Tuesday, May 09, 2006

Hatiku Di Harajuku

Korang dah baca buku ni:-
Aku dah baca. Buku yg aku beli dlm 2 weeks yg lalu. Hasil tulisan Ramlee Awang Murshid. Best gak jln cerita nye. Aku suka jugak baca buku2 tulisan RAM ni....selain buku2 Norhayati Berahim. Nak tau detail pasal buku yg menarik ni? Sila2 la pegi ke sini.
ABANG pun baru abis baca buku ni masa weekend baru2 ni. ABANG pun cakap, menarik gak jln cerita nye. Cuma, honnyaku* ayat2 BM ke nihongo* dia..anmari* ii mono to ha ienai ne*.

Iman, pantang kami dok selak2 majalah, buku ataupun newspaper. Dia pun sibuk2 jugak. Yg jadik geram tu, buku apa yg kita baca, itu jugakla yg Iman nak 'baca'. Suruh 'baca' buku lain, tak mau dia.

Iman..sejak pagi semlm, masuk pagi ni, dah 2 hari mata sebelah kiri nye penuh ngan taik mata. Sakit mata kot. Sejak hari Ahad pagi tu pun, aku mmg dah nampak mata nye lain macam je. Tak bercahaya, tak bersinar(cehwah!!) cantik macam slalu. Nampak merah sket. Tapi, kami anto je ke neseri. (korekara, ditulis sebagai school. Iman pun dok panggil kool...tak reti nak sebut school lagi. Tapi, nanti bila dia betul2 masuk ke sekolah tabika dan primary school, apa agaknye dia panggil ek? School jugak la ek..?)
Aku cakap2 ngan ABANG, better bawak klinik ke? Check mata Iman tu. Then, ABANG kata, nanti la dulu. Ubat2 mata ni,kalo dibagi sembarangan, takut kalo tersalah ubat, susah jugak. Tengok Iman ok je. Tgn pun tak garu2 mata nye. Mata pun tak nampak berair. Just bgn pagi jek penuh ngan taik mata. Kami pun biar dan tengok la dulu macam mana.

Para ibu,mama,ummi,mak,mummy...kalo jadik apa2 kat anak2, kita slalu gabra,panik. Cepat2 nak p jumpa doc kalo anak sakit.Walaupun sikit. Pendek akal gituk. Alhamdulillah, ada para bapa,papa,abah,bapak,daddy,babah,abi,walid. Diorg sentiasa cool. Tak cepat melatah, dan berfikiran pjg dan terbuka. Lebih bersikap rasional gituk. Macam aku lah. Kalo sensorg, mesti dah kecoh. Tapi, takla semua bapa cenggitu. Mungkin segelintir tu,lebih gabra dari ibu. Mungkin ibu lagi tough,strong!! Hehehe...

honnyaku*=terjemahan
anmari*=tak berapa/kurang
anmari ii mono to ha ienai*=tak boleh nak dikatakan bagus

Semlm kan aku kata aku rindu kat org2 kg. Mlm tadi, kebetulan abahku sms kat aku nomo hp baru nye. Aku pun terus tepon kg. Iman pun sibuk2 nak cakap jugakk!!

Labels:

4 Comments:

At Tue May 09, 12:46:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

umeboshi,
kimi honto ni dare ka shira?
Nan nen no aaj group to doko no dai desuka?

 
At Tue May 09, 03:59:00 PM, Blogger umeboshi said...

K.Lela...hontou no namae ha Noora to iimasu yo. AAJ batch 14, Nuraihan(An) tachi no senpai, K.Haina tachi no kohai na no yo. Yamaguchi-Dai desu.. Ok desu ka?

 
At Sun Aug 27, 01:41:00 AM, Blogger Maisya said...

assalamualaikum nora, k.mai nie. K.Mai pun dah baca buku cerita ni...best jugak( dah lama sebenarnya tak baca novel )...tapi tu lar...honyaku dia chotto ne...

 
At Mon Aug 28, 10:04:00 AM, Blogger umeboshi said...

wa'alaikumussalam. kak mayzatt ek.. heehhe... sejak ada anak ni, payah sket nak shuuchuu baca novel. memacam hal nye...anyway, tq sbb tinggalkan 'jejak' kat sini deh. kang share le blog akak dgn kiter (kalo ada) ne.

 

Post a Comment

<< Home