Thursday, November 30, 2006

Kantoi!!



Sejak dari pagi lagi aku dok sangka hari ni adalah hari jumaat. Aku, kalo hari jumaat, feeling dia rasa lain jek. semangat bekerja tu mmg kuat. maklum lah, the next day is saturday and slalu nye saturday tu coti. even saturday tu kalo keje pun, takde lah rasa membebankan sgt. sbb most of customers, coti. then keje pun takde lah rasa busy gituk. so...kalo tiba hari jumaat, aku mmg suka hati. ni gara2 dlm kepala asyik dok berkira-kira nak coti aje le nih. pastu, jumaat ni, aku akan settle macam2 hal, aku akan prepare macam2 juga. tak lah bermakna kalo bukan hari jumaat, macam isnin-khamis tu, aku dok berfoya-foya je kat opis ni ek... hehhe... just, semangat tu je lain sikit la! So, hari ni, aku bernyanyi riang le.. tapi dlm hati saja.


Tup tup... sampai 1 masa ni, aku dok tgh discuss dgn boss, Mr TM. sekali tu, aku dok kata la.. " kyou ha Kinn youbi de, ashita Doyoubi...bla bla." (hari ni Jumaat dan esok Sabtu, bla bla..). Ish, time tu gak Mr TM angkat kepala dan tenung aku dgn muka yg pelik. "nani kangaeteru no? kyou ha mada mada Mokuyoubi dayo! Ashita Kinn youbi". (apa yg difikirkan ni? Hari ni masih Khamis dan esok Jumaat la..) Hah?!! terkejut aku. Time tu le baru aku tersedar. terperasan. macam bangun dari mimpi gituk!! Hari ni hari Khamis la sayang... Next statement ni yg aku tak tahan nih..."Mou, yasumi yasumi bakari wo kangaeteru no ka ne!!" (asyik dok pikir pasal coti coti je lah ni ek..) kata Mr TM. aisey!!! kantoi. Mr TM pun macam bleh baca je apa yg ada dlm pikiran aku ni. Mmg la....aku asyik dok pikir pasal coti aje. ahahhaa.. tak sabo2 nak coti. tah apa2 le. kan dah kantoiiiii...aduss... malu je la.


++citer lain.

ABANG, sejak hari tu kata kat aku yg kwn2 opis/kilang dia request mintak buatkan lagi kek mocha dgn cracker lapis tu, sebelum ABANG pegi keje kat tempat baru. Ni, gara2 depa tak puas mkn masa majlis jamuan raya hari tu le kot. So, kebetulan hari ni last day ABANG kat HESB tu, aku pun berkenan la nak buat kek dan prepare inti utk cracker lapis tu mlm tadi. so, ABANG boleh bawak dua2 menu tu hari ni.


Mlm tadi, ABANG balik keje lambat sikit sbb byk benda kena settle. Kat umah, tinggal aku dgn Iman yg kurang sihat tu. Iman tgh demam+batuk+selsema. Ingat, balik keje semlm aku terus nak mulakan projek masak2. Tapi, Iman merengek aje. mintak temankan dia tengok tv. tapi, aku temankan kejap aje, kemudian ajak Iman naik atas. Aku nak mandi & solat. Lepas solat, Iman nak mandi pulak. Lepas mandikan Iman, Iman macam tau2 je yg aku taknak pakaikan dia pampers. Dia sibuk merengek nak pampers...nak pampers. aku &ABANG dok train Iman utk tak pakai pampers sekang ni, bila kat umah. Tapi, even Iman nak jugak pampers, aku buat tak tau aje. Aku pakaikan gak Iman spender blue colour tu...takyah pampers. Merengek-rengek la Iman. Aku kasi cermin kat Iman. Aku pujuk2 Iman. " Iman tengok kat cermin ni, lawa la Iman pakai spender. Nampak hensem. Iman dah besar...no more pampers OK..." Iman mau mkn pujuk2 tu. dia tenung rupa dia berspender tu kat cermin sambil senyum2. Yess.. ok.


kol 8pm..aku mula sibuk2 kat dapur.nak masak nasi grg utk dinner, nak buat kek, nak buat inti utk cracker lapis. Tetiba, Iman sibuk2 angkut mainan dia yg ala2 Lego (rege nye RM5 je..beli kat kedai RM5) tu ke dapur. Sudah! Iman mula dok nyusun mainan tu kat lantai dapur. Kejap2 panggil2 aku soh tolong pasang2 utk jadi robot, tractor... kalo tak layan, ngamuk la dia. nangis2. Iman, kalo tak sihat..macam tu la dia. Nak perhatian lebih. ish... terganggu keje aku. kol 9pm..citer Mr Bean kat tv. so, Iman pun mula angkut mainan dia ke depan tv sambil baring minum susu, dia layan citer Mr Bean. Lega!!


Ish ish...idak lah! apa tak nye, kejap2 Iman lari2 ke dapur kata nak kencing la.. nak berak la. adus.. beberapa kali aku ulang masuk bilik air utk settle kan Iman. Akhirnye... kol 10pm baru le siap masak nasi grg, dan bleh mula kukus kek mocha tu! Lepas tu baru le mulakan projek masak inti utk cracker lapis...dan semua settle dlm kol 12. Iman pun dah terlena. Badan nye panas jugak...


Pagi ni bangun awal. Panas badan Iman dah kurang. Aku pun mulakan projek utk buat topping coklat utk kek mocha tu. kemudian membakar cracker lapis. Siap tu, aku packing2 utk ABANG bawak p keje. Nah...hari ni kitorg kuar umah terlewat sikit. hehhee...


Masa nak turun dari keta kat depan opis pagi tadi, ABANG kata "arigatou ne". Owh... mmg betul2 MAGIC WORD la "arigatou" tteiu kotoba ha. Segala lelah, segala rasa ngantuk yg aku rasa.. terus hilang. Tu yg agaknye aku terus bersangka yg hari ni adalah jumaat. nak cepat coti aje lor...ahhahahha...
Ok la...kyou mo ichi nichi motto ganbarou yo!


*ABANG, hari ni last day kat HESB tu. ganbatte ne. Buat sehabis baik!! Esok, dah mula episode baru, kat tempat baru, dgn suasana baru, bersama kwn2 baru... ganbaranakya ne.*
**Ops...gambar kat atas tu, takde kaitan pun dgn entry kali ni. Hanya utk cuci mata je. Tu, gambar masa ada pertandingan memancing utk staff kilang ABANG. Kat Bukit Lancong.**

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home