Wednesday, January 03, 2007

Cita-cita si kecik Iman

Gambo ni, Iman diapit oleh 2 dara beradik. sepupu2 Iman (Min dgn Lia). Anak2 abg Jali(satu2 nye abg kandung ABANG) &Kak Akish.

Malam tadi sambil siap2 utk dinner, sempat jugak aku dan ABANG tengok berita kat TV3 tu. pasal anak2 kat negeri Kelantan,Terengganu sana dah mula sesi persekolahan baru. ABANG sempat cakap kat Iman, "nanti Iman dah besar, pegi sekolah macam abang2 dan kakak2 tu ek. Rajin2 pegi sekolah ek..". pastu aku dengar gakla Iman jawab "unnnn". (tanda jawapan nye kata OK).


Masa ngadap dinner.
ABANG: Iman besar nanti nak jadi apa?
Iman: (sengih2 je..)
ABANG: Iman besar nanti nak jadi apa?
Aku: jadi pilot kan..
ABANG: doktor ek..
Iman: bukan..bukan! jadi ultraman lah!
Aku & ABANG: hah?! (ketawa besar..)
Iman: jadi ultraman taro lah..

ish ish..anak mama ni. Dia selalu cakap nak jadi ultraman.


+++


Happy New year dan belated Selamat Hari Raya Qurban kpd semua! Semoga di thn baru ini semua nye yg baik2 saja utk kita semua.

Hari raya qurban kali ini, aku sambut di kampung ABANG. Bangun awal2 pagi, sbb nak join ABANG pegi solat raya kat masjid. Iman pun ikut sekali. Iman duduk dgn aku kat tempat solat bahagian perempuan. Baik2 aje Iman. duduk diam. Mula2 tu dia ikut jugak tunggang tunggek macam org ruku', sujud tuh. Pastu dia abis solat dulu dari pak imam. siap baca doa sensorang! Kekkeke.. masa khutbah raya, Iman dok mkn gula2 tak berhenti. bawak bekal dari umah. habis 5 biji gula2 time tu. bila dah abih gula2, sambung pulak dgn sebotol susu dutch lady perisa coklat nye!!

Labels:

4 Comments:

At Thu Jan 04, 10:47:00 PM, Blogger auntylela said...

datang tengok gambar Iman.

 
At Fri Jan 05, 02:05:00 PM, Blogger Rosecactus said...

Tingginyer cita-cita Iman... susah nak mencapai tu..hehe..

 
At Fri Jan 05, 10:42:00 PM, Blogger ambrynaa said...

muahahhahha.
tinggi betul cita2 iman.

 
At Mon Jan 08, 11:21:00 AM, Blogger umeboshi said...

K.Lela..sila sila tengok gambo Iman. hehee..

rosecactus, ambrynaa..itu la. tak sangka lak Iman bleh pikir gitu. kekee..

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home