Friday, January 12, 2007

Akhirnye..nak dinner?!

hai...takde keje ke aku ni hari ni? hehehe... seronok up-date blog. maklum le, aku ni susah lah nak log in masuk blogger. ntah apa masalahnye. dah masukkan username, dah masukkan password..then click sign in. pastu page tu kata "click here to continue". tapi bila click..langsung takde apa2. mendokusai gak .

tu citer lain. yg aku nak citer ni ialah pasal ms s yg ada kat opis aku ni. hari tu masa mr TM kata nak buat dinner, tanya dia (ms s)..ms s kata ok. no problem. tapi lepas tu, kat belakang mr TM, dia bising kata kat aku, tanak lah. better duit utk dinner tu, bahagi2 je kat staff lama. boleh tambah duit bonus. ish...apesal tak cakap terus terang kat mr TM? sibuk2 pulak dia pengaruhi staff2 lain.."korang nak dinner ke, nak duit?". macam lah confirm sgt, yg kitorg ni bleh dpt duit tu. nak ke mr TM kasi? bagi aku, better buat dinner. mkn reramai. bukan nye senang bleh kumpul semua reramai.mkn sambil borak2 gitu. sethn sekali, ni je lah peluang nye. dinner kat memana hotel yg akan aku arrange kan nanti. feeling nye lain kan? dinner, dgn duit!! bila ms s dah cakap "nak dinner ke,nak duit"..mula la bebudak lain terpengaruh. memasing nak duit.ish!! mata duitan betul. aku yg masa tu nak buat reservation pun terus cancel! kalo idak mlm ni nak pegi dinner tu.

ms s lak...sejak tu,diam aje. takde pun dia pegi cakap kat mr TM yg dia ada better opinion. give money, better than dinner!! hampeh. yg staff lain dok la menunggu nunggu. takde kepastian. at last tadi, ms s kata kat aku, "better la buat dinner. i rasa mr TM takkan nak kasi duit tu kat kita. mesti dia nak enjoy mkn2 dgn kita reramai." hah?!! tak malu ke? tak malu ke? tak malu ke...?!! hari tu, beriya kata, dgn penuh confident, dia nak cakap dgn mr TM. duit mesti bleh dpt punya sbb semua org nak duit. now apa jadi? tak berani nak cakap kat mr TM kan? semua nak harapkan aku tolong cakap? no way!! aku sokong better ada dinner.tu masa tu la. sekang aku dah malas sgt2. takde perasaan pun nak buat reservation. malas dah nak survey nak mkn kat mana! apa kata korang? tapi,sure mr TM dok tunggu2...bila dinner kitorg tu. ish ish. patut ke aku kabo hal sebenar nye kat mr TM..yg membuatkan aku jadik tawar hati nak arrange dinner ni.

aduih. dah la dia kena 'puasa' sampai thaipusm kot. so...hanya vegetarian food jek bleh mkn. 1 masalah lagi. emmmm...

pengajaran nye..jgn la sombong dan bercakap besar. apa org nak kasi tu, terima je la kan, seada nye. contohnye..kalo org nak kasi hadiah. then, patut ke kita cakap, " saya takmo la hadiah ni. bleh kasi duit tak instead of this present?!!!" tak rasa malu ke ek. ahahhaa.. sabo je lah cikpuan ume.

Labels:

2 Comments:

At Mon Jan 15, 01:51:00 PM, Blogger ujen said...

mmg tak berapa nak ada kemaluan Ms S tu ye cik Ume..
Kalau aku...aku bagitau je...pastu tanya nak ke taknak Boss ko tu buat dinner nie lagi..
kalau nak ko arrange la...daripada boss kata ko yg malas nak buat...

 
At Mon Jan 15, 02:26:00 PM, Blogger umeboshi said...

ekekke..ms s tu mmg slalu ckp x srupa bikin! tq for your opinion,Jen.

 

Post a Comment

<< Home