Thursday, June 29, 2006

Dah dpt lesen?!

Hari ni...adikku;Misa (M.Andak kpd Iman) ada test mandu moto dan juga keta. Sekarang ni dia sdg bercuti semester dari bln 5 hari tu sampai awal bln 7 nanti. So, sementara cuti pjg ni, better la dia belajar mandu dan amik lesen kan? Daripada dok lepak je kat umah...selain tolong mak abah buat keje umah...kang byk lak abiskan masa utk mkn dan tido!! Misa ni dah la cepat naik badan nye kalo tak dijaga.
So...tadi dpt sms Misa, dia kata dia lulus utk kedua-dua nye. Maksudnye...dia pass la utk dpt lesen moto dan juga lesen keta. Alhamdulillah!!

>>citer lain lak.
Semlm, kebetulan ABANG pun dpt balik keje awal, lepas amik Iman kat school, aku ajak aje ABANG mkn kat luar. Kat restoran Awang Pochana kat atas bukit tu. Dah lama kami tak mkn kat luar. Aku pun tingin nak mkn mee bandung (my favourite.Also...the whole of my family love mee bandung. kalo balik kg tu, bila reramai adik badik berkumpul,kitorg slalu p mkn kat Batu 23,pantai Sg Nibong. Mee bandung sana mmg sedappp!!). So, Awang Pochana punya mee bandung pun sedap gak. Puas hati, hisashiburi ni dpt mkn mee bandung.

Balik umah dah kekenyangan. So, takyah la masak utk dinner. Aku dah lama tingin nak buat dan nak mkn kek coklat. Lagipun, 'kakak2 Iman' kat school tu dah lama dok mintak aku buatkan kek coklat utk depa.So, aku amik kesempatan, mlm tadi merajinkan la diri utk buat kek coklat kegemaran aku sekeluarga. Aku dok sibuk2 sediakan bhn2 kek kat dapur, Iman pun sibuk dtg nyibuk2 kat dapur tu. Sibukla dia tunjuk benda2 yg aku keluarkan tu, sambil bertanya "apa?...apa..?"( Iman sekarang ni, rajin betul bertanya. Kekadang berulang kali dok tanya benda yg sama. Naik rimas gak aku. Tapi...bagus la gitu kan? makna nye, dia mau belajar, dan semangat ingin tahu nye ada!!) so,semua nak kena jwb la kan. ish....aku soh p depan nonton tv dgn abah. Dia p la jugak ke depan. Tapi,tak lama tu dia siap bawak kerusi kecik dia ke dapur. Pastu, siap duduk kat tepi tu, macam penonton aje. dok nonton aku menyiapkan kek sedap tuh!! ahahhaa...Dlm kol 10.30pm gitu...selesai semua. Kek pun siap dikukus. Cuma, permukaan atas tu, ada sikit 'tersenyum'. Mungkin aku nyer api terkuat kot?! ntah la.

Pagi tadi...bangun awal sket. Nak prepare topping coklat utk kek sedap tu.Hehehe... ABANG kata sedap! Alhamdulillah. ok la tu kan. So, aku bahagi2 kan kek tu dan boh ke dlm bekas. Nak kasi kat school Iman...nak kasi kat kwn opis...dan nak bekalkan ABANG juga!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home