Monday, April 24, 2006

Iman

Bln lps...23hb/3, Iman dah 2 thn. Kejap je dah makin membesar dia. Makin cerdik. Makin ligat! Mulutnye selalu gak potpetpotpet...eheheheh. Disebabkan Iman pun dah pandai ngajuk2 org cakap, aku ngan ABANG decided utk mula ngajar ngaji muqaddam kat Iman. Muqaddam tu pun dah sebulan lebih kami beli. Then, baru seminggu ni kami mulakan pengajian muqaddam kat Iman. Lepas solat maghrib, lepas aku ngaji quran, Aku pun suruh la Iman ambik dan pakai songkok dia. Alhamdulillah, dia mau ngikut apa yg aku sebutkan. Memula ni, dia tak bleh shuuchuu* sgt. Aku sediakan 2 btg penunjuk utk kami tunjuk huruf2 tu nanti. 1 btg utk Iman, 1 lagi utk aku. Mula2, baca doa pembuka ( Allahummaftah 'alaina....), lepas tu baca al-fatihah. Lepas tu ajar huruf2 alif ba ta je dulu. Great! Dia mau ikut setiap apa yg aku sebutkan. Cuma, sebutan tak la berapa betul. Ok la tu. Practise make perfect. gituk. Lepas abis alif sampai ya, yg diulang 2,3 kali, maka abis la ngaji utk setiap sesi.hehehe. Bila sebut je 'Sodoqallahul'aziim'..pandai lak Iman amik muqaddam tu dan kucup. Tak tau la mana dia belajar. Mungkin dari pemerhatian dia...tengok aku ngan abah dia buat camtu bila abis ngaji.

Hai...kalo cerita pasal anak2..macam tak boleh habis 1 hari. Sentiasa ada saja yg nak diceritakan. Tapi..tu lah...ini je lah dulu pasal Iman...ABANG & mine's beloved son.

Sebagai ingatan..aku letakkan la msg2 yg aku terima sempena b'day Iman last month.

1. Dari adikku yg Iman panggil Mak Ngah:-
IMAN;),hr ni dh 2 tahun!x sgka skjp je masa b'lalu,dh besariman.moga jd anak yg soleh.
sender: DIKYAH +6012xxxxxxx
sent: 23-Mar-2006, 14:34:45

2. Dari adikku yg Iman panggil Mak Anjang:-
Kakwa, hr ni besday iman ke 2, eii dh beso dh iman ye..ada wt parti ke hehe
sender: IDA +6012xxxxxxx
sent: 23-Mar-2006, 17:50:30

Sebenarnye...awal2 pagi 23hb tu,aku dah received msg dari my sist-Misa..yg Iman panggil Mak Andak..tapi dah terdelete. Hehehe.

Tak sabo nak balik ..nak jumpa Iman!

shuuchuu* = concentrate

0 Comments:

Post a Comment

<< Home