Thursday, February 22, 2007

Chinese New Year

Due to Chinese New Year, kaisha(company) aku coti 17/2/2007 sampai semlm....21hb. Aku, ABANG dan Iman balik kg!! yeah! sepjg coti...gilir le kitorg dok lepak kat kg. sabtu dan ahad tu, dok kat kg ABANG. semua adik beradik ABANG balik berkumpul kat kg. sempat lah kami buat BBQ hari sabtu mlm tu. bab perap2 utk bhn2 BBQ ni...depa slalu mintak aku dgn ABANG in-charge nyer.. pasal belanja semua tu, Peah (adik ABANG) yg belanja. maklum le...member murah rezeqi sungguh. side income saja sudah ribu riban. alhamdulillah. moga dimurahkan lagi rezeqi nye kan.

AHAD mlm tu..bertolak balik ke kg aku pulak....pagi selasa kitorg balik ke shah alam semula sbb rabu, ABANG dah kena masuk keje semula. kat kg aku....semua adik2 ada kecuali DikYah (anak kedua mak ) dan Misa (anak ke-5 mak ). DikYah ada kursus kat Cherating, Misa lak tgh busy praktikal kat Melaka.

both kampung...kat kg aku, kat kg ABANG....macam sambutan hari raya puasa la jugak. sbb ramai pakcik makcik, sepupu sepapat dan sedara mara dtg. maklum le...kebetulan coti pjg, memasing amik kesempatan balik kg. riuh..meriah yg amat. especially kat kg ABANG, kitorg pun bermasak masak sakan la jugak. ada nasi impit, kari ayam, pecal, nasi lemak...etc. aku paling suka dgn pecal yg mak ABANG buat. kuah dia enak betul. mmg betul2 sedapppp! lagi la dia boh kencur (cekur...).

nak citer pasal perjalanan balik kg kitorg tu. sabtu on d'way balik ke kg...punya lah jem antara kuala selangor dgn tg karang tu. selalu nye setgh jam je dari K.s'gor ke tg karang...tapi hari tu amik sampai 2 jam. rerupa nye banjir kat area Jln batu 7 tg karang tu. aisey...patut la jem teruk. bertolak dari shah alam around 9.45am....sampai kg ABANG kat sabak bernam around 3pm!! selalu nye, jarak perjalanan dari shah alam ke sbk bernam cuma 2 jam setgh gitu jek..panas jek punggung berlama lama dlm keta. walaupun kat luar mmg hujan sejak dari kapar sampai la ke kg...

anyway. aku enjoy dgn coti aku kat kg ni. aku rasa...Iman pun suka lepak dgn sepupu2 dan pakcik makcik dia kat kg tu. paling Iman syok...mungkin sbb dia dpt layan cartoon dari pagi sampai mlm. maklum le kat kg ada astro. tengok channel cartoon je le. kitorg 'org tua2' ni...kalah dgn budak2 kecik tu. depa semua merengek nak channel cartoon memanjang. rimas betul. nak tanak....biar je le depa layan tv. kitorg...layan boraks! (umah aku kat shah alam ni takde astro...)

hari ni...pegi keje dgn jln yg agak lengang. ramai org masih bercoti sampai ahad ni la kot. tempat parking kat depan opis aku ni pun byk kosong.memasing masih layan coti. termasuklah bos aku... Mr TM.

**lately, kesihatan aku tak begitu bagus.

Labels: ,

4 Comments:

At Fri Feb 23, 03:15:00 PM, Anonymous Anonymous said...

sy pun balik kg nun di kota bharu. semua berkumpul. bukan main suka hiro kun. kesihatan tak berapa ok ke? moga2 cepat sembuh. amin!

 
At Fri Feb 23, 04:07:00 PM, Blogger umeboshi said...

tu la kan. sekali sekala dpt kumpul reramai, mmg happy. yeh, insya-ALLAH moga kitorg sihat2 selalu. TQ ne.otagaisama!

 
At Fri Feb 23, 05:01:00 PM, Blogger Watima said...

Balik kampung memang best...saikin asyik homesick je la..

 
At Sat Feb 24, 11:05:00 AM, Blogger umeboshi said...

ye, cik mot. mmg best balik kg!! :D

 

Post a Comment

<< Home