleh buat budak budak demam ....


sensitif sungguh budak budak sekarang nie ....

 
At Fri Apr 25, 11:14:00 AM, Blogger Kak Lady said...

Salam Ume...alahai siannya afiq...moga dia cepat sembuh...

Sekarang mmg musim demam...yg kesian bebudak kalau demam...tgk muka pun tak ceria...

 
At Mon Apr 28, 02:38:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.hanny,
terima kasih k.hanny..

kitty,
salam kembali. terima kasih. betul, kesian kalo tgk anak2 sakit nih.

k.pb,
salam kembali. ye lah, cuaca yg tak menentu ni..kesihatan kita pun jadi tak menentu. byk2 sabar je lah.

k.lady,
salam kembali. terima kasih ye. harap2 kami/kita semua sentiasa sihat . mmg kesian kalo budak2 ni kena sakit. nak buat keje pun hati tak tenang nih.

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home