Friday, December 19, 2008

Update Terkini

Afiq Khair, masa demam cacar hari tu, mau pulak dia tido dlm buaian. tu, tgh merajuk. aku sumbat aje dia dlm buai. memula meronta taknak. lelama....makin layu dan terus tertido lak dia. hehehhe...





Aku sekarang ni, tak berapa sempat le nak buat entry kat blog nih. nak cerita apa pun, dah takde idea sebenar nye. ehehhe..






Semalam, pagi2 lagi my Boss..Mr T.U. dah sibuk2 dok alihkan meja dan perabot dlm bilik dia. pastu, dia sibuk soh staff tukar2 tempat. yg lelaki dok 1 row ngadap arah timur..yg pompuan dok 1 row ngadap arah barat. pastu, yg high level (boss) dok ngadap arah Timur. maka nye..semua kena bertukar tempat. termasuk aku. tapi, kalo aku pindah masuk opis besar sana, kang ms.SW tinggal sendirian kat opis kecik ni. kalo ms.SW kena kerja luar...takde sapa yg stay kat opis. pastu, byk benda aku nak kena angkut dan setting la pulak nanti kat opis besar tu. payah la pulak. maka nye, semalam boss kata aku takyah pindah tempat dulu. stay je tempat aku sekarang. tunggu boss kedua, madam G (wife Mr T.U. tu le...) masuk opis bebila kang. tempat aku sekarang...ngadap arah timur. dia nak madam G tukar dok kat tempat aku sbb yg pangkat boss ni mmg nak kena dok ngadap arah timur! sbb tu aku kena p tukar tempat. ni, gara gara boss aku tu terlalu taksub dgn Feng Shui le. kitorg tak le kisah pun kalo nak follow cara Feng Shui tu selagi tak nyusahkan diri, company. ni, ada tu...dia kata kalo susah sgt, dia nak pecahkan balik dinding opis la..utk pengaliran udara ke, apa2 la punya sebab. aku pun tak berapa nak paham. ahhahaha.. kan tu akan guna byk duit?






Sejak mlm semalam...Afiq Khair dah gian bertatih. makin berani dia nak melangkah sendirian. suka aku tengok dia macam tu. Afiq Khair pun macam bangga gituk. ehhehhe.. Go, Afiq! Go!!






Iman sekarang ni suka sgt nasi lemak. kalo tak dpt nasi lemak time sarap ujung minggu tu, ada roti canai pun ok jugak. dah 2,3 hari ni...balik ptg masa amik dia kat neseri...dia request nak nasi lemak utk dinner. so, ptg Rabu tu..aku belikan nasi lemak kat pasar mlm. puas hati dia dok pulun nasi lemak tu...walaupun sambal nye pedas!! ptg semlm pun dia mintak lagi nasi lemak. tapi aku kata, nasi lemak tak boleh dimakan hari hari. tak elok utk kesihatan. so, dia mintak nasi berlaukkan ayam masak merah sebagai ganti. aku pun cari le seperti apa yg dia nak tu. tapi, sikit je dia mau mkn. sbb kepedasan sgt!! ahahhaha..






ABANG, sejak hari Selasa mlm sampai ptg semalam out station ke Bukit Tinggi. macam biasa, tinggal le aku dan anak2 sendirian kat umah. hari ni ABANG amik coti. Mak ABANG masuk spital sejak ptg Selasa. tu yg ABANG nak p melawat mak kat spital Sabak sana. ABANG bawak Iman sekali. Afiq Khair tinggal kat neseri.

Labels: , , , , ,

9 Comments:

At Fri Dec 19, 11:57:00 AM, Blogger aNIe said...

Hehehe...pandai dia makan pedas...anak akak si Farhan tu biarpun dah 14 tahun...tapi kurang makan pedas...

Camaner plak orang tu masak ayam masak merah pedas...kesian dia...

 
At Fri Dec 19, 03:38:00 PM, Blogger umeboshi said...

k.anie,
iman kekadang OK je mkn pedas. especially sambal nasi lemak. tapi, ada time yg dia tanak mkn abis2 tu...benda yg tak pedas pun dia kasi alasan PEDAS sgt...tu nak ngelat utk taknak mkn abis la tu.
yg ayam masak merah semalam tu, mmg pedas giler. ume dgn ABANG mkn pun terasa macam berapi je kepala dan mulut sbb pedas sgt2!!

 
At Fri Dec 19, 06:26:00 PM, Blogger Leyla Shuri said...

salam ume chan,
dah lama tak buat komen sini.
tengok iman makan pedas memang rasa nak ngecek tapi lidah ini dah tak terima lagi makanan pedas.
Sedapnya nasi lemak...

 
At Sat Dec 20, 07:52:00 AM, Blogger KakNi said...

Wuish... nampak berselera sungguh dia makan tu...

 
At Mon Dec 22, 09:29:00 AM, Blogger umeboshi said...

K.Lela,
salam buat k.Lela juga.
Hihihi...nampak macam best je,kan.
Tengok Iman mkn tu? ehhehe..tapi, mmg agak pedas jugak tu sambal nasi lemak nye. Berpeluh peluh Iman mkn. Siap cakap kepala dia macam berapi!!ahahahha...
Selalu nye mmg macam tu, kan? Kalo dah jarang sgt mkn makanan pedas, terus lidah, perut pun tak berapa boleh nak terima yg pedas2.. jadik sensitif dgn yg pedas2 gituk.

K.Ahni,
a ah, kan? mmg berselera pun dia mkn nasi lemak tu. hehehe...

 
At Tue Dec 23, 01:44:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Salam noora...
Kabare...? waras...?

dah lama x jenguh blog ko...
blog sendiri put x rajin update.. bukan x rajin tp limited resources... hahahaha...

seronokkan tgk anak membesar...

semoga sihat selalu...

 
At Tue Dec 23, 03:21:00 PM, Blogger umeboshi said...

salam Ifah,
waras yo!! Ifah waras?
heheh...rerajin le luangkan masa update blog ifah tu. bleh kiter tumpang baca..best! tenkiu. otagai sama...moga sesama semua nye sihat ceria selalu. amin!

 
At Sat Jan 03, 12:13:00 AM, Anonymous Anonymous said...

ume chan,

sumimasen, off topic:

ringgit wa nihongo de nan to iimasu ka?

 
At Mon Jan 05, 09:40:00 AM, Blogger umeboshi said...

cyril takayama-san,
ringgit ha nihongo de ha "ringgitto" desu.

 

Post a Comment

<< Home