Friday, March 11, 2011

Gempa Bumi dan Tsunami di Jepun

tgh hari ni kita dikejutkan dgn berita...yg gempa bumi dan tsunami melanda Jepun..kat Tokyo area. boss ni pun org jepun...and most of us graduated from Japan...so, kami masing2 sibuk dgr news dan tgk berita through online. teruk gak kesan dari gempa bumi dan tsunami tu.

gempa berukuran 8.9 magnitude!!! ukuran tertinggi tsunami 7 meter! ker...ada yg lebih tinggi? huh! aku terus teringatkan kawan2 dan keluarga angkat kat Jepun sana. moga Shiho-chan, Momo-chan, Koh, Aini Zuraida, Natchan tachi, Furukawa sensei, K.Lela, semua staff fujiiseiko japan, Siha, K.Hanny, dan lain2 nye selamat sejahtera. amiiiiin!

Bala dan bahagia itu, kurniaan ALLAH..yg kita sendiri tak tahu bila akan kita tempuhi. kita hanya boleh merancang...usaha...doa...tawakkal. tapi ketentuannye, ALLAH saja yg tahu.

PS: bahagia kerana berkahwin tu, atleast mmg kita tau la dulu kot. dah plan, dah buat kad kawin, dah tau tarikhnye. if ALLAH perkenankan, maka...selamat lah kita kecapi kebahagiaan pada majlis kawin itu :-)

Labels: , , ,

2 Comments:

At Sat Mar 12, 08:12:00 AM, Blogger Name: Wah said...

Pekabar noora. Sy pun mmg ki ni naru sgt dgn berita jisin ni. Betul2 kuat kan. Hopefully kawan2 kita selamat.

 
At Tue Mar 15, 10:41:00 AM, Blogger umeboshi said...

Wah. alhamdulillah saya sihat. cuma anak2 je yg bergilir gilir demam, batuk, selsema. tu la...harap2 kwn2 kita dan semua yg kat sana selamat. family nao-chan OK. yokatta.

 

Post a Comment

<< Home