Tuesday, February 06, 2007

Oshin


Aku kan...dah lama mmg teringin sgt nak tengok balik citer Oshin. ala...citer jepun yg dah lama tu. dulu2...masa aku sekolah rendah...darjah 3,4 gitu kot, pernah ditayangkan citer Oshin ni kat TV. dah lama tuh. aku pun tak ingat sgt jln citer nye. ntah kenapa, aku rindu sgt nak tengok balik citer Oshin ni. dan selalu berharap agar bila2, akan ada lah ulangan nye kat tv kita nih. dan sekarang ni... impian ku jadik kenyataan! setiap isnin-rabu, 10pm^10.30pm, TV9, ada ditayangkan citer Oshin ni. Suka betul aku.

Aku tak sangka la pulak, Iman pun suka citer Oshin ni. "mama, Oshin..Oshin.." kekkeke... masa mula2 kami mengikuti tayangan citer ni kat TV, bila citer dah abis, Iman dok nangis2 nak tengok Oshin lagi. mungkin dia tak caya kot, yg citer nye dah abis. ye lah, selalu nye setiap kali rancangan atau citer kat tv ni, utk permulaan dan penghabisan citer, mesti ada lagu/muzik ke kan... tapi, Oshin ni, mula dan abis citer nye...takde lagu. tup tup , kuar list nama2 pelakon ke etc tu je. senyap je. tapi sekang ni, sbb dah selalu tengok...Iman pun dah paham bila citer tu mula, bila citer dah abis.

Lagi....dulu2, citer Jepun yg pernah aku follow betul2 citer nye kat tv... citer Rin Hane Koma (ditayangkan kat tv, mlm2 dlm kol 9 setgh gitu..), citer Ms Komet (pasal gadis sakti... ditayangkan waktu senja.), Moroe Attack (citer pasal volley ball. masa tu aku form 1, dok kat asrama. so, tetiap pagi sebelum masuk kelas, kat padang perhimpunan aku&kwn2 akan berkumpul dekat sorang member yg tak dok asrama. nama dia hanizatul hamsinar. dia akan ceritakan apa yg berlaku dgn siri ptg semlm nye tu. mmg syok!), lagi...citer pasal gadis stewardess (Chiaki dan cikgu Hiroshi... siap sepupu2 pompuan aku dok potong rambut ala2 chiaki jugak). dan dari dulu sampai sekang, citer Doraemon la yg tak sudah2 ditayangkan kat tv ni. sejak aku sekolah rendah. sampai sekarang...tapi, doraemon ni...kartun la.

Labels:

2 Comments:

At Fri Feb 23, 03:51:00 PM, Blogger maisya said...

natsukashii naa...akak tengok semua cerita-cerita tu...oshin tu masa kat nihon dia ada buat ulang tayang kat NHK, tengok tapi tak berapa seronok plak sebab dia guna dialek hokkaido yg agak pekat...kureng paham jadiknya...ha..ha..tengok yg BM lagik syok!

 
At Fri Feb 23, 04:04:00 PM, Blogger umeboshi said...

natsukashiiii kan?! woh...kat nihon pun dedulu ada ulang tayang nye ek? tak tau pun. mungkin kiter belum jejak kaki ke sana.atau pun masa kiter dah balik mesia. tingin gak nak dgr oshin dgn hokkaido-ben nye tu. tapi, yg kat mesia, dlm BM ni pun...mmg kawaii je dgr..

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home