Friday, July 28, 2006

Mawi




Ptg semlm lepak2 sambil tengok tv dgn Iman, aku pun sambil selak2 majalah. Tetiba jek Iman dok jerit2 "mawi...mawi! mama, mawi!" ...sambil tgn kanan nye dok tepuk2 tgn aku dan tgn kirinye dok tunjuk2 ke arah tv. aku pun toleh la tv....ALLAH...mawi ada kat tv. kuar dlm iklan apa ntah...kopi org kg kot! "mama, mawi..." Iman dok ulang2. Hai...Iman pun dah kenal mawi ek.Penyanyi top lepas jadik juara AF musim ke-3. selama ni,aku rasa..Iman tak kenal pun mawi. nih...mana dia tau ni ek.ehhee.. aku dan ABANG, bukan lah peminat mawi pun...

Tadi pagi..on d'way p opis..dlm keta kami dengar radio Era. hari Jumaat, ada ruangan utk 'Melepas Geram'. Ada sorg kakak ni, dok tepon. dia geram sbb anak lelaki dia, tiap2 pagi nak p school,asyik la hilang memacam. Pen la..pemadam la.Hari ni pulak, satu kotak pensil, semua takde.hilang! tu yg dia geram tuh.. aku dgn ABANG dok gelak je dgr tuh. ABANG kata, kalo girl, tak kronik sgt kot sbb girl pandai simpan brg. slalu yg jadik camtu boy.sbb slalu buat tak endah je,walau harta sendiri. "iman esok macam mana la kan..."kata ABANG.Ye la...harap2 Iman tak macam tu....

*atas tu..gambo Iman masa umur tak masuk 2 thn lagi. Baru lps trim rambut. ada gaya ala2 mawi ke? ahaks!

Labels:

4 Comments:

At Tue Aug 01, 10:15:00 AM, Blogger halela said...

ada, banyak mirip mawi. Small Mawi.

 
At Tue Aug 01, 12:05:00 PM, Blogger umeboshi said...

small mawi ek K.Lela...hehehe..

 
At Thu Aug 03, 12:52:00 PM, Anonymous Anonymous said...

amboi..kecik2 pun dah kenal mawi. mmg la jadik rambut mawi. hehee

 
At Thu Aug 03, 05:18:00 PM, Blogger umeboshi said...

anonymous...hhehhe..tu la pasal. sapa la yg kenalkan dia dgn mawi tuh. lepas dia kena trim rambut, dia akan usap2 kepala dan kata, "ambut antek.."ahaha (rambut cantik).ulang2 kali lak tu.

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home