Friday, June 09, 2006

Mata Netsu...



* ni gambo Iman baru bangun tido. Masa tu baru sethn umurnye..*

Iman kena demam lagi. Sejak hari Isnin tu...dlm minggu ni je..bila tiba senja gitu, badan Iman panas2. Kena demam mlm ek. Dgn selsema dan batuknye lagi..Iman baru je baik dari demam..ni dah kena lagi. Penat p jln kot. Sabtu Ahad baru2 ni..kitorg p travelling ke Johor. Kepenatan agaknye ek? Kesian Iman.

Mlm tadi..nampak kurushi* je dia. Tido pun tak lena. Asyik la mengigau dan merengek-rengek. Tgh2 mlm tu mintak didukong..kejap nak baring kat atas, kejap ajak turun bawah. Serba tak kena dia. Aku dan ABANG berganti-ganti dok basahkan kepala, badan dia. Lap dgn tuala basah. Risau sgt sbb badan dia panas betul.

Pagi tadi...panas badan Iman dah kurang. Tapi, sampai kat school..dok menangis nangis lak dia. Sibuk nak bawak patung Spiderman ke school. Kitorg taknak la kasi dia bawa sbb kang berebut kat school tu. Iman ni, dah la tamak sket!! Kalo mau share, takpe. Ni, dia jenis kedekut! Kekkekee. Kalo dia nak mainan tu..nak la jugak. Org lain tak bleh amik. Kang dia kalo nak menang, main gigit ke, tolak ke, pukul aje org lain tu. Hari tu...dlm sehari, ada 3 org anak2 kat school tu kena gigit dek Iman gara2 berebut mainan la. Ish ish...kecoh jek. Iman Iman...jadik la anak yg baik. Jgn gaduh2 gituk.

Tadi pagi, sbb tinggalkan Iman yg tgh nangis2 gitu...aku pun jadi sebak. Sedih sgt. Hati jadi tak tenang ingatkan Iman aje. Sampai je kat opis...terus aku tepon school. Tanya Iman ok ke. Diorg kata ok je. Nangis pun dah benti. emmm..lega. Pulak tu,tadi aku terlupa nak masukkan susu Iman ke dlm beg nye.Hehhehe..terpaksa la ABANG balik umah jap,utk amik susu dan hantarkan ke school. Gomen ne ABANG.

Iman..moga cepat sihat, ceria2 selalu ek.

mata netsu* =demam lagi
kurushi* =painful..

Labels:

2 Comments:

At Fri Jun 09, 07:26:00 PM, Blogger halela said...

Iman-kun, o dai ji ni.

 
At Sat Jun 10, 10:01:00 AM, Blogger umeboshi said...

Iman>> TQ aunty Lela :D
mama Iman>> TQ K.Lela..hari ni pun Iman masih demam. moga dia cepat sihat...

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home