Tuesday, March 13, 2007

Weekend lagi

10/03/2007, Sabtu
sepatutnye ABANG ada training hari ni. tapi, tak jadi. then, pagi ni kami pun boleh la memenuhi jemputan kenduri umah cik Timi& cik Jin (paman nye ABANG. Dulu2, kan famous citer filem lakonan Jins Shamsudin. Arwah atok pun mungkin minat dgn Jins Shamsudin. sbb tu arwah atok boh nama anak nye yg ini, Jins Azman). Kenduri doa selamat sempena 2 anak bujang nye nak bersunat on Monday, 12/03/2007 ni. ni kan dah mula musim coti sekolah.

majlis kenduri dimulai dgn marhaban, khatam al-quran dan tahlil. kemudian mkn2. lauk2 masakan kg. ada ulam2, ikan masak sambal, ayam masak kari, sambal belacan, ikan kering+nanas masak lemak.then, ada lah desert, buah2 nye. alhamdulillah. aku mkn sikit aje sekadar merasa. sbb perut masih kenyang gara2 sarapan nasi goreng dan kopok ikan kat umah pagi tu. lagi pun, aku tgh kimochi waruii. (rasa tak sihat.) sekang ni, bila masuk kol 10 pagi je.. mula la tekak rasa loya, kepala pun pening2 gitu. sampai la ke mlm macam tu. teruk sungguh ni.

Iman syok sungguh. dpt jumpa sepupu2 nye. main lawan2 macam ultraman vs raksasa tu. ish ish. dari sana, terus aje kitorg ke umah Imah (adik ABANG). ramai2 kumpul kat sana. budak2 kecik, seramai 4 org (campur Iman jadi 5 org), semua nye naik keta dgn aku&ABANG. udah la masa tu naik kancil jek. penuh la keta tu. meriah sungguh, dgn masing2 yg tak reti dok diam. masing2 nak bercakap dan nyanyi2. wohohoho. kat umah Imah actually, ada majlis b'day utk Pana. hebat tu. siap anto kad jemputan utk majlis b'day Pana ni. by Pana creation la. Sent by post lak tu. kad nye pun lawo dan betul2 creative. hehhe.. kat sana, menu utama is mee rebus. mak ABANG yg tolong masak. ada kek banana-chocolate. oishikatta. tapi, aku betul2 tak sihat. perut sakit, mungkin dah masuk angin. so, ptg tu, aku baring2 aje kat umah Imah. Iman lak, lepas asar gitu, dah ke taman permainan dgn sepupu2 nye. Aida tolong jaga semua anak2 tu.

Ingat nak balik after asar. tapi, Iman lepas naik dari taman mainan, terus tertidur keletihan. at last, siap dinner gak la kami kat umah Imah tu. diorg order pizza domino. 1st time aku mkn pizza domino. ok la. tak rasa begitu muak macam pizza hut tu. Iman lak, dari ptg tido...sampai nak balik mlm tu pun, tanak bangun. kitorg kacau2, gerakkan dia, langsung tanak bangun. penat sgt ke?! balik ke umah mlm tu, dlm keta..Iman bantai minum susu dan terus tido lagi...sampai la ke esok pagi nye...lama sungguh Iman tido.

11/03/2007,Ahad.
Hari ni lepak umah aje. masak pun simple2 aje. Ptg lepas asar gitu, member kitorg, Turin sekeluarga dtg bertandang ke umah. saja borak2. lepas tu ABANG dan Iman ke taman mainan. ABANG kata, bersemangat sungguh Iman main kat sana. join dgn anak2 Turin le. balik dari taman, Iman nampak cam lemah je. dia kata sakit perut. dah mula batuk2 dan selsema la pulak.

