Wednesday, March 07, 2007

Cikpuan Ume pun kena?!!

Allalala... Tini yo! tag kat akak ek? takpe takpe....arigatou la ne. tu tanda nye cik ume ni diingati juga oleh tini. so...ni list 6 weird things cikpuan ume ne:-

1. tido tak suka pakai bantal. sbb slalu nye bila bgn nanti, leher jadi sakit. tapi, sejak iman lahir, aku kekadang tido gak guna bantal sbb masa tu mudah nak susukan iman.

2. mkn, mesti cari kicap. mkn buah tembikai ke, limau ke, apple ke pun...suka cicah kicap.sekang ni je sbb dah ada kesedaran utk jaga kesihatan, (cehwah...dulu tak sedar ke ek..) aku kurangkan mkn kicap!

3. kalo tengok tv/baca novel citer seram atau penyiasatan ke...slalu terbawa bawa sampai tido.siap mimpi2 lagi tu...kalo di alam nyata pun, sampai berhari hari juga dok terpikir-pikir dan terbayang bayang jugak citer tu. lagi la kalo drama yg bersambung sambung tu. yg tak tau ending nye lagi. bikin geram. mmg sesak pemikiran!

4. kalo ada brg hilang, atau ada sesuatu perkara yg dah lama terjadi dan tetiba teringat balik tapi ada certain part aku terlupa details kejadian, atau aku terlupa nama2 tempat ke... slalu aku akan jadi cam sasau, jadi tak keruan hidup sbb nak mengingatkan semua tu balik. selagi tak dpt ingat, mmg tak senang je aku.

5.kalo amik mknan, aku akan pastikan yg aku boleh abiskan semua yg ada dlm pinggan aku tu. pantang betul kalo tak abis. so, kalo rasa2 tak larat, better amik sikit je ke dulu. kalo betul2 tak larat, terpaksa aku mintak ABANG tolong settle kan. ekkeke...aku nak pinggan aku bersih, licin.

6. kalo aku yg drive keta, aku kurang gemar beborak borak, dan aku juga lebih suka keadaan yg senyap sepi. radio pun aku kurang gemar 'on'. kurang gemar ni, tak la bermaksud aku langsung tak buat. cuma.....jarang2 je le.

ok tak? cukup le tu. 6 je kan? ehhehe.. ni, cikpuan ume nak tag kwn2 dan kenalan2 la pulak. harap2 diorg tak marah. hanya sekadar utk mengeratkan lagi silaturrahim ok. lagi, utk memenuhi syarat game ni...

1. kak pB
2. tima
3. ujen
4. izan
5. zali
6. kak sri

Rules: People who are tagged should write a blog post of 6 weird things about them as well as state this rule clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. Don't forget to leave a comment that says 'you are tagged' in their comments and tell them to read your blog.

Labels:

2 Comments:

At Wed Mar 07, 02:32:00 PM, Blogger Love Sweet Recipes said...

yang nombor 6 tu, mungkin nak sepenuh konsentrasi terhadap pemanduan. tu pasal la kot ciknoora..

 
At Fri Mar 09, 03:20:00 PM, Blogger umeboshi said...

ye la tu hada. mmg kena concentrate habis...ehheheh..

 

Post a Comment

<< Home