Saturday, December 02, 2006

Beraya 2






Selasa 21/11/2006 bersamaan 29 Syawal 1427H, adalah hari terakhir Syawal. Mlm tu amik kesempatan p beraya ke rumah Astrid.Hamboi, beraya sakan la konon. Sampai sebulan nak raikan raya nih. hehhe.. walhal, idakla hari2 pun pegi beraya. Rumah member 'depan hidung' jek.. tapi susah betul nak jejak kaki ke rumah dia. memacam halangan. chehwah.. dgn pelbagai alasan la konon.

Menu: mihun goreng, pecal(my favourite), nugget, ayam goreng, buah oren sunkist dan kuih /kerepek raya. Semua sedap2. Kenyang betul aku pulun rasa semua nye. semua jenis kuih raya /kerepek yg ada pun aku rasa. hehhe..Gochisousama deshita.Time ni, dah 2 hari ABANG nyer keadaan dlm perut tu tak betul.Sakit perut dan nak 'membuang' aje keje nye. Cian ABANG... But now, dah ok. Alhamdulillah..
Thank you kat Astrid for the nice food. ehhehe...kekenyangan eden.

Labels:

8 Comments:

At Mon Dec 04, 12:29:00 PM, Blogger auntylela said...

salam ume-chan,
yang baju bunga biru tu ume ke?
belum kenal rupa ume la.
Lagi satu, klela ada berbotol-botol rojak petis, camana nak makan benda nie ye?
Boleh ke gunakan pecal?
Pecal tu apa pulak?
Klela nak habiskan petis ini, tolong kasikan menu ye, ume.

 
At Tue Dec 05, 09:36:00 AM, Blogger umeboshi said...

salam utk K.Lela. Ye, yg pakai baju bunga biru tu le Ume. Woh, sos petis tu, selalu nye org mkn dgn buah2. seperti mango,guava, limau, apple, belimbing, kedondong, timun, sengkuang etc.kira, utk sos rojak buah gitu. lain2 menu, belum pernah coba. Pecal ni, sayur2 dicelur seperti kangkung,pucuk ubi,kobis,tauge, tauhu, kemudian ada sengkuang,timun,nasi impit/bihun yg dimakan dgn kuah kacang. sedapnye...

 
At Wed Dec 06, 01:54:00 PM, Anonymous HE said...

wah nampak sedap je makan..isk isk.. sempat posing tgk kamera ke tu? Oishine?

 
At Wed Dec 06, 02:29:00 PM, Blogger umeboshi said...

he..mmg sedap!! sesedap mana pun mkn, posing tetap posing!! hehe. oishikatta!

 
At Wed Dec 06, 10:21:00 PM, Blogger sri said...

Salam kenal;
Wah Halela pun ada di sini. Eh, sakannya makan. Ya akak pun suka pecal. Kuahnya lebih sedap jika dikisar sekali dengan kecur. Memang menyelerakan ;-)

 
At Fri Dec 08, 10:13:00 AM, Blogger umeboshi said...

salam kak Sri.
sedap kan, pecal.. ye lah, kuah kacang tu kalo ada bubuh kencur, mmg menyelerakan:D

 
At Mon Dec 11, 04:37:00 PM, Blogger auntylela said...

Tak habis-habis berbual tentang makanan, anak dara dua orang nie!

 
At Tue Dec 12, 08:51:00 AM, Blogger umeboshi said...

K.Lela..."anak dara"?! ahhahaa.. terasa muda remaja gituk.

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home