Mlm ni, kitorg plan nak p mkn kat sushi king kat Tesco Puchong sana. lepas solat maghrib, Iman tertido la pulak. tapi kejap je. bila bangun tu, Iman batuk2 dan muntah2 lak. lepas settle cuci2 semua tu, kitorg keluar gak la. Iman mkn sushi-tuna mayo jek. tu pun tak abis seketul. pastu dia sibuk ajak balik. nampak betul2 tak sihat. tapi, Iman sungguh2 seronok tengok sushi tu begerak kat rail nye.. (kaiten zushi gituk). ABANG mkn ebi-ten-don. aku mkn saba yaki-soba.

lepas mkn, p shopping sikit kat tesco. kejap je pun sbb Iman dah merengek rengek. tapi, lepas bayo semua tu kat kaunter, Iman ajak p main kat play-ground la pulak. ok la. pegi layan kat sana gak la. Iman sibuk nak naik car yg bila masukkan coins dia gerak2 dan ada muzik tu. ish ish. aku tak suka biasakan Iman naik benda2 gitu. mau jadik ketagih. tapi dia sibuk2 bila nampak org lain yg naik boleh gerak2, nape lak dia punya tak gerak. then, Iman tau yg kita kena boh coins utk kasi best camtu. ish ish....ABANG pun boh la singgit. muka Iman pun puas hati. takmo benti tu. tapi....bila muzik stop, terus aje ABANG cepung Iman dan kami blah balik!!

++++
semlm, balik dari school batuk Iman makin teruk. sampai umah je...muntah2 beberapa kali gitu kat depan tv, kat depan toilet. abis sana sini aku kena cuci. lepas tu, kasik Iman mkn madu sesudu teh. bila aku nak solat maghrib, aku kasik Iman minum susu. Selesai solat, aku toleh belakang, Iman dah terlena. aku biarkan la dulu dia tido. tapi, tak lama tu Iman terjaga dan batuk2 lagi. terus muntah2 lagi. aduss....sakit pinggang gak aku dok cuci lantai, tu semua. then, biasa la aku... bila Iman muntah2 tu, sambil aku cuci2 semua tu...aku pun ter'uwekk uwekk' gak. ish ish... ABANG balik lambat. tu yg aku kena settle semua tu sendiri. lepas nye, macam nak pengsan pun ada. huhuhuhu...

aku sms ABANG mintak belikan ubat batuk utk Iman. tapi, lepas muntah2 gitu, batuk Iman dah reda. mungkin kahak2 semua keluar masa muntah2 tu kan... ok la tu. lepas tu, Iman mintak mkn roti bakar sapu dgn garlic planta. minum air panas suam aje. lapar la tu. semua isi perut dah kuar!! kesian Iman..

Labels: , ,

4 Comments:

At Tue Mar 13, 06:46:00 PM, Blogger hanny said...

selalunya budak batuk2 pastu muntah baguslah muntah dia keluar... anak akak dua2 kalau batuk teruk mesti muntah lepas tuh..akak tak bagi susu sebab nanti muntah lagik..bagi minum air sikit jer pastu kasik tidur...kat jepun nih doktor selalu bagi ubat tampal kat dada untuk bagi saluran apa yek lebar sket..taklah batuk kuat sangat...

 
At Tue Mar 13, 09:40:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

Betul, masa pregnant nie, tang uwek-uwek tu yang paling tak sabar.

 
At Tue Mar 13, 09:58:00 PM, Anonymous Anonymous said...

noora p gak mkn sushi yek.. ii na. len kali plan sesama ekk.
btw, kesian kat iman hope tak melarat lah. sihat2 selalu hendaknya.

 
At Wed Mar 14, 11:02:00 AM, Blogger umeboshi said...

K.Hanny, Iman ni..asal saja batuk teruk ke, nangis beria ke..mesti muntah2.woh, lepas nye tu better kasi minum air suam2 je la dulu kan. kat nihon ada ek ubat camtu, yg tampal2 kat dada tu, kasi lega pernafasan.

K.Lela, mmg betul. tang 'uwekk uwekk' ni le yg betul2 buat rasa lemah aje.sabo je le..

Wah, itu la. sbb dari pagi kita dah sebut2 pasal plan nak mkn japanese food kan...tu yg 1 hari tu rasa tak bleh tahan. mlm tu gak ajak ABANG p mkn...sushi king pun ok la.ehehhe..len kali kita p sesama ek. Iman, semlm dah nampak OK.batuk pun kurang dah. syukur!

 

Post a Comment

<< Home