Saturday, August 05, 2006

Terima kasih

Semlm, 1 hari aku jadik 'hangin'! bukan semlm saja, dlm seminggu ini...'hot' memanjang. One of my customer ni...slalu,ops...setiap hari akan call. telinga ni menadah aje lah bebelan dia tetiap hari. aku yg mendengar ni, aku yg kena bebel dan marah2 saja ni, mmg jadik penat sesangat. mood pun jadik tak best.

Ini gara2 utk urgent item dia la tu. Sehari, 2,3 kali gitu mesti call. tanya the progress utk item yg dia order tuh. haiya apek, sabar la bebyk. kitorg betul2 usaha sehabis baik utk dia. Even the delivery yg kami promise tu, ada lagi seminggu masa nye. tak aci rasa nye, tetiba aje dia nak urgent.by end of this week mesti mau. mana bleh camtu. tapi, takkan lah aku sampai hati buat derk aje. takkan lah aku ni kejam sgt,takde perasaan, buat tak dengar aje rayuan dia tu kan..so,sbb nak jaga hati customer...aku push2 gakla production site. dah sehabis baik dah ni. most the items completed by yesterday, and aku anto express.panggil teksi, bayo rm150 utk hantar semua tu. ok la tu kan.. shah alam-melaka. company yg bayo utk rm150 tu. ok la tuh. berkorban demi customer. baikla boss aku ok saja bila aku mintak guna duit company utk bayo teksi tuh. ahhaha..

"noora, TQ for your support. TQ so much for such nice support." aaa...terkedu aku ptg2 semlm time aku sibuk2 kemas meja nak balik, apek tu tepon aku. konon nye dia amat berterima kasih la tu dgn kerjasama company aku , dpt settle project dia yg urgent tuh. dia kata, bila2 dia dtg KL, dia nak belanja aku. Ops, aku kata, tak perlu semua tu. aku just buat apa yg sepatutnya, dan tak minta apa2 balasan. lagipun..bukan aku sorang yg tolong dia. kwn2 kat production site, my big boss, driver teksi (yg tolong deliver the things..) pun ada jasa nye. Tak adil lah kalo aku sorang saja yg dpt ganjaran nye kan..

anyway,aku pun mmg terharu jugak la. rasa geram, marah2 yg terpaksa aku tanggung sorang ni, serta merta lenyap dek ungkapan terima kasih tu. rasa sakit hati dek kerana bebelan dia tetiap hari kat tepon tu pun, aku rasa serta merta hilang dek kerana terima kasih dia tu juga.rasa usaha kita dihargai la gitu kan. tu sbb, setiap kali production staff aku dpt settle apa2 project, aku mesti cakap TQ kat diorg2 tu.

Betapa bernilai nye harga sebuah ucapan terima kasih, arigatou, syukran, thank you itu kan. hati yg sedang sedih, sakit hati bleh jadik tawar kalau terima ucapan terima kasih itu. so, mari kita sama2 rajin2kan lah diri ucap terima kasih kpd husband yg sudi tolong cuci kain baju, kpd isteri yg slalu masak walaupun kekadang terlajak masin lauknye, kpd teman yg rajin jamu mkn, kpd sahabat yg tolong fwd kan nomo tepon member lain bila diminta, kpd boss yg kadang2 kasik nasihat dan perangsang yg amat berguna walaupun slalu sakit hati dgn dia sbb slalu kena marah, kpd anak2 kita yg tolong 'on' kan TV , dan tak lupa kpd mak dan abah kita yg kerana mereka lah kita lahir ke dunia ini. Walau kecil dan tak seberapa pertolongan yg diberi kat kita, kpd sesiapa saja jgn lah lokek utk kita ucapkan terima kasih. Mungkin dgn ucapan terima kasih juga , yg benci jadik sayang, musuh jadik teman, gituk!

Yg utama..berterima kasih kpd Yang Maha Esa, dgn ucapan Alhamdulillah atas segala nikmat yg dikurnia... setiap saat, setiap masa..inysya-ALLAH.

* Terima kasih kpd yg baca entry2 aku, kpd yg rajin tinggalkan jejak di sini dgn komen2..

Labels:

9 Comments:

At Sun Aug 06, 05:58:00 PM, Blogger lynn said...

mmg betul tu noora. akak pun selalu ingat lafaz terima kasih ni sepanjang masa bila kita dah merasa budin orang... rasa klu tak cakap terima kasih tu .. mcm ada kekurangan je..

 
At Mon Aug 07, 08:40:00 AM, Blogger umeboshi said...

ok la gitu K.Lynn.Moga kita sentiasa menjadi org yg slalu kenang budi kan..insya-ALLAH.

 
At Mon Aug 07, 01:53:00 PM, Blogger Watima said...

Kalo japanese pon diaorg guna 3 prinsip nie utk tambat hati org:
1) Hadiah
2) Arigatou
3) Gomennasai / Sorry

Itu sorg kawan japanese saya bagitau dulu..
Maybe btol kot kalo kita try praktiskan...

 
At Mon Aug 07, 03:17:00 PM, Blogger Love Sweet Recipes said...

hubby selalu ucapkan terima kasih lepas kita masak. Kita tak lupa ucapkan tima kasih, kalau dia tolong kita. Daughter pun kita nak ajar dia this magic word.

 
At Mon Aug 07, 04:25:00 PM, Blogger umeboshi said...

Cik RoseCactus, wooo..nomo 1 HADIAH ek utk tambat hati org! hehe..anyway, betul la tu kan. 3 items tu bleh rapatkan tali silaturrahim.insya-ALLAH.

Cik Ryu, bagus tu. kalo mama&papa slalu amalkan, anak2 pun will follow.

 
At Tue Aug 08, 04:17:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

Klela pun dulu dalam sales dept. Bila ada problem macam sama tu, klela passkan kat orang atas. Apa pula kita yang settle problem susah padahal org atas yang dpt gaji lebih. So, sapu tangan dan habis kisah, no more stress.

 
At Wed Aug 09, 08:56:00 AM, Blogger umeboshi said...

aduh K.Lela, OK la kalo gitu. bleh pass kat org atas utk settle. Tapi kiter ni, small company. semua nak kena settle sendri. anyway, bila dah tak boleh tu, kekkyoku minta tolong kat MD gak la...

 
At Wed Aug 09, 10:26:00 AM, Blogger yanAzhad said...

Magic words ni lagi bermakna dari hadiah2 suma kan.. lagi bermakna kalo org tersyg yg ucap.. hilang suma feeling yg xbest2 tuh ;)

 
At Wed Aug 09, 12:16:00 PM, Blogger umeboshi said...

betul tu, yanazhad.hehe :D

 

Post a Comment

<< Home