Monday, November 27, 2006

Susu, please!


Iman...kalo nak mintak org tolong buatkan susu je, mesti dia buat suara manja2...lunak2kan suara.. gituk. "mamaaa...mammaaa...nak susu kokolat!" (susu coklat). tak pun, "abah..abaaaah.. nak susu kokolat!". jumaat lepas, balik dari keje, kitorang lepak2 depan TV. tetiba Iman dok lentok2kan kepala kat ABANG..."abaaaah, susu pilis!" dok ulang2 gitu, sambil merapatkan kedua-dua telapak tgn..macam org selalu merayu mintak tolong kat org tu... "abaaaah, pilis! nak susu..". woh, rerupa nye Iman dok kata ABAH, SUSU PLEASE!! kekkeke.. now ni, pandai la Iman. bila merayu-rayu mintak tolong gitu, ulang2 kali dia sebut "pilis..pilis.." (please). Bila dah abis minum susu, pandai la dia pegi hantar botol susu nye tu ke sink kat dapur. walau dah ngantuk macam mana sekali pun, Iman mesti bangun p hantar botol tu ke dapur. hari tu, masa Iman sakit kaki yg sbb tersepit kat basikal tu.. dek kerana Iman tak bleh nak jln betul, dia pegi merangkak-rangkak ke dapur demi nak anto botol susu nye yg dah kosong tu!! aku & ABANG memang train dia macam tu. Tau minum, kena tau kemas. tapi, tak sangka la pulak Iman sanggup nak merangkak macam tu. Anyway, kang bila dah besar sikit lagi, kena la basuh sendiri cawan, pinggan dia bila dah lepas mkn nanti.hehehe.. Good boy, Iman!!
*TQ Astrid. sbb fwd gambo ni kat kiter..hehe*


Labels:

4 Comments:

At Wed Nov 29, 03:07:00 PM, Anonymous HE said...

syok betul tengok perkembangan budak budak ... tambahn pula dia cuba menjadi dewasa...dia seperti semakin mendekati sifat ibu bapanya..

 
At Thu Nov 30, 08:32:00 AM, Blogger umeboshi said...

ye lah. anak2 ni, cepat belajar melalui pengamatan/pemerhatian nye. kalo boleh, apa yg org buat, semua dia nak tiru.

 
At Mon Dec 04, 10:37:00 AM, Blogger ryu_hana said...

Imannn...pandainyeeee...

 
At Mon Dec 04, 11:33:00 AM, Blogger umeboshi said...

ryuhana, mintak buatkan susu..pastu minum susu, tu le yg paling pandai!!haahha

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home